22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef21-07-2023 -- Marcel GERITS & NARINX PETER -- 1232,4 puntenDatabase gegevens: Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik: "Geen gereglementeerd luchtruim gebruikt"
IGC File gegevens: Scoring versie: 20.02 LOGGER GEGEVENS Vlucht datum: 21/07/2023 Piloot: MARCEL GERITS Zweefvliegtuig: F-C0LI Toestel type: DG1000/20M Klasse: DOUBLESEATER Logger type: Naviter d.o.o. s/n: 50n Logger file: 2023-07-21-NAV-50N-01.IGC Motor detectie: ENL ENL Threshold: 300 SAMENVATTING Vluchttijd : 04:34:55 Duurvlucht : 04:32:15 Vrije vlucht : 280.9 km Fasttrack : 82.5 kmh Opgegeven proef: 273.6 km Driehoek : 158.9 km Hoogtewinst : 1389.0 m VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN Vliegveld van vertrek LFGO Pont-s-Yonne BeNeLux: NEE Vertrekpunt pos.: 48°17.367'N 3°14.975'E tijd: 11:40:40 UTC alti: 56 m Ontkoppelpunt pos.: 48°18.217'N 3°11.346'E = 289° 4.7 km van vertrek tijd: 11:43:20 UTC alti: 538 m Landingspunt pos.: 48°17.433'N 3°14.856'E = 310° 0.2 km van vertrek tijd: 16:15:35 UTC alti: 62 m Afstand take-off tot landing: 0.2 Totale vluchtduur: 04:34:55 Motorgebruik aantal keren: 0 VRIJE VLUCHT ANALYSE Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7 Start : 48°17.631'N 3°15.203'E @ 11:53:02 UTC, 954 m punt 1: 48°20.948'N 2°25.150'E @ 12:47:52 UTC, 954 m punt 2: 48°19.294'N 4°01.443'E @ 14:16:56 UTC, 1371 m punt 3: 48°08.438'N 3°55.321'E @ 14:32:35 UTC, 1196 m punt 4: 47°58.197'N 3°44.468'E @ 15:09:38 UTC, 1332 m punt 5: 48°08.110'N 3°37.985'E @ 15:37:08 UTC, 1511 m Finish: 48°18.721'N 3°14.740'E @ 16:12:53 UTC, 325 m Benen vrije vlucht optimalisatie been 1: 62.2 km 276° @ 68.0 km/h been 2: 119.0 km 91° @ 80.2 km/h been 3: 21.5 km 201° @ 82.4 km/h been 4: 23.3 km 215° @ 37.7 km/h been 5: 20.1 km 336° @ 43.8 km/h been 6: 34.9 km 305° @ 58.5 km/h Afgelegde afstand: 280.9 km Duur: 04:19:51 Gemiddelde snelheid: 64.9 km/h Afst. start - vliegveld van vertrek: 0.6 km Afst finish - vliegveld van vertrek: 2.5 km Starthoogte: 447.0 m Finishhoogte: 325.0 m Hoogteverlies vrije vlucht: 122 m Totale score afstand: 280.9 km BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE Duur van snelheidscompetitie: 2 uur Startpunt pos.: 48°19.405'N 2°31.136'E = 274° 54.3 km van vertrek tijd: 12:43:44 UTC alti: 1426 m Finishpunt pos.: 48°00.833'N 3°48.269'E = 126° 51.4 km van vertrek tijd: 14:43:44 UTC alti: 892 m Grootste afstand in 2 uur: 164.9 km Beste snelheid in 2 uur: 82.5 km/h Hoogteverlies: 534 m OPGEGEVEN PROEF ANALYSE Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km Opgegeven proef: 273.6 km GELDIG vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E start: PONT SUR YONNE 48°17.367'N 3°14.933'E punt 1: BUNO BONNEVAUX 48°21.017'N 2°25.467'E 61.5 km 277° punt 2: TROYES BARBEREY 48°19.300'N 4°01.000'E 118.1 km 91° punt 3: SAINT FLORENTIN CHEU 47°58.883'N 3°46.617'E 41.8 km 205° finish: PONT SUR YONNE 48°17.367'N 3°14.933'E 52.1 km 311° landing: 0°00.000'N 0°00.000'E Keerpunten gerond en afgelegde afstand start: PONT SUR YONNE @ 11:53:19 UTC, 942 m punt 1: BUNO BONNEVAUX @ 12:47:54 UTC, 957 m : 61.5 km 67.6 km/h punt 2: TROYES BARBEREY @ 14:16:51 UTC, 1367 m : 118.1 km 79.7 km/h punt 3: SAINT FLORENTIN CHEU @ 15:02:31 UTC, 1380 m : 41.8 km 55.0 km/h finish: PONT SUR YONNE @ 16:09:57 UTC, 745 m : 52.1 km 46.4 km/h Proef GELUKT Afgelegde afstand: 273.6 km Duur van de proef: 04:16:38 Gemiddelde snelheid: 64.0 km/h Start hoogte: 447 m Hoogte passeren start: 942 m Hoogte passeren finish: 745 m Hoogteverlies over proef: -298 m Totale score afstand: 273.6 km DRIEHOEK ANALYSE Been 0: 62.4 km Been 1: 44.5 km Been 2: 52.0 km Totaal: 158.9 km DUURVLUCHT ANALYSE Blok langste zweefvlucht begin: 11:43:20 UTC einde: 16:15:35 UTC duur: 04:32:15 HOOGTEWINST ANALYSE Blok grootste hoogtewinst laag punt: 447 m @ 11:45:17 UTC hoog punt: 1836 m @ 15:26:02 UTC hoogtewinst: 1389 m MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA Rekentijd 5159 Deze proef wissen uit de database Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen... | |||||||||||||||||||||