CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

14-04-2023 -- Tom CONINGS -- 1606,6 punten

Database gegevens:

Datum: 14-04-2023 Type proef: OP
Toestel: LS 8 18m Immatriculatie: D-7940
Handicapfactor: 114 Klasse: Open/Ren
Piloot: Tom CONINGS Club: ALB
Afstand: 407 km Score: 1606,6 pt
Vertrekpunt: EBZH Wedstrijd: NEE
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

EBBL crossing approved 2x. SQ6101 + listening watch for Weeze

Blog/fotos:
Igc-file: 2023-04-14-LXV-8I2-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 14-04-2023
Weerkaart: Weerkaart van 14-04-2023



IGC File gegevens:

Scoring versie: 20.02

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   14/04/2023
Piloot:         TOM CONINGS
Zweefvliegtuig: D-7940
Toestel type:   LS 8-18    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: 8i2
Logger file:    2023-04-14-LXV-8I2-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 05:05:04
Duurvlucht     : 05:01:11
Vrije vlucht   :  415.7 km
Fasttrack      :   99.2 kmh
Opgegeven proef:  407.0 km
Driehoek       :  245.4 km
Hoogtewinst    : 1396.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBZH  Hasselt        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 50°58.237'N   5°22.205'E
    tijd: 09:55:41 UTC
    alti: 66 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 50°59.036'N   5°24.832'E =  64° 3.4 km van vertrek
    tijd: 09:59:34 UTC
    alti: 696 m
Landingspunt 
    pos.: 50°58.244'N   5°22.642'E =  89° 0.5 km van vertrek
    tijd: 15:00:45 UTC
    alti: 86 m
Afstand take-off tot landing: 0.5
Totale vluchtduur: 05:05:04
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  50°58.173'N   5°22.334'E  @ 10:03:29 UTC,   679 m
    punt 1:  51°03.758'N   5°37.017'E  @ 10:21:37 UTC,   837 m
    punt 2:  51°17.418'N   5°48.976'E  @ 10:41:09 UTC,  1085 m
    punt 3:  51°46.765'N   7°16.812'E  @ 11:55:33 UTC,  1477 m
    punt 4:  51°56.691'N   6°18.970'E  @ 12:33:28 UTC,  1461 m
    punt 5:  51°49.827'N   6°50.600'E  @ 12:57:33 UTC,  1247 m
    Finish:  50°56.201'N   5°20.683'E  @ 14:55:54 UTC,   627 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   20.1 km  59° @  66.4 km/h
    been 2:   28.9 km  29° @  88.8 km/h
    been 3:  115.2 km  61° @  92.9 km/h
    been 4:   68.9 km 286° @ 109.0 km/h
    been 5:   38.5 km 109° @  95.8 km/h
    been 6:  144.1 km 227° @  73.1 km/h
Afgelegde afstand:                   415.7 km
Duur:                                04:52:25
Gemiddelde snelheid:                 85.3 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 0.2 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 4.2 km
Starthoogte:                         646.0 m
Finishhoogte:                        627.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          19 m
Totale score afstand:                415.7 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°33.864'N   6°34.935'E =  51° 107.3 km van vertrek
    tijd:    11:25:54 UTC
    alti:    1188 m
Finishpunt
    pos.:    51°35.164'N   6°28.780'E =  48° 103.4 km van vertrek
    tijd:    13:25:54 UTC
    alti:    1149 m
Grootste afstand in 2 uur: 198.3 km
Beste snelheid in 2 uur:    99.2 km/h
Hoogteverlies:             39 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 550.9 km  GELDIG
    vertrek:                   0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   HASSELT KIEWIT   50°58.200'N   5°22.500'E
    punt 1:  BORKENBERGE      51°46.750'N   7°17.120'E   160.6 km  55°
    punt 2:  DOETINCHEM       51°56.710'N   6°18.650'E    69.6 km 286°
    punt 3:  BORKEN ZUID      51°49.800'N   6°51.000'E    39.3 km 109°
    punt 4:  HASSELT KIEWIT   50°58.200'N   5°22.500'E   140.3 km 228°
    punt 5:  MEER AFRIT       51°27.200'N   4°43.330'E    70.5 km 320°
    finish:  HASSELT KIEWIT   50°58.200'N   5°22.500'E    70.5 km 140°
    landing:                   0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   HASSELT KIEWIT   @ 10:03:38 UTC,   660 m
    punt 1:  BORKENBERGE      @ 11:55:32 UTC,  1483 m :  160.1 km   85.8 km/h
    punt 2:  DOETINCHEM       @ 12:33:29 UTC,  1461 m :   68.6 km  108.5 km/h
    punt 3:  BORKEN ZUID      @ 12:57:34 UTC,  1242 m :   38.3 km   95.3 km/h
    punt 4:  HASSELT KIEWIT   @ 14:56:30 UTC,   599 m :  139.3 km   70.3 km/h
    punt 5:  MEER AFRIT       niet gerond
    afbreekpunt: 50°58.724'N   5°21.907'E  @ 14:58:45 UTC, 239 m : 0.7 km 18.4 km/h
Proef NIET GELUKT
Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan
Afgelegde afstand:        407.0 km
Duur van de proef:        04:55:07
Gemiddelde snelheid:      82.7 km/h
Start hoogte:             646 m
Hoogte passeren start:    660 m
Hoogte aan break-punt:    239 m
Hoogteverlies over proef: 407 m
Totale score afstand:     407.0 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   68.7 km
Been 1:   72.6 km
Been 2:  104.1 km
Totaal:  245.4 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 09:59:34 UTC
    einde: 15:00:45 UTC
    duur:  05:01:11

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     567 m @ 10:04:53 UTC
    hoog punt:    1963 m @ 13:34:05 UTC
    hoogtewinst:  1396 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 12:33:26  bearing 46.9°
    Tweede punt: 14:56:02  bearing 86.0°
    Totale hoek: 39.2°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 4612

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2023 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs