Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef
Database gegevens:
Datum: |
06-08-2020 |
Type proef: |
VV |
Toestel: |
LS 6 |
Immatriculatie: |
D8505 |
Handicapfactor: |
111 |
Klasse: |
Open/Ren |
Piloot: |
Dries VAN GESTEL |
Club: |
KAC |
Afstand: |
506 km |
Score: |
1823,4 pt |
Vertrekpunt: |
LFMR (buitenland) |
Wedstrijd: |
NEE |
Motorzwever: |
NEE |
Copiloot: |
|
Status Proef: |
Gevalideerd |
IGC validatie |
ok |
Opmerkingen: | EW Serienummer: | |
Als 1000 de nieuwe 500 is, dan is 500 de nieuwe 250 en was het vandaag dus geen super weer maar gewoon een fijne dag?! Al was het ook niet het standaard knal weer. Nog steeds de noordwind component die het ondankt het relatief hoge plafont niet altijd even goed maakte. Het hoogtepunt was overduidelijk de meer dan 4 volledige toeren samen met een grote roofvogel die perfect 180ยบ afstand en exact zelfde hoogte hield een een lekkere bel. Het was alsof ik aan het thermiekeren was met een andere zwever. Ik had het moeten filmen. Het plan was net zoals gisteren om samen te vliegen met Bart. Eerste been ging lekker (164km/u en niet gedraaid), maar dan kan je weten dat het daarna wat minder gaat. Vandaag ging het iets minder goed het samen vliegen en waren we elkaar snel kwijt. Bart en de Vinon clan koos de guiaumme route, ik de Col D'allos / Col De Vars route en ik denk dat deze laatste de beter opties was. In het noorde toch maar niet het keerpunt plaminet genomen, om daarna een ode aan de jo-jo te doen, en deze uit te rekken totdat de teller 505 zei. Een nadeel van Barcelo: proef finischen op 3500m ASML terwijl het veld op 1132m ligt, dus ~2400m hoogte uitzweven is er niet bij en "weggemeten". |
Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:
Protocol proberen te volgen
IGC File gegevens:
Deze proef wissen uit de database Deze proef wijzigen Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen... |