Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

17-06-2012 -- Bert VAN EYKEN -- 1877,7 punten

Database gegevens:

Datum: 17-06-2012 Type proef: OP
Toestel: Duo Discus/T Immatriculatie: OO-YDU
Handicapfactor: 110 Klasse: Open/Ren
Piloot: Bert VAN EYKEN Club: DAC
Afstand: 413.1 km Score: 1877,7 pt
Vertrekpunt: EBDT Wedstrijd: NEE
Motorzwever: NEE Copiloot: NIEL DEIJGERS
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Met Niel in de duo, stond al een tijdje hoog op de todo lijst, geen vette km maar avontuur. Niet echt de beste luchtmassa, zeiknatte velden onder ons en zwakke verwaaide thermiek met valse CU. De hang werkte eerder thermisch, vanaf Ith kwamen we in de (voorspelde) goeie luchtmassa. Terugvliegen was recht in de rommel die binnenkwam (ophaalploeg stond in porta). Touch and go in Ithwiesen gedaan en afgesproken met ophalers in Bisperode west, daar aan de hang blijven hangen tot ze arriveerden. De trailer vanuit de lucht zien rijden is de max, zien rijden op de stofweg naast het veld en er dan nog naast landen paste recht in een film. Samen met Niel een erg leuke vlucht gehad en many thanks aan de superophalers Hanne en Kris!! Thuis om 03:00 en weer wakker door onweer om 07:00. Maandag werkdag en maandagnacht was mama piloot weg. Vermoeiend...poolse grens was not an option.
Blog/fotos: https://plus.google.com/photos/114418656592856885872/albums/5755273940189567889?banner=pwa&gpsrc=pwrd1#photos/114418656592856885872/albums/5755273940189567889
Grafische weergave: Logger track
Igc-file: 26ha1wy1.igc
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 17-06-2012
Weerkaart: Weerkaart van 17-06-2012

IGC File gegevens:

	

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Luchtruimgebruik:XPDR heel de vlucht, dutch mil, langen radar sq3704 en bremen sq7000 geen gebruik gemaakt van schaffen climb out


Dries VAN GESTEL op 19-06-2012 om 15:26
Voor zo'n soort vluchten doe je toch aan zweefvliegen! Nog veel beter dan met de auto naar porta rijden is er naar toe vliegen en dan ginder want rondkarren. Nog een voordeel, een superophalers is altijd fijner gezelschap dan een turbo ;)

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2012 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs