CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

06-07-2023 -- Joris GERNAEY & JOEP DE BOER -- 3384,6 punten

Database gegevens:

Datum: 06-07-2023 Type proef: OP
Toestel: Nimbus 4DT Immatriculatie: PH-1615
Handicapfactor: 123 Klasse: Motor
Piloot: Joris GERNAEY Club: LV
Afstand: 832.6 km Score: 3384,6 pt
Vertrekpunt: ZZZZ (buitenland) Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot: JOEP DE BOER
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Net 1 pomp te weinig om de 1000km vol te maken in Optimax na de Opgegeven proef.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Rothenburg Para 128.360 Not active, Plzen Para 129.005 Not Active, Karlovy Vary TMA crossing via Praha Radar 118.650 and Touzim LK-GA-TO 01-04 by Touzim Radio 120.190, Erfurt TMZ SQ4410 and Listening watch VHF 126.175.

Blog/fotos:
Igc-file: 2023-07-06-LXV-AE5-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 06-07-2023
Weerkaart: Weerkaart van 06-07-2023



IGC File gegevens:

Scoring versie: 20.02

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   06/07/2023
Piloot:         JORIS GERNAEY
Zweefvliegtuig: PH-1615
Toestel type:   NIMBUS 4DT    Klasse: OPEN
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: ae5
Logger file:    2023-07-06-LXV-AE5-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 10:29:43
Duurvlucht     : 09:59:06
Vrije vlucht   :  965.2 km
Fasttrack      :  123.1 kmh
Opgegeven proef:  832.6 km
Driehoek       :  837.9 km
Hoogtewinst    : 1921.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    ZZZZ  -Onbekend-        BeNeLux: NEE
Vertrekpunt 
    pos.: 50°54.342'N  11°16.028'E
    tijd: 08:13:42 UTC
    alti: 252 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 50°54.143'N  11°15.137'E = 251° 1.1 km van vertrek
    tijd: 08:14:28 UTC
    alti: 652 m
Landingspunt 
    pos.: 50°54.274'N  11°15.665'E = 253° 0.4 km van vertrek
    tijd: 18:43:25 UTC
    alti: 247 m
Afstand take-off tot landing: 0.4
Totale vluchtduur: 10:29:43
Motorgebruik
    aantal keren: 2
    totale motortijd: 12.2 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  50°54.608'N  11°16.209'E  @ 08:24:25 UTC,  1577 m
    punt 1:  50°26.390'N  10°34.417'E  @ 09:09:41 UTC,  1543 m
    punt 2:  48°15.977'N   9°43.662'E  @ 11:44:17 UTC,  1811 m
    punt 3:  49°43.409'N  13°26.887'E  @ 14:28:59 UTC,  2345 m
    punt 4:  50°54.802'N  11°12.712'E  @ 16:33:32 UTC,  1122 m
    punt 5:  50°42.361'N  10°44.087'E  @ 17:21:21 UTC,  1968 m
    Finish:  50°56.567'N  11°47.758'E  @ 18:09:23 UTC,  1094 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   71.8 km 223° @  95.2 km/h
    been 2:  249.4 km 195° @  96.8 km/h
    been 3:  316.8 km  58° @ 115.4 km/h
    been 4:  207.1 km 311° @  99.8 km/h
    been 5:   40.8 km 236° @  51.2 km/h
    been 6:   79.3 km  70° @  99.0 km/h
Afgelegde afstand:                   965.2 km
Duur:                                09:44:58
Gemiddelde snelheid:                 99.0 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 0.5 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 37.4 km
Starthoogte:                         684.0 m
Finishhoogte:                        1094.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -410 m
Totale score afstand:                965.2 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    48°27.501'N   9°54.436'E = 200° 289.3 km van vertrek
    tijd:    11:33:03 UTC
    alti:    1824 m
Finishpunt
    pos.:    49°09.943'N  12°24.467'E = 157° 210.1 km van vertrek
    tijd:    13:33:03 UTC
    alti:    1848 m
Grootste afstand in 2 uur: 246.3 km
Beste snelheid in 2 uur:   123.1 km/h
Hoogteverlies:             -24 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 834.6 km  GELDIG
    vertrek:                     0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   BAD BERKA          50°54.233'N  11°15.517'E
    punt 1:  EHINGEN SCHORNST   48°16.050'N   9°43.583'E   313.4 km 201°
    punt 2:  LETKOV PLZEN GLD   49°43.383'N  13°27.133'E   317.0 km  58°
    finish:  BAD BERKA          50°54.233'N  11°15.517'E   204.1 km 311°
    landing:                     0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   BAD BERKA          @ 08:25:11 UTC,  1579 m
    punt 1:  EHINGEN SCHORNST   @ 11:44:15 UTC,  1807 m :  312.9 km   94.3 km/h
    punt 2:  LETKOV PLZEN GLD   @ 14:28:59 UTC,  2345 m :  316.0 km  115.1 km/h
    finish:  BAD BERKA          @ 16:31:54 UTC,  1214 m :  203.6 km   99.4 km/h
Proef GELUKT
Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan
Afgelegde afstand:        832.6 km
Duur van de proef:        08:06:43
Gemiddelde snelheid:      102.6 km/h
Start hoogte:             684 m
Hoogte passeren start:    1579 m
Hoogte passeren finish:   1214 m
Hoogteverlies over proef: -530 m
Totale score afstand:     832.6 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:  316.1 km
Been 1:  216.9 km
Been 2:  304.9 km
Totaal:  837.9 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 08:15:54 UTC
    einde: 18:15:00 UTC
    duur:  09:59:06

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     684 m @ 08:15:54 UTC
    hoog punt:    2605 m @ 14:20:49 UTC
    hoogtewinst:  1921 m

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 40329

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2023 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs