22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef08-08-2023 -- Bart HUYGEN -- 2034,4 puntenDatabase gegevens: Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik: Geen gereglementeerd luchtruim gebruikt
IGC File gegevens: Scoring versie: 20.02 LOGGER GEGEVENS Vlucht datum: 08/08/2023 Piloot: BART HUYGEN Zweefvliegtuig: OO-YMR Toestel type: DISCUS 2 Klasse: STANDARD Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: jfu Logger file: 2023-08-08-LXV-JFU-01.IGC Motor detectie: ENL ENL Threshold: 300 SAMENVATTING Vluchttijd : 07:27:34 Duurvlucht : 07:20:27 Vrije vlucht : 549.3 km Fasttrack : 111.2 kmh Opgegeven proef: 134.5 km Driehoek : 158.6 km Hoogtewinst : 1678.0 m VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN Vliegveld van vertrek LFMR Barcelonnette BeNeLux: NEE Vertrekpunt pos.: 44°23.218'N 6°36.817'E tijd: 10:03:00 UTC alti: 1101 m Ontkoppelpunt pos.: 44°25.350'N 6°40.347'E = 50° 6.1 km van vertrek tijd: 10:10:07 UTC alti: 2338 m Landingspunt pos.: 44°23.231'N 6°36.514'E = 273° 0.4 km van vertrek tijd: 17:30:34 UTC alti: 1110 m Afstand take-off tot landing: 0.4 Totale vluchtduur: 07:27:34 Motorgebruik aantal keren: 0 VRIJE VLUCHT ANALYSE Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7 Start : 44°26.389'N 6°41.355'E @ 10:18:50 UTC, 2728 m punt 1: 44°02.936'N 6°19.500'E @ 11:09:42 UTC, 2017 m punt 2: 44°57.231'N 6°23.801'E @ 12:51:26 UTC, 3261 m punt 3: 43°50.294'N 6°16.480'E @ 14:12:09 UTC, 2091 m punt 4: 44°47.901'N 6°38.699'E @ 15:15:10 UTC, 3074 m punt 5: 44°00.471'N 6°17.722'E @ 16:06:42 UTC, 2061 m Finish: 44°30.164'N 6°49.110'E @ 16:54:32 UTC, 3118 m Benen vrije vlucht optimalisatie been 1: 52.3 km 214° @ 61.7 km/h been 2: 100.7 km 3° @ 59.4 km/h been 3: 124.3 km 185° @ 92.4 km/h been 4: 110.7 km 15° @ 105.4 km/h been 5: 92.1 km 198° @ 107.3 km/h been 6: 69.1 km 37° @ 86.6 km/h Afgelegde afstand: 549.3 km Duur: 06:35:42 Gemiddelde snelheid: 83.3 km/h Afst. start - vliegveld van vertrek: 8.4 km Afst finish - vliegveld van vertrek: 20.8 km Starthoogte: 2338.0 m Finishhoogte: 3118.0 m Hoogteverlies vrije vlucht: -780 m Totale score afstand: 549.3 km BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE Duur van snelheidscompetitie: 2 uur Startpunt pos.: 44°34.938'N 6°26.024'E = 327° 26.0 km van vertrek tijd: 13:29:53 UTC alti: 3051 m Finishpunt pos.: 44°35.191'N 6°27.211'E = 330° 25.6 km van vertrek tijd: 15:29:53 UTC alti: 2553 m Grootste afstand in 2 uur: 222.3 km Beste snelheid in 2 uur: 111.2 km/h Hoogteverlies: 498 m OPGEGEVEN PROEF ANALYSE Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km Opgegeven proef: 585.7 km GELDIG vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E start: BARCELONNETTE - LFMR 44°23.300'N 6°36.617'E punt 1: COUPE S 44°03.216'N 6°19.716'E 43.5 km 211° punt 2: JAFFERAU MT 45°05.033'N 6°46.067'E 119.7 km 17° punt 3: MONTDENIER SERRES 43°53.433'N 6°15.600'E 138.6 km 197° punt 4: PLAMPINET ROCHER 45°01.166'N 6°40.450'E 129.7 km 15° punt 5: COUPE S 44°03.216'N 6°19.716'E 110.8 km 194° finish: BARCELONNETTE - LFMR 44°23.300'N 6°36.617'E 43.5 km 31° landing: 0°00.000'N 0°00.000'E Keerpunten gerond en afgelegde afstand start: BARCELONNETTE - LFMR @ 10:34:39 UTC, 3067 m punt 1: COUPE S @ 11:09:51 UTC, 2003 m : 43.5 km 74.1 km/h punt 2: JAFFERAU MT niet gerond afbreekpunt: 44°54.065'N 6°30.668'E @ 12:59:23 UTC, 3334 m : 91.0 km 49.9 km/h Proef NIET GELUKT Afgelegde afstand: 134.5 km Duur van de proef: 02:24:44 Gemiddelde snelheid: 55.8 km/h Start hoogte: 2338 m Hoogte passeren start: 3067 m Hoogte aan break-punt: 3334 m Hoogteverlies over proef: -996 m Totale score afstand: 134.5 km DRIEHOEK ANALYSE Been 0: 69.8 km Been 1: 44.4 km Been 2: 44.4 km Totaal: 158.6 km DUURVLUCHT ANALYSE Blok langste zweefvlucht begin: 10:10:07 UTC einde: 17:30:34 UTC duur: 07:20:27 HOOGTEWINST ANALYSE Blok grootste hoogtewinst laag punt: 1776 m @ 11:14:09 UTC hoog punt: 3454 m @ 12:57:42 UTC hoogtewinst: 1678 m MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA Rekentijd 11701 Deze proef wissen uit de database Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen... | |||||||||||||||||||||