CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

27-07-2023 -- Dries VAN GESTEL -- 1844,3 punten

Database gegevens:

Datum: 27-07-2023 Type proef: VV
Toestel: ASG 29 E 18m Immatriculatie: DKHUY
Handicapfactor: 121 Klasse: Motor
Piloot: Dries VAN GESTEL Club: KAC
Afstand: 557.9 km Score: 1844,3 pt
Vertrekpunt: LFMR (buitenland) Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Na de cursus zelfbeheersing (voor de start) van gisteren vandaag wat vroeger in de piste en bij de eerste weg. Al ging het niet direct naar boven zoals gehoopt. De 100 liter merkte ik in het begin toch wel een beetje. Eens op hoogte koers richting zuiden maar had het parcour beter verwacht met de voorspelde westenwind. Wat vroeger terug gedraaid dan vooraf voorgenomen. Via barcelo en een stukje Italiaanse grens richting de saint crepin vallei maar daar ging het op dat moment niet echt. Laatste bel bij lac neuf colours en kwam niet echt iets tegen tot aan tete amont, maar ook daar ging het niet goed. Daar wat zitten proberen om uiteindelijk toch maar wat op te schuiven naar de glacier blance. Ook daar lang moeten proberen om wat weg te geraken. Op dat moment plan om de plampinet of zelf de morienne maar opgeborgen. Het was dan eenvoudig om te hervallen in een ordinaire jo-jo. Tja die verdomde jojo. Richitng westen kan wel maar dat vind ik gewoon niet zo mooi vliegen, dan vlieg je boven de bergen in thermiek dan lijkt op dat in belgie, dan maar op en af maar tenminste wel langs de helling. Tweede keer zuide wel iets verder door maar toch maar niet tot het plateau. Het parcour begon te werken dus de weg naar het noorde ging vlotter dan voorheen. Eens terug bij saint crepin zei bart dat er golf stond, hij zat op 6000m. Even poging gedaan maar kreeg het niet direct te pakken, dan maar terug via de bare de ecrin over de machtig ecrens zelf. Laat op de avond nog de val royal naar het noorde gedaan maar met het water ging iest minder. Ja had mijn water ook kunnen weg doen maar wilde er wat mee "trainen".

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Proberen de corridors te volgen

Blog/fotos:
Igc-file: 2023-07-27-LXV-AW0-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 27-07-2023
Weerkaart: Weerkaart van 27-07-2023



IGC File gegevens:

Scoring versie: 20.02

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   27/07/2023
Piloot:         DRIES VANGESTEL
Zweefvliegtuig: DKHUY
Toestel type:   ASG 29E 18M    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: aw0
Logger file:    2023-07-27-LXV-AW0-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 07:45:30
Duurvlucht     : 07:36:33
Vrije vlucht   :  557.9 km
Fasttrack      :  115.1 kmh
Opgegeven proef:  130.4 km
Driehoek       :  227.3 km
Hoogtewinst    : 1869.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    LFMR  Barcelonnette        BeNeLux: NEE
Vertrekpunt 
    pos.: 44°23.215'N   6°36.809'E
    tijd: 10:08:25 UTC
    alti: 1082 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 44°25.259'N   6°41.803'E =  60° 7.6 km van vertrek
    tijd: 10:17:22 UTC
    alti: 2277 m
Landingspunt 
    pos.: 44°23.231'N   6°36.556'E = 275° 0.3 km van vertrek
    tijd: 17:53:55 UTC
    alti: 1094 m
Afstand take-off tot landing: 0.3
Totale vluchtduur: 07:45:30
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  44°06.018'N   6°25.132'E  @ 11:14:25 UTC,  2259 m
    punt 1:  44°56.975'N   6°24.477'E  @ 13:12:02 UTC,  3246 m
    punt 2:  43°58.017'N   6°14.743'E  @ 14:04:11 UTC,  2157 m
    punt 3:  44°57.267'N   6°23.637'E  @ 15:25:15 UTC,  3603 m
    punt 4:  44°01.170'N   6°19.007'E  @ 16:17:37 UTC,  2277 m
    punt 5:  44°44.640'N   6°20.555'E  @ 17:13:27 UTC,  3130 m
    Finish:  44°13.254'N   6°26.430'E  @ 17:39:06 UTC,  2655 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   94.4 km 359° @  48.1 km/h
    been 2:  110.0 km 187° @ 126.5 km/h
    been 3:  110.4 km   6° @  81.7 km/h
    been 4:  104.1 km 183° @ 119.2 km/h
    been 5:   80.5 km   1° @  86.5 km/h
    been 6:   58.6 km 172° @ 137.2 km/h
Afgelegde afstand:                   557.9 km
Duur:                                06:24:41
Gemiddelde snelheid:                 87.0 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 35.4 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 23.0 km
Starthoogte:                         1903.0 m
Finishhoogte:                        2655.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -752 m
Totale score afstand:                557.9 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    44°36.128'N   6°16.634'E = 312° 35.9 km van vertrek
    tijd:    15:48:36 UTC
    alti:    2967 m
Finishpunt
    pos.:    44°25.069'N   6°37.322'E =  11° 3.5 km van vertrek
    tijd:    17:48:37 UTC
    alti:    1916 m
Grootste afstand in 2 uur: 230.2 km
Beste snelheid in 2 uur:   115.1 km/h
Hoogteverlies:             1051 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 584.2 km  GELDIG
    vertrek:                      0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   BARCELONNETT GLD    44°23.300'N   6°36.583'E
    punt 1:  COUPE S             44°03.216'N   6°19.716'E    43.5 km 211°
    punt 2:  CHARBONNEL          45°16.916'N   7°03.333'E   148.2 km  23°
    punt 3:  MONTDENIER SERRES   43°53.433'N   6°15.600'E   167.0 km 202°
    punt 4:  PEYRON TT           44°46.483'N   6°37.300'E   102.4 km  16°
    punt 5:  CHEVAL BLANC        44°07.483'N   6°25.600'E    73.9 km 192°
    finish:  HOMME TET DE        44°29.433'N   6°46.500'E    49.2 km  34°
    landing:                      0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   BARCELONNETT GLD    @ 13:18:37 UTC,  3162 m
    punt 1:  COUPE S             @ 14:04:20 UTC,  2157 m :   43.5 km   57.0 km/h
    punt 2:  CHARBONNEL          niet gerond
    afbreekpunt: 44°52.943'N   6°31.247'E  @ 15:12:47 UTC, 3082 m : 87.0 km 76.2 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        130.4 km
Duur van de proef:        01:54:10
Gemiddelde snelheid:      68.5 km/h
Start hoogte:             1903 m
Hoogte passeren start:    3162 m
Hoogte aan break-punt:    3082 m
Hoogteverlies over proef: -1179 m
Totale score afstand:     130.4 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   63.9 km
Been 1:   99.8 km
Been 2:   63.7 km
Totaal:  227.3 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 10:17:22 UTC
    einde: 17:53:55 UTC
    duur:  07:36:33

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:    1869 m @ 14:09:31 UTC
    hoog punt:    3738 m @ 15:31:26 UTC
    hoogtewinst:  1869 m

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 20693

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2023 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs