CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

14-04-2023 -- Rik VANDEN BOER -- 1921,4 punten

Database gegevens:

Datum: 14-04-2023 Type proef: OP
Toestel: JS3 TJ 18m Immatriculatie: D-KDET
Handicapfactor: 122 Klasse: Motor
Piloot: Rik VANDEN BOER Club: ALB
Afstand: 520.9 km Score: 1921,4 pt
Vertrekpunt: EBZH Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Beetje te zwaar gestart. Leuke vlucht, eerste keer met water op de JS3.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Crossing EBBL approved Niederrhein SQ6101 and listening watch Munster SQ6104 and listening watch Military closed on return SQ7000 rest of the flight

Blog/fotos:
Igc-file: 2023-04-14-LXV-AFI-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 14-04-2023
Weerkaart: Weerkaart van 14-04-2023



IGC File gegevens:

Scoring versie: 20.02

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   14/04/2023
Piloot:         RIK VANDEN BOER
Zweefvliegtuig: D-KDET
Toestel type:   JS-3-18M    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: afi
Logger file:    2023-04-14-LXV-AFI-01.IGC
Motor detectie: RPM

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 06:06:28
Duurvlucht     : 05:58:31
Vrije vlucht   :  532.3 km
Fasttrack      :   99.9 kmh
Opgegeven proef:  520.9 km
Driehoek       :  346.2 km
Hoogtewinst    : 1588.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBZH  Hasselt        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 50°58.237'N   5°22.213'E
    tijd: 09:47:41 UTC
    alti: 59 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 50°58.593'N   5°27.022'E =  83° 5.7 km van vertrek
    tijd: 09:51:37 UTC
    alti: 665 m
Landingspunt 
    pos.: 50°58.221'N   5°22.712'E =  93° 0.6 km van vertrek
    tijd: 15:54:09 UTC
    alti: 87 m
Afstand take-off tot landing: 0.6
Totale vluchtduur: 06:06:28
Motorgebruik
    aantal keren: 1
    totale motortijd: 3.6 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  50°57.368'N   5°19.665'E  @ 09:56:28 UTC,   433 m
    punt 1:  51°51.941'N   6°58.277'E  @ 11:50:00 UTC,  1160 m
    punt 2:  51°59.192'N   7°33.350'E  @ 12:20:01 UTC,  1262 m
    punt 3:  52°04.352'N   7°08.604'E  @ 12:36:34 UTC,  1233 m
    punt 4:  52°01.079'N   6°08.097'E  @ 13:12:56 UTC,  1173 m
    punt 5:  51°57.259'N   7°10.165'E  @ 14:06:10 UTC,   632 m
    Finish:  50°58.277'N   5°21.767'E  @ 15:53:24 UTC,   180 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:  152.7 km  48° @  80.7 km/h
    been 2:   42.4 km  71° @  84.8 km/h
    been 3:   29.9 km 289° @ 108.3 km/h
    been 4:   69.5 km 265° @ 114.6 km/h
    been 5:   71.4 km  95° @  80.5 km/h
    been 6:  166.5 km 230° @  93.2 km/h
Afgelegde afstand:                   532.3 km
Duur:                                05:56:56
Gemiddelde snelheid:                 89.5 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 3.4 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 0.5 km
Starthoogte:                         383.0 m
Finishhoogte:                        180.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          203 m
Totale score afstand:                532.3 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°51.644'N   6°58.005'E =  48° 148.8 km van vertrek
    tijd:    11:49:34 UTC
    alti:    1143 m
Finishpunt
    pos.:    51°56.093'N   6°57.622'E =  45° 154.0 km van vertrek
    tijd:    13:49:34 UTC
    alti:    687 m
Grootste afstand in 2 uur: 199.8 km
Beste snelheid in 2 uur:    99.9 km/h
Hoogteverlies:             456 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 664.9 km  GELDIG
    vertrek:                   0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   HASSELT KIEWIT   50°58.200'N   5°22.500'E
    punt 1:  MUNSTER NW       51°59.300'N   7°33.600'E   189.4 km  52°
    punt 2:  DOESBURG         52°01.150'N   6°07.830'E    98.2 km 273°
    punt 3:  COESFELD         51°56.440'N   7°09.850'E    71.6 km  97°
    punt 4:  HASSELT KIEWIT   50°58.200'N   5°22.500'E   164.7 km 230°
    punt 5:  MEER AFRIT       51°27.200'N   4°43.330'E    70.5 km 320°
    finish:  HASSELT KIEWIT   50°58.200'N   5°22.500'E    70.5 km 140°
    landing:                   0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   HASSELT KIEWIT   @ 10:02:40 UTC,   647 m
    punt 1:  MUNSTER NW       @ 12:19:59 UTC,  1264 m :  188.9 km   82.5 km/h
    punt 2:  DOESBURG         @ 13:12:55 UTC,  1179 m :   97.2 km  110.2 km/h
    punt 3:  COESFELD         @ 14:05:26 UTC,   651 m :   70.6 km   80.6 km/h
    punt 4:  HASSELT KIEWIT   @ 15:51:50 UTC,   107 m :  163.7 km   92.3 km/h
    punt 5:  MEER AFRIT       niet gerond
    afbreekpunt: 50°58.529'N   5°21.746'E  @ 15:53:05 UTC, 230 m : 0.5 km 25.7 km/h
Proef NIET GELUKT
Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan
Afgelegde afstand:        520.9 km
Duur van de proef:        05:50:25
Gemiddelde snelheid:      89.2 km/h
Start hoogte:             383 m
Hoogte passeren start:    647 m
Hoogte aan break-punt:    230 m
Hoogteverlies over proef: 153 m
Totale score afstand:     520.9 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   96.9 km
Been 1:   96.9 km
Been 2:  152.3 km
Totaal:  346.2 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 09:55:38 UTC
    einde: 15:54:09 UTC
    duur:  05:58:31

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     379 m @ 10:26:13 UTC
    hoog punt:    1967 m @ 14:40:11 UTC
    hoogtewinst:  1588 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 09:56:00  bearing 83.9°
    Tweede punt: 13:12:53  bearing 42.0°
    Totale hoek: -41.9°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 6229

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2023 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs