CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

20-08-2023 -- Mattijs CUPPENS & RUBEN MICHAUX -- 339,1 punten

Database gegevens:

Datum: 20-08-2023 Type proef: WW
Toestel: Duo Discus Immatriculatie: D2410
Handicapfactor: 112 Klasse: Open/Ren
Piloot: Mattijs CUPPENS Club: KVDW
Afstand: 84.4 km Score: 339,1 pt
Vertrekpunt: EBKH Wedstrijd: JA
Motorzwever: NEE Copiloot: RUBEN MICHAUX
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
2e keer op wedstrijd. Nog veel te leren. Net zoals Dries de "veilige" optie gekozen bij het passeren van EBKH. Jammer genoeg bleken de 3 dikke cumulussen vlakbij het vliegveld allemaal waardeloos. Hadden we dan toch naar die slechter uitziende wolken verder op het been naar het zuiden moeten doorsteken?

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Geen gereglementeerd luchtruim gebruikt. XPDR 7000 aan de grens met NL

Blog/fotos:
Igc-file: 2023-08-20-LXV-A23-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 20-08-2023
Weerkaart: Weerkaart van 20-08-2023



IGC File gegevens:

Scoring versie: 20.02

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   20/08/2023
Piloot:         MATTIJS CUPPENS
Zweefvliegtuig: D-2410
Toestel type:   DUO DISCUS    Klasse: DOUBLESEATER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: a23
Logger file:    2023-08-20-LXV-A23-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 02:25:17
Duurvlucht     : 02:22:02
Vrije vlucht   :   98.4 km
Fasttrack      :   56.3 kmh
Hoogtewinst    : 1033.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBKH  Keiheuvel        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°10.979'N   5°13.635'E
    tijd: 11:13:06 UTC
    alti: -52 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°12.108'N   5°12.360'E = 325° 2.6 km van vertrek
    tijd: 11:16:21 UTC
    alti: 430 m
Landingspunt 
    pos.: 51°10.804'N   5°13.023'E = 245° 0.8 km van vertrek
    tijd: 13:38:23 UTC
    alti: -48 m
Afstand take-off tot landing: 0.8
Totale vluchtduur: 02:25:17
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 5
    Start :  51°12.696'N   5°26.466'E  @ 11:54:24 UTC,  1146 m
    punt 1:  51°12.026'N   5°09.273'E  @ 12:21:35 UTC,  1136 m
    punt 2:  51°24.308'N   4°45.592'E  @ 12:49:35 UTC,   699 m
    punt 3:  51°20.610'N   5°01.839'E  @ 13:09:09 UTC,   397 m
    Finish:  51°11.038'N   5°13.851'E  @ 13:37:42 UTC,    10 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   20.1 km 267° @  44.3 km/h
    been 2:   35.7 km 310° @  76.6 km/h
    been 3:   20.1 km 110° @  61.5 km/h
    been 4:   22.6 km 142° @  47.5 km/h
Afgelegde afstand:                   98.4 km
Duur:                                01:43:18
Gemiddelde snelheid:                 57.2 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 15.3 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 0.3 km
Starthoogte:                         406.0 m
Finishhoogte:                        10.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          396 m
Totale score afstand:                98.4 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°11.953'N   5°13.782'E =   5° 1.8 km van vertrek
    tijd:    11:25:57 UTC
    alti:    906 m
Finishpunt
    pos.:    51°10.715'N   5°11.973'E = 256° 2.0 km van vertrek
    tijd:    13:25:57 UTC
    alti:    767 m
Grootste afstand in 2 uur: 112.5 km
Beste snelheid in 2 uur:    56.3 km/h
Hoogteverlies:             139 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 305.5 km  GELDIG
    vertrek:                    0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   LOMMEL TESTBAAN   51°11.570'N   5°19.330'E
    punt 1:  HOOGSTRATEN       51°24.120'N   4°45.750'E    45.4 km 301°
    punt 2:  GELLIK BRUG       50°52.700'N   5°36.560'E    83.1 km 134°
    punt 3:  STRAMPROY         51°11.414'N   5°43.177'E    35.6 km  12°
    punt 4:  GELDEREN          51°30.830'N   6°19.120'E    55.1 km  49°
    punt 5:  WEERT BRUG        51°14.950'N   5°40.950'E    53.2 km 237°
    finish:  KEIHEUVEL         51°10.852'N   5°13.245'E    33.1 km 257°
    landing:                    0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   LOMMEL TESTBAAN   @ 12:08:34 UTC,  1182 m
    punt 1:  HOOGSTRATEN       @ 12:49:38 UTC,   695 m :   45.4 km   66.4 km/h
    punt 2:  GELLIK BRUG       niet gerond
    afbreekpunt: 51°11.038'N   5°13.851'E  @ 13:37:42 UTC, 10 m : 40.0 km 49.9 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        85.4 km
Duur van de proef:        01:29:08
Gemiddelde snelheid:      57.5 km/h
Start hoogte:             406 m
Hoogte passeren start:    1182 m
Hoogte aan break-punt:    10 m
Hoogteverlies over proef: 396 m
Totale score afstand:     85.4 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   29.8 km
Been 1:   20.1 km
Been 2:   19.4 km
Totaal:   69.3 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 11:16:21 UTC
    einde: 13:38:23 UTC
    duur:  02:22:02

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     367 m @ 13:09:32 UTC
    hoog punt:    1400 m @ 13:17:57 UTC
    hoogtewinst:  1033 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 11:47:57  bearing 64.1°
    Tweede punt: 12:49:34  bearing 18.8°
    Totale hoek: -45.3°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 8682

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2023 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs