Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

02-06-2012 -- Tijl SCHMELZER -- 3772,9 punten

Database gegevens:

Datum: 02-06-2012 Type proef: OP
Toestel: Ventus 2C/M/T 18m Immatriculatie: D-KTBY
Handicapfactor: 118 Klasse: Motor
Piloot: Tijl SCHMELZER Club: ACK
Afstand: 890.4 km Score: 3772,9 pt
Vertrekpunt: EBKH Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Tsjechië-retour: één van die proeven die ook al lang op het schap lag. Geweldig leuke vlucht. Veel planning aan voorafgegaan, gelukkig was de topmeteo forecast van 's ochtends zeer goed. Jammer dat de thermiek te zwak was (1,1m/s over de hele vlucht) om de 1000km vol te maken. Niettemin, topdag (maar uiteraard enkel mogelijk dankzij de turbo). Dank aan de ouders, Davy (voor de vroege sleep) en de ATCs voor de clearances.
Blog/fotos:
Grafische weergave: Logger track
Igc-file: 262lcub1.igc
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 02-06-2012
Weerkaart: Weerkaart van 02-06-2012

IGC File gegevens:

114 Logger interval groter dan limiet van 10 s

	

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Luchtruimgebruik:XPDR in TMZ Nederland. Contact Langen for TMZ Dortmund. None of the EDRs active (Info via Langen and FIS München). Contact with Karlovy Vary. Contact with Beek to cross TMA.


Dries VAN GESTEL op 03-06-2012 om 14:51
Weer een heel mooie vlucht!! Ze leren me telkens te zien dat er veel meer mogelijk is dan wat ik denk. Na 1000km zuid en oost, wanneer een vlucht naar engeland ;)?
Koen VANDERPUTTEN op 03-06-2012 om 15:07
Wat een vlucht! En coole keerpuntnamen in de loggerfile ;-) Weersituatie bij ons gisteren: na het openbreken van de altostratus rond 2 uur, blauwe thermiek 1m/s met plafond 800m... Frustrerend. De eenzitters werden zelfs niet opgebouwd.

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2012 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs