CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

06-07-2023 -- Ferre DE CORDT -- 2571,2 punten

Database gegevens:

Datum: 06-07-2023 Type proef: OP
Toestel: Std. Libelle WL Immatriculatie: D-5585
Handicapfactor: 99 Klasse: Standaard
Piloot: Ferre DE CORDT Club: KAZM
Afstand: 509.1 km Score: 2571,2 pt
Vertrekpunt: EBSU Wedstrijd: NEE
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
week Saint-Hubert is alvast geslaagd

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

GAA actief tot FL65 tot 18u LOC, daarna G2S actief, Dahlemer-Binz opgeroepen voor paradrop maar waren niet actief

Blog/fotos:
Igc-file: 2023-07-06-LXV-2J0-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 06-07-2023
Weerkaart: Weerkaart van 06-07-2023



IGC File gegevens:

Scoring versie: 20.02

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   06/07/2023
Piloot:         FERRE DE CORDT
Zweefvliegtuig: D-5585
Toestel type:   STD LIBELLE    Klasse: CLUB
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: 2j0
Logger file:    2023-07-06-LXV-2J0-01.IGC
Motor detectie: ENL + MOP
MOP sensor:     
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 06:40:55
Duurvlucht     : 06:38:27
Vrije vlucht   :  518.2 km
Fasttrack      :   99.4 kmh
Opgegeven proef:  509.1 km
Hoogtewinst    : 1552.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBSU  St.Hubert        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 50°02.300'N   5°24.523'E
    tijd: 09:50:45 UTC
    alti: 489 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 50°00.595'N   5°23.110'E = 208° 3.6 km van vertrek
    tijd: 09:53:13 UTC
    alti: 1060 m
Landingspunt 
    pos.: 50°02.287'N   5°24.322'E = 264° 0.2 km van vertrek
    tijd: 16:31:40 UTC
    alti: 498 m
Afstand take-off tot landing: 0.2
Totale vluchtduur: 06:40:55
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  50°00.749'N   5°21.925'E  @ 09:54:43 UTC,  1130 m
    punt 1:  50°30.216'N   7°16.179'E  @ 11:52:46 UTC,  1563 m
    punt 2:  50°24.389'N   6°31.967'E  @ 12:31:58 UTC,  1719 m
    punt 3:  50°30.460'N   7°15.083'E  @ 13:01:29 UTC,  1330 m
    punt 4:  50°20.134'N   6°02.451'E  @ 14:11:07 UTC,  1617 m
    punt 5:  50°23.006'N   6°55.344'E  @ 14:52:55 UTC,  1341 m
    Finish:  50°02.147'N   5°24.280'E  @ 16:30:36 UTC,   535 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:  146.4 km  67° @  74.4 km/h
    been 2:   53.4 km 259° @  81.8 km/h
    been 3:   52.3 km  77° @ 106.2 km/h
    been 4:   88.1 km 258° @  75.9 km/h
    been 5:   63.0 km  85° @  90.4 km/h
    been 6:  115.0 km 251° @  70.7 km/h
Afgelegde afstand:                   518.2 km
Duur:                                06:35:53
Gemiddelde snelheid:                 78.5 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 4.2 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 0.4 km
Starthoogte:                         1060.0 m
Finishhoogte:                        535.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          525 m
Totale score afstand:                518.2 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    50°17.198'N   6°03.176'E =  59° 53.7 km van vertrek
    tijd:    11:03:29 UTC
    alti:    1522 m
Finishpunt
    pos.:    50°29.962'N   7°12.435'E =  67° 138.1 km van vertrek
    tijd:    13:03:29 UTC
    alti:    1184 m
Grootste afstand in 2 uur: 198.8 km
Beste snelheid in 2 uur:    99.4 km/h
Hoogteverlies:             338 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 514.1 km  GELDIG
    vertrek:                     0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   108ST HUBERT       50°02.333'N   5°24.233'E
    punt 1:  192MOENCHSHEIDE    50°30.500'N   7°15.333'E   141.9 km  68°
    punt 2:  149DAHLEMER BINZ   50°24.333'N   6°31.733'E    52.9 km 258°
    punt 3:  192MOENCHSHEIDE    50°30.500'N   7°15.333'E    52.9 km  77°
    punt 4:  098RECHT           50°20.083'N   6°02.583'E    88.3 km 258°
    punt 5:  132ADENAU          50°23.050'N   6°55.500'E    63.0 km  85°
    finish:  108ST HUBERT       50°02.333'N   5°24.233'E   115.2 km 251°
    landing:                     0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   108ST HUBERT       @ 09:56:42 UTC,  1022 m
    punt 1:  192MOENCHSHEIDE    @ 11:53:12 UTC,  1600 m :  141.4 km   72.8 km/h
    punt 2:  149DAHLEMER BINZ   @ 12:31:58 UTC,  1719 m :   51.9 km   80.3 km/h
    punt 3:  192MOENCHSHEIDE    @ 13:01:29 UTC,  1330 m :   51.9 km  105.4 km/h
    punt 4:  098RECHT           @ 14:11:07 UTC,  1617 m :   87.3 km   75.2 km/h
    punt 5:  132ADENAU          @ 14:52:56 UTC,  1340 m :   62.0 km   89.0 km/h
    finish:  108ST HUBERT       @ 16:30:33 UTC,   522 m :  114.7 km   70.5 km/h
Proef GELUKT
Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan
Afgelegde afstand:        509.1 km
Duur van de proef:        06:33:51
Gemiddelde snelheid:      77.6 km/h
Start hoogte:             1022 m
Hoogte passeren start:    1022 m
Hoogte passeren finish:   522 m
Hoogteverlies over proef: 500 m
Totale score afstand:     509.1 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   37.7 km
Been 1:   24.0 km
Been 2:   24.0 km
Totaal:   85.7 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 09:53:13 UTC
    einde: 16:31:40 UTC
    duur:  06:38:27

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     555 m @ 10:12:59 UTC
    hoog punt:    2107 m @ 13:17:37 UTC
    hoogtewinst:  1552 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 09:54:42  bearing 147.4°
    Tweede punt: 13:00:51  bearing 101.4°
    Totale hoek: -46.0°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 11313

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2023 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs