CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

04-03-2021 -- Aanpassing reglement voor OP: een gelukte OP krijgt vanaf nu 5 punten per kilometer. Een NIET gelukte OP krijgt slechts 4.5 punten per gevlogen kilometer.

16-04-2021 -- Gezien de recente onduidelijkheid betreffende de toegelaten vluchten heeft de charron jury vanuit fair-play oogpunt beslist om de vluchten tussen 1 Jan 2021 en 19 april 2021 niet op nemen in de challenge 2021. We herinneren er aan dat elke piloot verantwoordelijk blijft voor zijn eigen vlucht.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

13-08-2021 -- Dries VAN GESTEL -- 1256,6 punten

Database gegevens:

Datum: 13-08-2021 Type proef: VV
Toestel: LS 6 Immatriculatie: D8505
Handicapfactor: 111 Klasse: Open/Ren
Piloot: Dries VAN GESTEL Club: KAC
Afstand: 348.7 km Score: 1256,6 pt
Vertrekpunt: LFMR (buitenland) Wedstrijd: NEE
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Dat was het dan, bergzweefvliegverlof 2021. Morgen naar huis, en dus een lange (in tijd en afstand) rit voor de boog. Buitenlanden zou zeer onpraktische zijn, zeker omdat in de berge een ophaling nog eens eens zo lang duurt. Vandaar met een grote handrem op gevlogen. Het weer was anders goed. Jammer dat dit weer niet wat eerder op het verlof kwam zodat we er maximaal van konden profiteren, maar je kan niet alles hebben zeker. Direct bij de start ging de basis hoog. Via richting Monte Viso overgestoken naar Rochebrun en daarna door naar Col D'etache. Daar me echt moeten inhouden. Nu zag de Maurienne er eens goed uit, was ik daar dit verlof nog maar 1 keer geweest en nu net was het de laatste dag. Toch even een kleine teen in de Maurienne gestoken maar dan maar terug gedraaid, met beetje mijn in het hart. De grote kilometers gingen het niet worden en dus volledig over geschakeld op toeristen modus met als moto: "zeg goede dag aan de bekende alpenstukken". Als eerste op het menu col de Galibier. Vervolgens twee maal de glace Blanc afgevlogen, nu was ik er toch. Daarna de Ecrin in via de Val royal. De corridor waar je wel door mag. Die had ik al wel enkele keren van Noord naar zuid gevlogen maar nooit omgekeerd. Vandaar eerst naar het Noorden, dan naar zuiden, dan terug naar noorde en vervolgens op nieuw naar het zuide. Zo vliegend tussen de Ecrin voelde ik me echt bevoorrecht om zo de Alpen te kunnen bekijken. Vandaar ging het naar de Pic de Bure om vervolgens de 3 Eveche goede dag te zeggen. Een mooie manier om de vakantie af te sluiten. In totaal een 5000km overland en een 70 uur gevlogen. Meer dan de kilometers en tijd in de auto dus het verlof voldeed volledig aan het criterium.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Poging tot geen gereglementeerd luchtruim gebruik

Blog/fotos: https://photos.app.goo.gl/zqK61AScodpWEbzs7
Igc-file: 2021-08-13-LXN-GT1-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 13-08-2021
Weerkaart: Weerkaart van 13-08-2021



IGC File gegevens:

300 Geen declaratie van opgegeven proef

Kan bestand niet openen