22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef14-04-2023 -- Benjamin HEYLEN & GEERT CALLEWAERT -- 893,5 puntenDatabase gegevens:
Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik: Kleine Brogel clearance max 2500ft bij wegvliegen. TSA areas gesloten via Dutch Mil Procedure 6101 + uitluisteren Kleien Brogel clearance richting EBZH, dan zakken tot 3500ft voor gedeelte NL, Daarna 4500ft clearance in Belgie
IGC File gegevens: Scoring versie: 20.02 LOGGER GEGEVENS Vlucht datum: 14/04/2023 Piloot: BEN HEYLEN Zweefvliegtuig: D-KDXL Toestel type: DUO DISCUS XLT? Klasse: DOUBLESEATER Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: 75l Logger file: 2023-04-14-LXV-75L-01.IGC Motor detectie: ENL ENL Threshold: 300 SAMENVATTING Vluchttijd : 03:44:32 Duurvlucht : 03:35:02 Vrije vlucht : 252.4 km Fasttrack : 83.5 kmh Hoogtewinst : 1477.0 m VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN Vliegveld van vertrek EBZH Hasselt BeNeLux: JA Vertrekpunt pos.: 50°58.236'N 5°22.201'E tijd: 11:17:04 UTC alti: 92 m Ontkoppelpunt pos.: 50°56.630'N 5°23.893'E = 146° 3.6 km van vertrek tijd: 11:21:32 UTC alti: 654 m Landingspunt pos.: 50°58.216'N 5°22.793'E = 93° 0.7 km van vertrek tijd: 15:01:36 UTC alti: 103 m Afstand take-off tot landing: 0.7 Totale vluchtduur: 03:44:32 Motorgebruik aantal keren: 1 totale motortijd: 0.6 min VRIJE VLUCHT ANALYSE Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7 Start : 50°59.039'N 5°25.614'E @ 11:26:34 UTC, 840 m punt 1: 51°17.993'N 6°00.279'E @ 12:08:51 UTC, 485 m punt 2: 51°28.545'N 6°04.512'E @ 12:43:56 UTC, 1489 m punt 3: 51°40.866'N 6°42.837'E @ 13:14:53 UTC, 1373 m punt 4: 51°18.625'N 5°57.335'E @ 14:03:38 UTC, 1272 m punt 5: 51°13.666'N 5°40.828'E @ 14:20:55 UTC, 1189 m Finish: 50°55.640'N 5°21.020'E @ 14:55:41 UTC, 707 m Benen vrije vlucht optimalisatie been 1: 53.6 km 49° @ 76.0 km/h been 2: 20.2 km 14° @ 34.5 km/h been 3: 49.8 km 62° @ 96.6 km/h been 4: 66.9 km 232° @ 82.3 km/h been 5: 21.3 km 244° @ 73.9 km/h been 6: 40.6 km 215° @ 70.2 km/h Afgelegde afstand: 252.4 km Duur: 03:29:07 Gemiddelde snelheid: 72.4 km/h Afst. start - vliegveld van vertrek: 4.3 km Afst finish - vliegveld van vertrek: 5.0 km Starthoogte: 840.0 m Finishhoogte: 707.0 m Hoogteverlies vrije vlucht: 133 m Totale score afstand: 252.4 km BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE Duur van snelheidscompetitie: 2 uur Startpunt pos.: 51°24.655'N 6°04.837'E = 45° 69.8 km van vertrek tijd: 12:35:36 UTC alti: 1227 m Finishpunt pos.: 51°03.626'N 5°31.132'E = 46° 14.5 km van vertrek tijd: 14:35:37 UTC alti: 933 m Grootste afstand in 2 uur: 167.1 km Beste snelheid in 2 uur: 83.5 km/h Hoogteverlies: 294 m OPGEGEVEN PROEF ANALYSE Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km Opgegeven proef: 283.1 km GELDIG vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E start: HASSELT KIEWIT 50°58.200'N 5°22.500'E punt 1: DAUN-SENHELD 50°10.700'N 6°51.830'E 137.4 km 129° punt 2: AACHEN MERZBUCK 50°49.450'N 6°11.050'E 86.5 km 326° finish: HASSELT KIEWIT 50°58.200'N 5°22.500'E 59.2 km 286° landing: 0°00.000'N 0°00.000'E Keerpunten gerond en afgelegde afstand start: NIET GEROND Proef NIET GELUKT Afgelegde afstand: 0.0 km Duur van de proef: 00:00:00 Gemiddelde snelheid: 0.0 km/h Start hoogte: 0 m Hoogte passeren start: 654 m Hoogte aan break-punt: 0 m Hoogteverlies over proef: 0 m Totale score afstand: 0.0 km DUURVLUCHT ANALYSE Blok langste zweefvlucht begin: 11:26:34 UTC einde: 15:01:36 UTC duur: 03:35:02 HOOGTEWINST ANALYSE Blok grootste hoogtewinst laag punt: 412 m @ 11:37:33 UTC hoog punt: 1889 m @ 13:34:18 UTC hoogtewinst: 1477 m CHARRONDE ANALYSE Eerste punt: 12:46:25 bearing 59.2° Tweede punt: 14:55:44 bearing 87.0° Totale hoek: 27.8° MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA Rekentijd 2131 Deze proef wissen uit de database Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen... | |||||||||||||||||||||