22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef04-07-2023 -- Wim AKKERMANS -- 3435,2 puntenDatabase gegevens: Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik: Volgens aangegeven in de briefing op Fayence
IGC File gegevens: Scoring versie: 20.02 LOGGER GEGEVENS Vlucht datum: 04/07/2023 Piloot: WIM AKKERMANS Zweefvliegtuig: D-KVLC Toestel type: VENTUS 3FES Klasse: 18-METER Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: ais Logger file: 2023-07-04-LXV-AIS-01.IGC Motor detectie: RPM SAMENVATTING Vluchttijd : 09:01:34 Duurvlucht : 08:51:38 Vrije vlucht : 864.7 km Fasttrack : 127.1 kmh Opgegeven proef: 838.2 km Driehoek : 167.0 km Hoogtewinst : 2738.0 m VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN Vliegveld van vertrek LFMF Fayence BeNeLux: NEE Vertrekpunt pos.: 43°36.617'N 6°41.547'E tijd: 08:51:50 UTC alti: 202 m Ontkoppelpunt pos.: 43°44.487'N 6°40.493'E = 354° 14.7 km van vertrek tijd: 09:01:46 UTC alti: 1575 m Landingspunt pos.: 43°36.589'N 6°41.759'E = 100° 0.3 km van vertrek tijd: 17:53:24 UTC alti: 212 m Afstand take-off tot landing: 0.3 Totale vluchtduur: 09:01:34 Motorgebruik aantal keren: 0 VRIJE VLUCHT ANALYSE Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7 Start : 43°44.487'N 6°40.493'E @ 09:01:46 UTC, 1575 m punt 1: 45°44.638'N 7°09.428'E @ 11:41:43 UTC, 3329 m punt 2: 45°56.086'N 7°38.002'E @ 12:01:56 UTC, 3210 m punt 3: 45°47.874'N 7°12.424'E @ 12:27:55 UTC, 3377 m punt 4: 43°46.643'N 6°14.467'E @ 14:36:33 UTC, 2157 m punt 5: 45°05.218'N 6°39.583'E @ 16:01:38 UTC, 3085 m Finish: 43°31.908'N 6°49.616'E @ 17:40:34 UTC, 1341 m Benen vrije vlucht optimalisatie been 1: 225.8 km 10° @ 84.7 km/h been 2: 42.6 km 60° @ 126.6 km/h been 3: 36.4 km 245° @ 84.1 km/h been 4: 237.2 km 199° @ 110.6 km/h been 5: 149.3 km 13° @ 105.3 km/h been 6: 173.3 km 176° @ 105.1 km/h Afgelegde afstand: 864.7 km Duur: 08:38:48 Gemiddelde snelheid: 100.0 km/h Afst. start - vliegveld van vertrek: 14.6 km Afst finish - vliegveld van vertrek: 13.9 km Starthoogte: 1575.0 m Finishhoogte: 1341.0 m Hoogteverlies vrije vlucht: 234 m Totale score afstand: 864.7 km BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE Duur van snelheidscompetitie: 2 uur Startpunt pos.: 45°42.861'N 7°08.766'E = 9° 236.6 km van vertrek tijd: 12:45:50 UTC alti: 3961 m Finishpunt pos.: 44°01.027'N 6°19.280'E = 327° 54.2 km van vertrek tijd: 14:45:50 UTC alti: 1531 m Grootste afstand in 2 uur: 254.3 km Beste snelheid in 2 uur: 127.1 km/h Hoogteverlies: 2430 m OPGEGEVEN PROEF ANALYSE Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km Opgegeven proef: 841.2 km GELDIG vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E start: LACH_RUINES 43°44.480'N 6°40.849'E punt 1: BREUIL CERVINIA 45°56.149'N 7°38.001'E 255.2 km 17° punt 2: AIGUINE CHATEAU 43°46.418'N 6°14.435'E 264.3 km 205° punt 3: BARDONECHIA 45°04.749'N 6°41.883'E 149.6 km 14° finish: TURNPOINT 1 43°31.951'N 6°49.487'E 172.2 km 177° landing: 0°00.000'N 0°00.000'E Keerpunten gerond en afgelegde afstand start: LACH_RUINES @ 09:01:50 UTC, 1572 m punt 1: BREUIL CERVINIA @ 12:01:54 UTC, 3217 m : 254.7 km 84.9 km/h punt 2: AIGUINE CHATEAU @ 14:36:32 UTC, 2149 m : 263.3 km 102.2 km/h punt 3: BARDONECHIA @ 16:02:35 UTC, 3049 m : 148.6 km 103.6 km/h finish: TURNPOINT 1 @ 17:40:29 UTC, 1332 m : 171.7 km 105.2 km/h Proef GELUKT Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan Afgelegde afstand: 838.2 km Duur van de proef: 08:38:39 Gemiddelde snelheid: 97.0 km/h Start hoogte: 1572 m Hoogte passeren start: 1572 m Hoogte passeren finish: 1332 m Hoogteverlies over proef: 240 m Totale score afstand: 838.2 km DRIEHOEK ANALYSE Been 0: 46.8 km Been 1: 48.5 km Been 2: 71.7 km Totaal: 167.0 km DUURVLUCHT ANALYSE Blok langste zweefvlucht begin: 09:01:46 UTC einde: 17:53:24 UTC duur: 08:51:38 HOOGTEWINST ANALYSE Blok grootste hoogtewinst laag punt: 1398 m @ 09:04:40 UTC hoog punt: 4136 m @ 13:41:35 UTC hoogtewinst: 2738 m MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA Rekentijd 35384 Deze proef wissen uit de database Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen... | |||||||||||||||||||||