CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

29-07-2023 -- Dries VAN GESTEL -- 1445,3 punten

Database gegevens:

Datum: 29-07-2023 Type proef: VV
Toestel: ASG 29 E 18m Immatriculatie: DKHUY
Handicapfactor: 121 Klasse: Motor
Piloot: Dries VAN GESTEL Club: KAC
Afstand: 437.2 km Score: 1445,3 pt
Vertrekpunt: LFMR (buitenland) Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Gisteren in piste, en daar toch maar beslist om bak terug aan de draad te zetten nadat de cirrus binnen kwam. Vandaag opnieuw in de voormiddag enige twijfel, zelfs nog na de briefing. Ze gaven Cu maar ook overontwikkeling in de namiddag, zeker in het noorden. En laat het noorden nu net zijn waar ik graag naar toe ga. Iets voor 12 toch maar beslist om het erop te wagen. Hoezen eraf, pak in piste en 13u de lucht in. Bart sleepte ze nog naar het noorden voor mij verkozen ze het zuiden. Het noorden zou te turbulent en te weinig stijgen geven. Achteraf denk ik toch dat het noorde de betere vertrekroute was. En wat op en neer langs de pain de sucre. Het zuiden had ik dit verlof al wel wat gedaan, dus vandaag maar direct naar het noorden vertrokken. En dat het goed weer was bleek direct bij de tete du sigure, 5m/s op de integrator over 700m klimmen. Jammer dat ik mijn water niet bij had. De cu waren talrijke al leken ze in het noorden al wel iets breder te worden. Bij plampinet toch maar de oversteek gemaakt naar col d'etache en daar tochn og maar even verder, maar voorbij de vanause was het zwart. Hierdoor toch maar beslist om niet verder door te gaan in de morienne buiten het afvliegen van die ene graad. Bij het omkeren zag de vallei van saint crepin er al duidleijk donkerder uit als voorheen. Relatief classiek been naar het zuiden totdat ik bijna aan cheval blanc was. Daar was het idee om meer richtin ging fayence te vleigen en in het classieke parcours trace te volgen, maar de eerste bel gaf niet goed. Wat opgeschroeven en richting cousson maar dat werkte ook niet denderend. Dan maar terug het parcours op. Bij de dormillouse was duppels en richting gap regende het. Naar het noorden zag het er nog donderker uit. Dan beslist om lokaal barcelo te blijven en de straten wat af te vliegen. Nog een mooi zicht op de monte viso en na wat op en af binnen gevlogen. Mooi uitzichten vandaag!

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Proberen volgens de corridors te vliegen

Blog/fotos:
Igc-file: 2023-07-29-LXV-AW0-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 29-07-2023
Weerkaart: Weerkaart van 29-07-2023



IGC File gegevens:

Scoring versie: 20.02

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   29/07/2023
Piloot:         DRIES VANGESTEL
Zweefvliegtuig: DKHUY
Toestel type:   ASG 29E 18M    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: aw0
Logger file:    2023-07-29-LXV-AW0-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 04:50:43
Duurvlucht     : 04:45:18
Vrije vlucht   :  437.2 km
Fasttrack      :  107.3 kmh
Driehoek       :  173.3 km
Hoogtewinst    : 1947.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    LFMR  Barcelonnette        BeNeLux: NEE
Vertrekpunt 
    pos.: 44°23.214'N   6°36.835'E
    tijd: 11:00:44 UTC
    alti: 1073 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 44°20.373'N   6°37.627'E = 169° 5.4 km van vertrek
    tijd: 11:06:09 UTC
    alti: 1866 m
Landingspunt 
    pos.: 44°23.231'N   6°36.549'E = 275° 0.4 km van vertrek
    tijd: 15:51:27 UTC
    alti: 1093 m
Afstand take-off tot landing: 0.4
Totale vluchtduur: 04:50:43
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  44°19.495'N   6°37.284'E  @ 11:13:51 UTC,  2076 m
    punt 1:  45°11.143'N   6°51.438'E  @ 12:23:14 UTC,  3408 m
    punt 2:  44°02.424'N   6°14.182'E  @ 13:46:03 UTC,  1976 m
    punt 3:  44°38.396'N   6°54.296'E  @ 14:45:42 UTC,  3781 m
    punt 4:  44°22.824'N   6°22.854'E  @ 15:09:49 UTC,  2584 m
    punt 5:  44°24.269'N   6°50.704'E  @ 15:28:59 UTC,  2917 m
    Finish:  44°23.416'N   6°28.027'E  @ 15:42:18 UTC,  2071 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   97.5 km  11° @  84.3 km/h
    been 2:  136.5 km 201° @  98.9 km/h
    been 3:   85.3 km  38° @  85.8 km/h
    been 4:   50.7 km 235° @ 126.1 km/h
    been 5:   37.1 km  86° @ 116.1 km/h
    been 6:   30.2 km 267° @ 135.9 km/h
Afgelegde afstand:                   437.2 km
Duur:                                04:28:27
Gemiddelde snelheid:                 97.7 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 6.9 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 11.7 km
Starthoogte:                         1856.0 m
Finishhoogte:                        2071.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -215 m
Totale score afstand:                437.2 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    44°02.512'N   6°15.166'E = 217° 48.0 km van vertrek
    tijd:    13:47:14 UTC
    alti:    2029 m
Finishpunt
    pos.:    44°23.273'N   6°37.281'E =  80° 0.6 km van vertrek
    tijd:    15:47:14 UTC
    alti:    1578 m
Grootste afstand in 2 uur: 214.6 km
Beste snelheid in 2 uur:   107.3 km/h
Hoogteverlies:             451 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 584.2 km  GELDIG
    vertrek:                      0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   BARCELONNETT GLD    44°23.300'N   6°36.583'E
    punt 1:  COUPE S             44°03.216'N   6°19.716'E    43.5 km 211°
    punt 2:  CHARBONNEL          45°16.916'N   7°03.333'E   148.2 km  23°
    punt 3:  MONTDENIER SERRES   43°53.433'N   6°15.600'E   167.0 km 202°
    punt 4:  PEYRON TT           44°46.483'N   6°37.300'E   102.4 km  16°
    punt 5:  CHEVAL BLANC        44°07.483'N   6°25.600'E    73.9 km 192°
    finish:  HOMME TET DE        44°29.433'N   6°46.500'E    49.2 km  34°
    landing:                      0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   BARCELONNETT GLD    @ 13:01:52 UTC,  2831 m
    punt 1:  COUPE S             niet gerond
    afbreekpunt: 44°03.670'N   6°18.913'E  @ 13:50:42 UTC, 2090 m : 42.1 km 51.7 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        42.1 km
Duur van de proef:        00:48:50
Gemiddelde snelheid:      51.7 km/h
Start hoogte:             1856 m
Hoogte passeren start:    2831 m
Hoogte aan break-punt:    2090 m
Hoogteverlies over proef: -234 m
Totale score afstand:     42.1 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   48.5 km
Been 1:   76.3 km
Been 2:   48.5 km
Totaal:  173.3 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 11:06:09 UTC
    einde: 15:51:27 UTC
    duur:  04:45:18

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:    1856 m @ 11:06:22 UTC
    hoog punt:    3803 m @ 14:44:56 UTC
    hoogtewinst:  1947 m

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 10753

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2023 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs