Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef
Database gegevens:
Datum: |
12-07-2020 |
Type proef: |
VV |
Toestel: |
Ventus/bT/cM/cT 17,6m |
Immatriculatie: |
PH-1500 |
Handicapfactor: |
115 |
Klasse: |
Open/Ren |
Piloot: |
Benjamin HEYLEN |
Club: |
ALB |
Afstand: |
752.8 km |
Score: |
2618,4 pt |
Vertrekpunt: |
EBZH |
Wedstrijd: |
NEE |
Motorzwever: |
NEE |
Copiloot: |
|
Status Proef: |
Gevalideerd |
IGC validatie |
ok |
Opmerkingen: | EW Serienummer: | |
Ik ben blij dat ik eindelijk eens een fatsoenlijke afstand heb kunnen vliegen. Weliswaar is het vertrek op Kiewit altijd iets later mogelijk dan de jongens van de Keiheuvel, en stond ik nr 4 in de rij... was het in't begin rustig dobberen en de oplijningen volgen zonder teveel gas te geven wegens het nog wat zwakke stijgen...misschien een beetje geremd door de signalen van de Keiheuvelboys die al een heel stuk verder zaten en het moeilijk hadden. Uiteindelijk toch vlot Munster voorbij en dan richting Seppe. Tot daar alles prima. Ventus voor het eerst op 500kg gevlogen en dat ging lekker. Eens Seppe gerond in mn typische 'halfwegdip' gekomen, Ken even uit het oog verloren, de bel niet kunnen pakken, waardoor we toch zeker een half uur heb verloren, het is te zeggen, dat ik heb verkloot. Bedankt voor het wachten Ken!! Dankzij zijn coaching weer op gang, een paar mooie bellen aangegeven maar toch moeten afstappen van onze OP van 835km. Een eventueel idee om via Borken-Hoxfeld de proef tot thuis te vliegen stapten we ook vanaf wegens het uitblijven van deftig stijgen. De bocht rond Niederrhein gemaakt waarbij Langen Info voor de beste Flarm-Info werkte die ik ook al gehoord heb ;-).
Eens weer ter hoogte van Kiewit toch een been gelegd tot voorbij Dessel-Kanalen. Om uiteindelijk toch die 750 op de teller te krijgen had Ken het idee om bij het huiswaarts vliegen Kiewit nogmaals voorbij te gaan. Afgesloten hebben we dit geheel in schoonheid met een formatie fly-by en landing.
Many thanks aan Ken voor de coaching!!
Many thanks aan Francois voor het vliegtuig!! |
Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:
XPDR 7000 / TMZ Niederrhein XPDR 6101 + uitluisteren Lange 128.500 MHz / CTR Deelen, Gilze-Rijen & Volkel niet actief (Dutch Mil) - contact Bxl Info G2 actief
IGC File gegevens:
Deze proef wissen uit de database Deze proef wijzigen Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen... |