CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

02-06-2020 -- Wegens de coronamaatregelen worden vluchten gevlogen tussen 13 maart en 5 juni niet opgenomen in de Challenge "België". De Challenges "buitenland" worden onderbroken vanaf 13 maart tot en met het weekend volgend op de opening van de Belgische grenzen.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

20-06-2020 -- Dries VAN GESTEL -- 1961,8 punten

Database gegevens:

Datum: 20-06-2020 Type proef: VV
Toestel: LS 6 Immatriculatie: D8505
Handicapfactor: 111 Klasse: Open/Ren
Piloot: Dries VAN GESTEL Club: KAC
Afstand: 544.4 km Score: 1961,8 pt
Vertrekpunt: EBWE Wedstrijd: NEE
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Eerste deel van de vlucht was een "chicken-run". Dacht nochthans dat ik de model goed had bekeken en de proef vrij goed in functie had gemaakt maar waarschijnlijk is morgens gewoon goed buiten kijken toch nog belangrijker. Plan was om noord van Eindhoven naar Duitsland te gaan, want de kempen/limburg zou smorgen blauw en minder zijn. Maar om 10u30 was de effectief situatie omgekeerd, Noorde overontwikkeld, kempen goed. Toch vast gehouden aan het plan, om vervolgens bij gilze voor de eerste keer "te chickenen". Mijn kar toch maar gekeerd. Vervolgens bij Retie nog eens een tweede keer, opnieuw naar Weelde terwijl ik overduidelijk had moeten door gaan. Het "nieuwe weer" kwam van het weste en daar kwam op dat moment niet veel zon aan de grond. En dan komt mijn mentale zwakte boven, als het in het begin was moeilijker lukt dan kom ik maar heel traag in het ritme, een werkpuntje. Op het been naar het oosten vond ik de bellen moeilijkt te vinden lastig uit te draaien, verwaaid... Maar gelukkig werd het weer beter waardoor de terugweg tegen de wind al bij al nog wel ging. Gemiddeld stijgen was niet om te stoefen, maar eindelijk nog eens ordinair over de grens.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Contact gilze radio (tower was niet actief) en toestemming voor crossing. 128.5 en squack 6101 bij neiderhein, 6104 en uitluisterne bij munster, op het einde dutch mil voor even CTR gilze. Rest van de vlucht 7000

Blog/fotos:
Igc-file: 2020-06-20-LXN-GT1-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 20-06-2020
Weerkaart: Weerkaart van 20-06-2020



IGC File gegevens:

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2020 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs