22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef20-08-2023 -- Mattijs CUPPENS & RUBEN MICHAUX -- 339,1 puntenDatabase gegevens:
Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik: Geen gereglementeerd luchtruim gebruikt. XPDR 7000 aan de grens met NL
IGC File gegevens: Scoring versie: 20.02 LOGGER GEGEVENS Vlucht datum: 20/08/2023 Piloot: MATTIJS CUPPENS Zweefvliegtuig: D-2410 Toestel type: DUO DISCUS Klasse: DOUBLESEATER Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: a23 Logger file: 2023-08-20-LXV-A23-01.IGC Motor detectie: ENL ENL Threshold: 300 SAMENVATTING Vluchttijd : 02:25:17 Duurvlucht : 02:22:02 Vrije vlucht : 98.4 km Fasttrack : 56.3 kmh Hoogtewinst : 1033.0 m VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN Vliegveld van vertrek EBKH Keiheuvel BeNeLux: JA Vertrekpunt pos.: 51°10.979'N 5°13.635'E tijd: 11:13:06 UTC alti: -52 m Ontkoppelpunt pos.: 51°12.108'N 5°12.360'E = 325° 2.6 km van vertrek tijd: 11:16:21 UTC alti: 430 m Landingspunt pos.: 51°10.804'N 5°13.023'E = 245° 0.8 km van vertrek tijd: 13:38:23 UTC alti: -48 m Afstand take-off tot landing: 0.8 Totale vluchtduur: 02:25:17 Motorgebruik aantal keren: 0 VRIJE VLUCHT ANALYSE Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 5 Start : 51°12.696'N 5°26.466'E @ 11:54:24 UTC, 1146 m punt 1: 51°12.026'N 5°09.273'E @ 12:21:35 UTC, 1136 m punt 2: 51°24.308'N 4°45.592'E @ 12:49:35 UTC, 699 m punt 3: 51°20.610'N 5°01.839'E @ 13:09:09 UTC, 397 m Finish: 51°11.038'N 5°13.851'E @ 13:37:42 UTC, 10 m Benen vrije vlucht optimalisatie been 1: 20.1 km 267° @ 44.3 km/h been 2: 35.7 km 310° @ 76.6 km/h been 3: 20.1 km 110° @ 61.5 km/h been 4: 22.6 km 142° @ 47.5 km/h Afgelegde afstand: 98.4 km Duur: 01:43:18 Gemiddelde snelheid: 57.2 km/h Afst. start - vliegveld van vertrek: 15.3 km Afst finish - vliegveld van vertrek: 0.3 km Starthoogte: 406.0 m Finishhoogte: 10.0 m Hoogteverlies vrije vlucht: 396 m Totale score afstand: 98.4 km BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE Duur van snelheidscompetitie: 2 uur Startpunt pos.: 51°11.953'N 5°13.782'E = 5° 1.8 km van vertrek tijd: 11:25:57 UTC alti: 906 m Finishpunt pos.: 51°10.715'N 5°11.973'E = 256° 2.0 km van vertrek tijd: 13:25:57 UTC alti: 767 m Grootste afstand in 2 uur: 112.5 km Beste snelheid in 2 uur: 56.3 km/h Hoogteverlies: 139 m OPGEGEVEN PROEF ANALYSE Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km Opgegeven proef: 305.5 km GELDIG vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E start: LOMMEL TESTBAAN 51°11.570'N 5°19.330'E punt 1: HOOGSTRATEN 51°24.120'N 4°45.750'E 45.4 km 301° punt 2: GELLIK BRUG 50°52.700'N 5°36.560'E 83.1 km 134° punt 3: STRAMPROY 51°11.414'N 5°43.177'E 35.6 km 12° punt 4: GELDEREN 51°30.830'N 6°19.120'E 55.1 km 49° punt 5: WEERT BRUG 51°14.950'N 5°40.950'E 53.2 km 237° finish: KEIHEUVEL 51°10.852'N 5°13.245'E 33.1 km 257° landing: 0°00.000'N 0°00.000'E Keerpunten gerond en afgelegde afstand start: LOMMEL TESTBAAN @ 12:08:34 UTC, 1182 m punt 1: HOOGSTRATEN @ 12:49:38 UTC, 695 m : 45.4 km 66.4 km/h punt 2: GELLIK BRUG niet gerond afbreekpunt: 51°11.038'N 5°13.851'E @ 13:37:42 UTC, 10 m : 40.0 km 49.9 km/h Proef NIET GELUKT Afgelegde afstand: 85.4 km Duur van de proef: 01:29:08 Gemiddelde snelheid: 57.5 km/h Start hoogte: 406 m Hoogte passeren start: 1182 m Hoogte aan break-punt: 10 m Hoogteverlies over proef: 396 m Totale score afstand: 85.4 km DRIEHOEK ANALYSE Been 0: 29.8 km Been 1: 20.1 km Been 2: 19.4 km Totaal: 69.3 km DUURVLUCHT ANALYSE Blok langste zweefvlucht begin: 11:16:21 UTC einde: 13:38:23 UTC duur: 02:22:02 HOOGTEWINST ANALYSE Blok grootste hoogtewinst laag punt: 367 m @ 13:09:32 UTC hoog punt: 1400 m @ 13:17:57 UTC hoogtewinst: 1033 m CHARRONDE ANALYSE Eerste punt: 11:47:57 bearing 64.1° Tweede punt: 12:49:34 bearing 18.8° Totale hoek: -45.3° MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA Rekentijd 8682 Deze proef wissen uit de database Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen... | |||||||||||||||||||||