22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef04-07-2023 -- Dennis HUYBRECKX -- 3435,2 puntenDatabase gegevens: Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik: Geen gereglementeerd luchtruim gebruikt
IGC File gegevens: Scoring versie: 20.02 LOGGER GEGEVENS Vlucht datum: 04/07/2023 Piloot: DENNIS HUYBRECKX Zweefvliegtuig: D-KDHX Toestel type: VENTUS 3T Klasse: 18-METER Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: aou Logger file: 2023-07-04-LXV-AOU-01.IGC Motor detectie: ENL ENL Threshold: 300 SAMENVATTING Vluchttijd : 09:06:18 Duurvlucht : 08:58:03 Vrije vlucht : 866.2 km Fasttrack : 128.6 kmh Opgegeven proef: 838.2 km Driehoek : 156.2 km Hoogtewinst : 2660.0 m VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN Vliegveld van vertrek LFMF Fayence BeNeLux: NEE Vertrekpunt pos.: 43°36.616'N 6°41.555'E tijd: 08:41:07 UTC alti: 193 m Ontkoppelpunt pos.: 43°44.315'N 6°40.357'E = 354° 14.4 km van vertrek tijd: 08:49:22 UTC alti: 1564 m Landingspunt pos.: 43°36.601'N 6°41.770'E = 96° 0.3 km van vertrek tijd: 17:47:25 UTC alti: 201 m Afstand take-off tot landing: 0.3 Totale vluchtduur: 09:06:18 Motorgebruik aantal keren: 0 VRIJE VLUCHT ANALYSE Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7 Start : 43°44.183'N 6°38.825'E @ 08:51:00 UTC, 1515 m punt 1: 45°44.632'N 7°09.394'E @ 11:41:33 UTC, 3382 m punt 2: 45°56.132'N 7°38.226'E @ 12:01:47 UTC, 3189 m punt 3: 45°47.560'N 7°12.363'E @ 12:27:49 UTC, 3150 m punt 4: 43°46.601'N 6°14.518'E @ 14:36:19 UTC, 2222 m punt 5: 45°05.241'N 6°39.725'E @ 16:01:33 UTC, 3033 m Finish: 43°31.896'N 6°49.611'E @ 17:37:25 UTC, 941 m Benen vrije vlucht optimalisatie been 1: 226.7 km 10° @ 79.8 km/h been 2: 43.0 km 60° @ 127.5 km/h been 3: 37.0 km 245° @ 85.4 km/h been 4: 236.7 km 199° @ 110.5 km/h been 5: 149.4 km 13° @ 105.2 km/h been 6: 173.4 km 176° @ 108.5 km/h Afgelegde afstand: 866.2 km Duur: 08:46:25 Gemiddelde snelheid: 98.7 km/h Afst. start - vliegveld van vertrek: 14.5 km Afst finish - vliegveld van vertrek: 13.9 km Starthoogte: 1506.0 m Finishhoogte: 941.0 m Hoogteverlies vrije vlucht: 565 m Totale score afstand: 866.2 km BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE Duur van snelheidscompetitie: 2 uur Startpunt pos.: 45°42.160'N 7°09.120'E = 9° 235.4 km van vertrek tijd: 12:46:25 UTC alti: 3851 m Finishpunt pos.: 44°03.089'N 6°19.608'E = 329° 57.2 km van vertrek tijd: 14:46:25 UTC alti: 1650 m Grootste afstand in 2 uur: 257.1 km Beste snelheid in 2 uur: 128.6 km/h Hoogteverlies: 2201 m OPGEGEVEN PROEF ANALYSE Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km Opgegeven proef: 841.2 km GELDIG vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E start: LACH_RUINES 43°44.480'N 6°40.849'E punt 1: BREUIL CERVINIA 45°56.149'N 7°38.001'E 255.2 km 17° punt 2: AIGUINE CHATEAU 43°46.418'N 6°14.435'E 264.3 km 205° punt 3: BARDONECHIA 45°04.749'N 6°41.883'E 149.6 km 14° finish: TURNPOINT 1 43°31.951'N 6°49.487'E 172.2 km 177° landing: 0°00.000'N 0°00.000'E Keerpunten gerond en afgelegde afstand start: LACH_RUINES @ 08:49:38 UTC, 1555 m punt 1: BREUIL CERVINIA @ 12:01:43 UTC, 3193 m : 254.7 km 79.6 km/h punt 2: AIGUINE CHATEAU @ 14:36:19 UTC, 2222 m : 263.3 km 102.2 km/h punt 3: BARDONECHIA @ 16:02:25 UTC, 2924 m : 148.6 km 103.5 km/h finish: TURNPOINT 1 @ 17:37:20 UTC, 903 m : 171.7 km 108.5 km/h Proef GELUKT Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan Afgelegde afstand: 838.2 km Duur van de proef: 08:47:42 Gemiddelde snelheid: 95.3 km/h Start hoogte: 1555 m Hoogte passeren start: 1555 m Hoogte passeren finish: 903 m Hoogteverlies over proef: 652 m Totale score afstand: 838.2 km DRIEHOEK ANALYSE Been 0: 68.7 km Been 1: 43.7 km Been 2: 43.7 km Totaal: 156.2 km DUURVLUCHT ANALYSE Blok langste zweefvlucht begin: 08:49:22 UTC einde: 17:47:25 UTC duur: 08:58:03 HOOGTEWINST ANALYSE Blok grootste hoogtewinst laag punt: 1438 m @ 08:53:25 UTC hoog punt: 4098 m @ 13:41:26 UTC hoogtewinst: 2660 m MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA Rekentijd 39292 Deze proef wissen uit de database Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen... | |||||||||||||||||||||