Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

26-09-2012 -- Bert Jr SCHMELZER -- 3481,4 punten

Database gegevens:

Datum: 26-09-2012 Type proef: VV
Toestel: ASG 29 Immatriculatie: HB-3450
Handicapfactor: 113 Klasse: Open/Ren
Piloot: Bert Jr SCHMELZER Club: ACK
Afstand: 983.5 km Score: 3481,4 pt
Vertrekpunt: LSZN (buitenland) Wedstrijd: NEE
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Blog/fotos: https://picasaweb.google.com/101367179377196465151
Grafische weergave: Logger track
Igc-file: 29qv78c1.igc
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 26-09-2012
Weerkaart: Weerkaart van 26-09-2012

IGC File gegevens:

	

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Luchtruimgebruik:Alle gebruikte luchtruim vrij toegankelijk of met radio-xpdr-contact. Alle P/D/R gebieden vrij toegankelijk (DABS geeft enkel D-12 als verboden voor vandaag) Buochs TMA1 niet actief (Buochs TWR) Ganse dag gecontroleerd gevlogen Zürich Info (Radar) en Innsbruck Radar/ xpdr 4250


Dries VAN GESTEL op 27-09-2012 om 16:01
been 5: 238.6 km 72° @ 191.1 km/h Alleen voor dat been zou ik al direct willen tekenen, laat staan voor de rest van de vlucht! Om 7:34 opstijgen en pas echt goed van start gaan om 9:20. Was de golf in de tussentijd nog niet betrouwbaar genoeg (omdat je de starthoogte een uur daarvoor ook al eens had gehad)? Knappe vlucht.
Jeroen JENNEN op 27-09-2012 om 16:37
Hoezo krijgt Bert maar 980km, terwijl hij wel degelijk 1030km heeft gedaan?
Bert Jr SCHMELZER op 27-09-2012 om 18:49
Na de eerste echte golf aan Altdorf moest ik nog +-35 km naar het westen vliegen om het startpunt van m'n opgegeven proef te halen. Alles in het oosten van Altdorf zat op dat moment nog helemaal dicht door sneeuw/regenbuien. Door de extreme wind, kon ik in de buurt van de Titlis en het startpunt enkel zware turbulentie vinden. Door een rotor van 8m/s kon ik nipt een buitenlanding in Meiringen vermijden. Na het halen van het startpunt kon dan eindelijk de vlucht beginnen (maar daardoor was wel al een kleine 2uur daglicht verspeeld).
Bert Jr SCHMELZER op 27-09-2012 om 19:31
Na de eerste echte golf aan Altdorf moest ik nog +-35 km naar het westen vliegen om het startpunt van m'n opgegeven proef te halen. Alles in het oosten van Altdorf zat op dat moment nog helemaal dicht door sneeuw/regenbuien. Door de extreme wind, kon ik in de buurt van de Titlis en het startpunt enkel zware turbulentie vinden. Door een rotor van 8m/s kon ik nipt een buitenlanding in Meiringen vermijden. Na het halen van het startpunt kon dan eindelijk de vlucht beginnen (maar daardoor was wel al een kleine 2uur daglicht verspeeld).

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2012 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs