22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef19-07-2023 -- Marcel GERITS & NARINX PETER -- 1191,9 puntenDatabase gegevens: Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik: "Geen gereglementeerd luchtruim gebruikt"
IGC File gegevens: Scoring versie: 20.02 LOGGER GEGEVENS Vlucht datum: 19/07/2023 Piloot: MARCEL GERITS Zweefvliegtuig: F-C0LI Toestel type: DG1000/20M Klasse: DOUBLESEATER Logger type: Naviter d.o.o. s/n: 50n Logger file: 2023-07-19-NAV-50N-01.IGC Motor detectie: ENL ENL Threshold: 300 SAMENVATTING Vluchttijd : 05:11:03 Duurvlucht : 05:07:11 Vrije vlucht : 281.8 km Fasttrack : 84.8 kmh Opgegeven proef: 264.6 km Driehoek : 202.6 km Hoogtewinst : 1041.0 m VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN Vliegveld van vertrek LFGO Pont-s-Yonne BeNeLux: NEE Vertrekpunt pos.: 48°17.359'N 3°14.987'E tijd: 10:10:12 UTC alti: 39 m Ontkoppelpunt pos.: 48°17.780'N 3°10.877'E = 279° 5.1 km van vertrek tijd: 10:14:04 UTC alti: 668 m Landingspunt pos.: 48°17.443'N 3°14.829'E = 309° 0.2 km van vertrek tijd: 15:21:15 UTC alti: 47 m Afstand take-off tot landing: 0.2 Totale vluchtduur: 05:11:03 Motorgebruik aantal keren: 0 VRIJE VLUCHT ANALYSE Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7 Start : 48°17.195'N 3°18.519'E @ 10:27:01 UTC, 1127 m punt 1: 48°16.656'N 2°39.935'E @ 11:24:17 UTC, 1165 m punt 2: 48°21.153'N 2°25.170'E @ 11:45:06 UTC, 1165 m punt 3: 47°41.264'N 3°39.908'E @ 13:09:03 UTC, 1681 m punt 4: 47°58.439'N 3°50.175'E @ 13:37:45 UTC, 1337 m punt 5: 48°13.667'N 3°26.356'E @ 14:44:45 UTC, 1271 m Finish: 48°17.451'N 3°11.135'E @ 15:00:09 UTC, 705 m Benen vrije vlucht optimalisatie been 1: 47.7 km 269° @ 50.0 km/h been 2: 20.1 km 295° @ 57.8 km/h been 3: 118.7 km 128° @ 84.9 km/h been 4: 34.3 km 22° @ 71.7 km/h been 5: 40.9 km 314° @ 36.6 km/h been 6: 20.1 km 291° @ 78.3 km/h Afgelegde afstand: 281.8 km Duur: 04:33:08 Gemiddelde snelheid: 61.9 km/h Afst. start - vliegveld van vertrek: 4.4 km Afst finish - vliegveld van vertrek: 4.8 km Starthoogte: 663.0 m Finishhoogte: 705.0 m Hoogteverlies vrije vlucht: -42 m Totale score afstand: 281.8 km BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE Duur van snelheidscompetitie: 2 uur Startpunt pos.: 48°16.884'N 2°45.964'E = 269° 35.9 km van vertrek tijd: 11:20:29 UTC alti: 1384 m Finishpunt pos.: 47°53.204'N 3°45.748'E = 139° 58.8 km van vertrek tijd: 13:20:29 UTC alti: 968 m Grootste afstand in 2 uur: 169.6 km Beste snelheid in 2 uur: 84.8 km/h Hoogteverlies: 416 m OPGEGEVEN PROEF ANALYSE Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km Opgegeven proef: 264.6 km GELDIG vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E start: PONT SUR YONNE 48°17.367'N 3°14.933'E punt 1: BUNO BONNEVAUX 48°21.017'N 2°25.467'E 61.5 km 277° punt 2: CRAVANT - VINCELLES 47°41.502'N 3°39.450'E 117.6 km 128° punt 3: SAINT FLORENTIN CHEU 47°58.883'N 3°46.617'E 33.4 km 15° finish: PONT SUR YONNE 48°17.367'N 3°14.933'E 52.1 km 311° landing: 0°00.000'N 0°00.000'E Keerpunten gerond en afgelegde afstand start: PONT SUR YONNE @ 10:29:59 UTC, 954 m punt 1: BUNO BONNEVAUX @ 11:45:08 UTC, 1160 m : 61.5 km 49.1 km/h punt 2: CRAVANT - VINCELLES @ 13:09:05 UTC, 1678 m : 117.6 km 84.0 km/h punt 3: SAINT FLORENTIN CHEU @ 13:36:54 UTC, 1316 m : 33.4 km 72.1 km/h finish: PONT SUR YONNE @ 14:56:21 UTC, 823 m : 52.1 km 39.4 km/h Proef GELUKT Afgelegde afstand: 264.6 km Duur van de proef: 04:26:22 Gemiddelde snelheid: 59.6 km/h Start hoogte: 663 m Hoogte passeren start: 954 m Hoogte passeren finish: 823 m Hoogteverlies over proef: -160 m Totale score afstand: 264.6 km DRIEHOEK ANALYSE Been 0: 89.1 km Been 1: 56.7 km Been 2: 56.7 km Totaal: 202.6 km DUURVLUCHT ANALYSE Blok langste zweefvlucht begin: 10:14:04 UTC einde: 15:21:15 UTC duur: 05:07:11 HOOGTEWINST ANALYSE Blok grootste hoogtewinst laag punt: 663 m @ 10:14:25 UTC hoog punt: 1704 m @ 13:08:55 UTC hoogtewinst: 1041 m MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA Rekentijd 5838 Deze proef wissen uit de database Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen... | |||||||||||||||||||||