Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef
Database gegevens:
Datum: |
22-06-2020 |
Type proef: |
VV |
Toestel: |
LS 6 |
Immatriculatie: |
D8505 |
Handicapfactor: |
111 |
Klasse: |
Open/Ren |
Piloot: |
Dries VAN GESTEL |
Club: |
KAC |
Afstand: |
532.8 km |
Score: |
1920,0 pt |
Vertrekpunt: |
EBKH |
Wedstrijd: |
NEE |
Motorzwever: |
NEE |
Copiloot: |
|
Status Proef: |
Gevalideerd |
IGC validatie |
ok |
Opmerkingen: | EW Serienummer: | |
Een blik op het weer op zondag om 20u kondigde een mooie dag aan. Na wat gepols bleek er startmogelijkheid in de Kei. Werkagenda leeg maken om 22u30, pre flight briefing en toch maar de knoop doorgehakt om te vliegen. 'S morgens op weg naar de bakker voelde het lekker fris en zag de hemel er vrij blauw uit in Turnhout. Zou dat een heel mooi dag worden? Na in weelde de LS6 te halen reed ik de lage bewolking in Arendonk tegemoet. En laag wil zeggen topjewieken van de windmolens in de smos. Opgebouwd en klaar om 10u, vroeg voor mij doen ;). De eerste vertrokken en melde dat het plafond toch niet hoog was. Het ideaal beeld van de 750 werd bijgesteld en uiteindelijk om 12u op pad. Rustig in het begin. En opnieuw vond ik de bellen niet goed zoals zaterdag. Eens voorbij Terlet werd het wat minder en besloten om terug te draaien omdat daar wat minder was. Gevolg terug door het minder stuk. Gevolg veel veel lager dan wat ik voor ogen had, 250m (volgens charron 166m) Deventer (2u rijden). Mentaal een fameuze knauw. Water eruit, krabbel krabbel, bel kwijt op 450m nog eens, opniew bij 600m kwijt om dat wel de goed te vinden. Richting gilze leek het toen niet zo goed, richting oosten wel. Been naar Kamp Lindfort ging lekker. Eens daar zag Venlo er heel zonder uit en geen mooie Cu. Rond Eindhoven leek me te verre omweg, dan maar max finess glijden richting de zon, oef het werkte nog en met de tijd werd het terug beter. Gevolg toch sneller aan Brogel CTR dan gedacht en ze waren nog niet gesloten => in de holding voor de CTR want ik kon geen FL40 houden. Na twee keer verplicht verleggen richting noorden mocht ik toch door en kwam ik in de Kempen die het nog perfect deden. Gezien de mentale mindset, van het moment besloten om maar binnen de kegel van Keiheuvel te blijven. Kortom een vlucht met veel facetten.
Tiplopers Hilde en Jef, sleeppiloot Jan, mede companen overlandpiloten de keiheuvel in het algemeen merci voor de gastvrijheid en gezelschap. En natuurlijk Pieter R, voor het standby staan! Zweefvliegen (zonder motor) je kan het niet alleen. |
Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:
TXDR 7000, Dutch mil voor crossing deelen CTR (niet actief), 6101 128.5 voor Niederhein, Brogel approach voor CTR en TMA, Brussel info om hoger te mogen klimmen dan G1 na top militaire, doorverwezen naar Brussel control 129.575, toestemming om te klimmen tot FL60
IGC File gegevens:
Deze proef wissen uit de database Deze proef wijzigen Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen... |