CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

23-07-2023 -- Dries VAN GESTEL -- 2029,4 punten

Database gegevens:

Datum: 23-07-2023 Type proef: VV
Toestel: ASG 29 E 18m Immatriculatie: DKHUY
Handicapfactor: 121 Klasse: Motor
Piloot: Dries VAN GESTEL Club: KAC
Afstand: 613.9 km Score: 2029,4 pt
Vertrekpunt: LFMR (buitenland) Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Na de transfer van gisteren vandaag de eerste vlucht vanaf barcelo deze zomer. Het opbouwen en water tanken duurde toch weer langer dan voorzien. Iets voor 13u de lucht in en tot aan de basis aan de grand berard. Eerste been naar het zuiden maar eens ik 3 eveche was was de lucht echt wel dood, in schril contrast met de turbulentie van de vorige dagen. Bij de coupe was het nog altijd dood op de hoogte dat ik zat dus maar beslist om vroeger dan voorzien naar het noorde te vliegen zodat ik vlot aansluiten had aan het parcour. De kom rond aan bardoneccia, dat deed ik nog niet zo vaak. Aan col d'etache de afweging verder door of niet. Idee was eerst om noord van solliere richting col carro te gaan, maar op een manier vertrouwde ik het toch niet helemaal. Stukje richitng lac cenis gevlogen en dan toch maar terug gedraaid. De basis liet toe om via de ecrins naar onder te vliegen, dus die route gekozen. Vanaf daar een lange steek naar Puimasson waar ik hoopte de goede bel te vinden maar dat gebeurde niet. Kon de aansluiten niet vlot maken dus maar niet meer zuidelijk gevlogen. Daarna nog een been naar het noorden en via roch brun terug. Het leek mogelijk om er +600km en dat dan maar als het final doel gesteld. Wel weer turbulent. Denk door de strakke wind op hoogte.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Proberen de corridors te volgen

Blog/fotos:
Igc-file: 2023-07-23-LXV-AW0-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 23-07-2023
Weerkaart: Weerkaart van 23-07-2023



IGC File gegevens:

Scoring versie: 20.02

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   23/07/2023
Piloot:         DRIES VANGESTEL
Zweefvliegtuig: DKHUY
Toestel type:   ASG 29E 18M    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: aw0
Logger file:    2023-07-23-LXV-AW0-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 06:55:55
Duurvlucht     : 06:49:15
Vrije vlucht   :  613.9 km
Fasttrack      :  115.0 kmh
Driehoek       :  224.6 km
Hoogtewinst    : 2167.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    LFMR  Barcelonnette        BeNeLux: NEE
Vertrekpunt 
    pos.: 44°23.216'N   6°36.826'E
    tijd: 10:50:58 UTC
    alti: 1046 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 44°24.564'N   6°39.027'E =  49° 3.8 km van vertrek
    tijd: 10:57:38 UTC
    alti: 1952 m
Landingspunt 
    pos.: 44°23.229'N   6°36.550'E = 274° 0.4 km van vertrek
    tijd: 17:46:53 UTC
    alti: 1077 m
Afstand take-off tot landing: 0.4
Totale vluchtduur: 06:55:55
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  44°27.102'N   6°38.022'E  @ 11:16:40 UTC,  3298 m
    punt 1:  44°06.278'N   6°21.203'E  @ 11:34:24 UTC,  2523 m
    punt 2:  45°11.418'N   6°53.657'E  @ 12:59:59 UTC,  3655 m
    punt 3:  43°48.975'N   6°08.625'E  @ 14:37:43 UTC,  2028 m
    punt 4:  44°49.938'N   6°47.660'E  @ 15:59:50 UTC,  3451 m
    punt 5:  44°05.772'N   6°21.936'E  @ 16:51:39 UTC,  2629 m
    Finish:  44°35.085'N   6°48.116'E  @ 17:32:18 UTC,  3092 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   44.6 km 210° @ 150.9 km/h
    been 2:  128.0 km  19° @  89.8 km/h
    been 3:  163.9 km 202° @ 100.6 km/h
    been 4:  124.3 km  24° @  90.8 km/h
    been 5:   88.6 km 203° @ 102.6 km/h
    been 6:   64.5 km  32° @  95.2 km/h
Afgelegde afstand:                   613.9 km
Duur:                                06:15:38
Gemiddelde snelheid:                 98.1 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 7.4 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 26.6 km
Starthoogte:                         1901.0 m
Finishhoogte:                        3092.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -1191 m
Totale score afstand:                613.9 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    44°59.142'N   6°27.915'E = 350° 67.6 km van vertrek
    tijd:    13:30:52 UTC
    alti:    3905 m
Finishpunt
    pos.:    44°39.230'N   6°30.442'E = 344° 30.8 km van vertrek
    tijd:    15:30:52 UTC
    alti:    2708 m
Grootste afstand in 2 uur: 229.9 km
Beste snelheid in 2 uur:   115.0 km/h
Hoogteverlies:             1197 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 612.0 km  GELDIG
    vertrek:                  0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   WEELDE 07       51°22.870'N   4°54.250'E
    punt 1:  WIJCHEN         51°48.880'N   5°40.770'E    72.2 km  48°
    punt 2:  OERLINGHAUSEN   51°55.950'N   8°39.717'E   205.8 km  85°
    punt 3:  MEER AFRIT      51°27.200'N   4°43.330'E   277.6 km 260°
    punt 4:  DESSEL KERK     51°14.530'N   5°06.870'E    36.0 km 131°
    finish:  WEELDE AERO     51°24.050'N   4°58.130'E    20.4 km 330°
    landing:                  0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start: NIET GEROND
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        0.0 km
Duur van de proef:        00:00:00
Gemiddelde snelheid:      0.0 km/h
Start hoogte:             0 m
Hoogte passeren start:    1952 m
Hoogte aan break-punt:    0 m
Hoogteverlies over proef: 0 m
Totale score afstand:     0.0 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   98.0 km
Been 1:   63.7 km
Been 2:   62.9 km
Totaal:  224.6 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 10:57:38 UTC
    einde: 17:46:53 UTC
    duur:  06:49:15

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:    1901 m @ 10:59:00 UTC
    hoog punt:    4068 m @ 13:32:29 UTC
    hoogtewinst:  2167 m

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 20547

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2023 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs