CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

14-04-2023 -- Dries VAN GESTEL -- 742,1 punten

Database gegevens:

Datum: 14-04-2023 Type proef: VV
Toestel: ASG 29 E 18m Immatriculatie:
Handicapfactor: 121 Klasse: Motor
Piloot: Dries VAN GESTEL Club: KAC
Afstand: 224.5 km Score: 742,1 pt
Vertrekpunt: LFMR (buitenland) Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Beetje vliegen op revanche. Gisteren toch wel ok dag om een of andere reden laten schieten, die toch wel qua vliegen ok bleek te zijn. Zelfs niet gaan sporten dus vandaag moest anders. Als 2de in de rij. Ze voorspelde tegen 17u een front dat binnen ging komen. 12u de lucht in en eerst richting siguret en wat verder door. Dan beslist om toch eerst naar het zuiden te gaan langs het parcours. Tot aan cheval blanch in de zon en daar kwam plots te bovenbewolking. In het westen hing die al. Dus terug gedraaid. Eerst aan morgon getwijfeld wat te doen, er hing als sneeuw aan bic de bure. Toch maar over naar guaom en daar om nieuw even denken wat te doen. Pracheval lang nog in de zon en normaal stond de wind erop. Langs noorde van grand berard er naar toe (atypische weg voor mij). Aankomen aan pracheval op 2200m en gelukkig ging die. Onder tussen zat eht meer tot aan embrun al dik in de smos en de ecrins in de wolken. De terugweg moest dus over col de vars. Even gedacht waarm ben ik niet gewoon binnen gevlogen. Maar het bleek te werken. Eens terug in de vallei kwam de sneeuwbuien (die nooit tot het veld geraakt) opzetten. Geland en dus vlieger in de doos.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Geen gereglementeerd luchtruim gebruikt

Blog/fotos: https://photos.app.goo.gl/Qzka26RgVSdyZSYm6
Igc-file: 2023-04-14-LXV-AW0-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 14-04-2023
Weerkaart: Weerkaart van 14-04-2023



IGC File gegevens:

300 Geen declaratie van opgegeven proef

Scoring versie: 20.02

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   14/04/2023
Piloot:         DRIES VANGESTEL
Zweefvliegtuig: DKHUY
Toestel type:   ASG 29E 18M    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: aw0
Logger file:    2023-04-14-LXV-AW0-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 03:43:08
Duurvlucht     : 03:37:17
Vrije vlucht   :  224.5 km
Fasttrack      :   86.9 kmh
Driehoek       :  148.1 km
Hoogtewinst    : 1357.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    LFMR  Barcelonnette        BeNeLux: NEE
Vertrekpunt 
    pos.: 44°23.214'N   6°36.814'E
    tijd: 09:59:47 UTC
    alti: 1168 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 44°24.957'N   6°37.913'E =  24° 3.5 km van vertrek
    tijd: 10:05:38 UTC
    alti: 2137 m
Landingspunt 
    pos.: 44°23.235'N   6°36.515'E = 276° 0.4 km van vertrek
    tijd: 13:42:55 UTC
    alti: 1183 m
Afstand take-off tot landing: 0.4
Totale vluchtduur: 03:43:08
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  44°23.039'N   6°51.255'E  @ 10:43:35 UTC,  2881 m
    punt 1:  44°28.051'N   6°25.414'E  @ 11:09:16 UTC,  2736 m
    punt 2:  44°06.048'N   6°25.172'E  @ 11:48:04 UTC,  2666 m
    punt 3:  44°36.591'N   6°23.373'E  @ 12:32:57 UTC,  2968 m
    punt 4:  44°43.231'N   6°39.606'E  @ 12:55:40 UTC,  2791 m
    punt 5:  44°22.821'N   6°51.465'E  @ 13:26:20 UTC,  3083 m
    Finish:  44°23.446'N   6°31.978'E  @ 13:36:10 UTC,  2016 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   35.5 km 285° @  83.0 km/h
    been 2:   40.8 km 180° @  63.0 km/h
    been 3:   56.6 km 358° @  75.7 km/h
    been 4:   24.7 km  60° @  65.3 km/h
    been 5:   40.9 km 157° @  80.1 km/h
    been 6:   25.9 km 273° @ 158.1 km/h
Afgelegde afstand:                   224.5 km
Duur:                                02:52:35
Gemiddelde snelheid:                 78.0 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 19.2 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 6.4 km
Starthoogte:                         2011.0 m
Finishhoogte:                        2016.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -5 m
Totale score afstand:                224.5 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    44°15.190'N   6°31.027'E = 207° 16.7 km van vertrek
    tijd:    11:38:36 UTC
    alti:    2947 m
Finishpunt
    pos.:    44°24.374'N   6°37.008'E =   7° 2.2 km van vertrek
    tijd:    13:38:36 UTC
    alti:    1813 m
Grootste afstand in 2 uur: 173.7 km
Beste snelheid in 2 uur:    86.9 km/h
Hoogteverlies:             1134 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Geen proef opgegeven

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   46.9 km
Been 1:   56.7 km
Been 2:   44.5 km
Totaal:  148.1 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 10:05:38 UTC
    einde: 13:42:55 UTC
    duur:  03:37:17

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:    2011 m @ 10:10:12 UTC
    hoog punt:    3368 m @ 13:07:58 UTC
    hoogtewinst:  1357 m

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 2591

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2023 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs