Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef
Database gegevens:
Datum: |
09-07-2021 |
Type proef: |
OP |
Toestel: |
LS 8/T 18m |
Immatriculatie: |
D-KKAB |
Handicapfactor: |
114 |
Klasse: |
Motor |
Piloot: |
Hugo JANSEN |
Club: |
KAC |
Afstand: |
134.5 km |
Score: |
530,9 pt |
Vertrekpunt: |
EBWE |
Wedstrijd: |
NEE |
Motorzwever: |
JA |
Copiloot: |
|
Status Proef: |
Gevalideerd |
IGC validatie |
ok |
Opmerkingen: | EW Serienummer: | |
Mooie voorspellingen van TopMeteo, maar start op Weelde met 700m plafond en heel slecht zicht. Uiteindelijk toch maar richting Nederland over de startlijn gegaan, dat ging uiterst moeizaam in de corridor tussen Eindhoven en Gilze. Daarna ging het plafond stilaan omhoog tot 1000m, met helderder zicht. Bij de rivieren ging het zoals verwacht heel wat minder, en "hoogte nemen" zat er vandaag niet in, dus weer een laagtepunt bij Rhenen. Gelukkig kunnen aanpikken, en weer op 1200m bij Ede. Een lange steek tot voorbij Apeldoorn, maar nabij Teuge begon het weer moeilijker te worden (parabak was actief). Bij Heerde was het vat af, hier verplicht motor te gebruiken, einde proef.
Maar van daar terug naar Weelde is 135km, en het zag er redelijk blauw uit in die richting. Geen keuze, die richting moet ik uit. En weer aan de rivieren werd het uiterst moeilijk, ook omdat de wind ondertussen was aangewakkerd. Bij Rosmalen mijn water gelost en weer een motorstart in een ondertussen bijna gans blauwe lucht. Op motor zo'n 20km afgelegd, zonder noemenswaardige thermiek tegen te komen. Final glide naar Weelde dan natuurlijk geen probleem meer, integendeel, bij Weelde waren er nog wel goede bellen (wordt dat dààrom daar "Weelde" genoemd?...). Toch blij dat ik nog eens kon vliegen, na weken "on-weer"... |
Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:
XPDR 7000 ganse vlucht
IGC File gegevens:
Kan bestand niet openen |