CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

07-07-2023 -- Hugo JANSEN -- 1474,7 punten

Database gegevens:

Datum: 07-07-2023 Type proef: VV
Toestel: LS 8T 18m Immatriculatie: D-KKAB
Handicapfactor: 114 Klasse: Motor
Piloot: Hugo JANSEN Club: KAC
Afstand: 420.3 km Score: 1474,7 pt
Vertrekpunt: EBWE Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Door familiale verplichtingen op de superdag gisteren niet kunnen vliegen, dus vandaag toch maar een poging doen. Volledig blauw , met een matige zuidoostenwind. Niet de ideale combinatie om gemakkelijk boven te blijven. Dat bleek dan ook: meestal heel matige bellen (gem. stijgen maar 1m/s tot aan Emmerich), wat te veel tijdverlies opleverde. Daarom om 15u 60km vóór keerpunt afgebroken, de thermiek bij Emmerich was zo mogelijk nog slechter dan voordien. Op dezelfde terugweg viel het eigenlijk wel mee, met hulp van een rugwindcomponent. In de buurt van Seppe verschenen er zowaar Cu's, die té mooi leken om er niet van te snoepen. Daarom maar verder door onder de schaarse Cu's tot Tholen aan de Oosterschelde, dan over de Oesterdam tot aan de bocht van Bath. Dan via Woensdrecht Aero naar Seppe, want nu moest ik toch wat hoogte gaan tanken voor het laatste wind-op-been naar Weelde. Het ontmoedigende weer in de eerste helft werd later ruimschoots goedgemaakt door de sightseeing over de Schelde!

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

XPDR 7000 ganse vlucht, Seppe geen para-notams, toch maar uitgeluisterd. Bij terugkomst Rotterdam Approach 7010/122.990. Verder geen gereglementeerd luchtruim gebruikt.

Blog/fotos: https://www.weglide.org/flight/300962
Igc-file: 2023-07-07-NAV-5FA-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 07-07-2023
Weerkaart: Weerkaart van 07-07-2023



IGC File gegevens:

Scoring versie: 20.02

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   07/07/2023
Piloot:         HUGO JANSEN
Zweefvliegtuig: D-KKAB
Toestel type:   LS8ST-18    Klasse: 18-METER
Logger type:    Naviter d.o.o.  s/n: 5fa
Logger file:    2023-07-07-NAV-5FA-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 06:26:24
Duurvlucht     : 06:13:22
Vrije vlucht   :  420.3 km
Fasttrack      :   85.3 kmh
Opgegeven proef:  184.7 km
Driehoek       :  171.3 km
Hoogtewinst    : 1082.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBWE  Weelde        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°23.586'N   4°57.070'E
    tijd: 09:34:52 UTC
    alti: -24 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°23.854'N   4°57.997'E =  65° 1.2 km van vertrek
    tijd: 09:35:36 UTC
    alti: 459 m
Landingspunt 
    pos.: 51°23.520'N   4°56.874'E = 242° 0.3 km van vertrek
    tijd: 16:01:16 UTC
    alti: -4 m
Afstand take-off tot landing: 0.3
Totale vluchtduur: 06:26:24
Motorgebruik
    aantal keren: 1
    totale motortijd: 1.0 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  51°23.687'N   4°59.031'E  @ 09:48:42 UTC,   947 m
    punt 1:  51°35.137'N   4°26.982'E  @ 10:36:27 UTC,  1332 m
    punt 2:  51°51.949'N   6°29.272'E  @ 13:00:19 UTC,  1031 m
    punt 3:  51°35.422'N   4°25.169'E  @ 14:56:53 UTC,  1460 m
    punt 4:  51°25.807'N   4°12.118'E  @ 15:16:39 UTC,  1448 m
    punt 5:  51°34.053'N   4°34.148'E  @ 15:39:34 UTC,  1419 m
    Finish:  51°24.796'N   4°59.543'E  @ 15:57:41 UTC,   336 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   42.7 km 300° @  53.7 km/h
    been 2:  144.2 km  77° @  60.2 km/h
    been 3:  146.2 km 259° @  75.2 km/h
    been 4:   23.4 km 220° @  70.9 km/h
    been 5:   29.7 km  59° @  77.8 km/h
    been 6:   34.0 km 120° @ 112.7 km/h
Afgelegde afstand:                   420.3 km
Duur:                                06:08:59
Gemiddelde snelheid:                 68.3 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 2.3 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 3.6 km
Starthoogte:                         938.0 m
Finishhoogte:                        336.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          602 m
Totale score afstand:                420.3 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°45.624'N   5°31.282'E =  44° 56.9 km van vertrek
    tijd:    14:00:14 UTC
    alti:    1312 m
Finishpunt
    pos.:    51°23.588'N   4°55.777'E = 270° 1.5 km van vertrek
    tijd:    16:00:14 UTC
    alti:    81 m
Grootste afstand in 2 uur: 170.5 km
Beste snelheid in 2 uur:    85.3 km/h
Hoogteverlies:             1231 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 514.3 km  GELDIG
    vertrek:                0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   WEELDE AERO   51°24.050'N   4°58.130'E
    punt 1:  OUD GASTEL    51°35.048'N   4°27.466'E    40.9 km 300°
    punt 2:  BILLERBECK    51°58.751'N   7°17.716'E   200.7 km  76°
    punt 3:  ZWARTENBERG   51°37.516'N   4°38.025'E   187.8 km 259°
    punt 4:  MOL           51°11.298'N   5°07.001'E    59.1 km 145°
    finish:  WEELDE AERO   51°24.050'N   4°58.130'E    25.8 km 337°
    landing:                0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   WEELDE AERO   @ 09:49:20 UTC,   890 m
    punt 1:  OUD GASTEL    @ 10:36:37 UTC,  1331 m :   40.9 km   51.9 km/h
    punt 2:  BILLERBECK    niet gerond
    afbreekpunt: 51°51.970'N   6°29.265'E  @ 13:00:20 UTC, 1030 m : 143.7 km 60.0 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        184.7 km
Duur van de proef:        03:11:00
Gemiddelde snelheid:      58.0 km/h
Start hoogte:             890 m
Hoogte passeren start:    890 m
Hoogte aan break-punt:    1030 m
Hoogteverlies over proef: -140 m
Totale score afstand:     184.7 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   75.4 km
Been 1:   48.0 km
Been 2:   48.0 km
Totaal:  171.3 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 09:47:54 UTC
    einde: 16:01:16 UTC
    duur:  06:13:22

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     634 m @ 09:59:32 UTC
    hoog punt:    1716 m @ 14:40:10 UTC
    hoogtewinst:  1082 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 13:08:41  bearing 52.2°
    Tweede punt: 15:16:42  bearing 341.6°
    Totale hoek: -70.6°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 18507

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2023 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs