CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

20-08-2023 -- Dries VAN GESTEL -- 324,3 punten

Database gegevens:

Datum: 20-08-2023 Type proef: WW
Toestel: ASG 29 E 18m Immatriculatie: DKUY
Handicapfactor: 121 Klasse: Motor
Piloot: Dries VAN GESTEL Club: KAC
Afstand: 87.2 km Score: 324,3 pt
Vertrekpunt: EBKH Wedstrijd: JA
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Voordeel, ik ga nooit nog een overgangscursus moeten geven, als je met zo'n wolken foto al niet kan boven blijven... Daarenboven, zit ik heel de tijd in de startgrid te zagen over "weglide declareren" van de proef en zelfs dat is mislukt. Mijn slechtste wedstrijd resultaat ooit, en technische kan het niet slechter. Als je laatste bent kan het immers niet slechter. Langs de andere kant iemand moet laatste zijn en deze keer was ik het en voor alles moet een eerste keer zijn. De zin voor de wedstrijd was er anders wel. Het vroeg opstaan (zon op de tent) en de korte nacht door het slapen in een tent op keiheuvel ook. Smorgens eerst nog een rondje gaan lopen door het natuurgebied keiheuvel voor de 29 in grid te zetten. Geen stress was de eerste start ging om 12u zijn wat verlaat werd tot 12u45. Na de start ging het tot 1000m en iets later tot 1200m. Het wachten voor de lijn bleek opnieuw niet mijn ding te zijn, en net zoals het BK vertrokken omdat ik geen zin had om voor de lijn te blijven hangen. Eerste been ging al bij al nog cava. Denk iets van een 100kmu met niet veel hoogteverlies dus cava nog. Gezien de handicap van de 29 dacht ik dat ik snelheid moest blijven maken. In mijn hoofd zat dus, doorgaan en enkel de goede bellen nemen. Iets voorbij weelde 1100m en met het idee er komt wel beter vertrokken. Er bleek echter geen beter te komen, of ik vond het toch niet. Ik koos de oostelijke route richting de windmolens en industri bij Lommel maar ondanks de grote Cu erboven, of was het dankzij, werkte het daar niet. Vervolgens de grote beginners overlandfout gemaakt, en de turbo totaal niet gebruikt voor wat hij dient. In plaats van door te vliegen en het "slechte" gebied achter me te laten ben ik me beginnen vasthouden aan keiheuvel en dus een mini rondje rond het veld. Gevolg niet gestoken naar de volgende Cu opties maar eigenlijk net ervoor terug gedraaid. Wat draaien bij de kei op 200m wat uistel van exicutie. Even gedacht om turbo te starten en gewoon wat verder te vliegen maar uiteindeleijk toch maar gewoon geland. Eens op de grond was de foto met een 29 met zeer mooi uitziende Cu een feit. Nog een andere toestel volgende hetzelfde pad (zelfde laatste bel en steek) en ook zij stonden op de kei. De andere leken de meer westelijke routen te hebben genomen en met succes. Goed voor de moraal was het niet, en ik begon met de bedenken, en nog steeds eigenlijk, is wedstrijd vliegen wel mijn ding. Maar misschien vooral nog. Ik ben duidelijk nog niet geconfigureerd als turbo piloten.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Keiheuvelcup wedstrijd luchtruim

Blog/fotos: https://www.weglide.org/flight/326006
Igc-file: 2023-08-20-LXV-AW0-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 20-08-2023
Weerkaart: Weerkaart van 20-08-2023



IGC File gegevens:

Scoring versie: 20.02

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   20/08/2023
Piloot:         DRIES VANGESTEL
Zweefvliegtuig: DKHUY
Toestel type:   ASG 29E 18M    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: aw0
Logger file:    2023-08-20-LXV-AW0-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 02:09:19
Duurvlucht     : 02:04:36
Vrije vlucht   :  121.8 km
Fasttrack      :   63.8 kmh

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBKH  Keiheuvel        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°10.967'N   5°13.663'E
    tijd: 11:18:22 UTC
    alti: -53 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°12.014'N   5°11.613'E = 309° 3.1 km van vertrek
    tijd: 11:22:09 UTC
    alti: 460 m
Landingspunt 
    pos.: 51°10.795'N   5°12.998'E = 248° 0.8 km van vertrek
    tijd: 13:27:41 UTC
    alti: -50 m
Afstand take-off tot landing: 0.8
Totale vluchtduur: 02:09:19
Motorgebruik
    aantal keren: 1
    totale motortijd: 0.8 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 6
    Start :  51°11.349'N   5°08.832'E  @ 11:24:01 UTC,   510 m
    punt 1:  51°12.844'N   5°26.403'E  @ 11:49:56 UTC,  1078 m
    punt 2:  51°12.187'N   5°07.241'E  @ 12:26:54 UTC,   949 m
    punt 3:  51°24.235'N   4°45.751'E  @ 12:47:34 UTC,   722 m
    punt 4:  51°18.567'N   5°05.294'E  @ 13:07:02 UTC,   967 m
    Finish:  51°08.889'N   5°13.491'E  @ 13:19:16 UTC,   295 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   20.7 km  82° @  47.8 km/h
    been 2:   22.4 km 267° @  36.3 km/h
    been 3:   33.5 km 312° @  97.3 km/h
    been 4:   25.0 km 115° @  77.1 km/h
    been 5:   20.3 km 152° @  99.7 km/h
Afgelegde afstand:                   121.8 km
Duur:                                01:55:15
Gemiddelde snelheid:                 63.4 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 5.7 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 3.9 km
Starthoogte:                         520.0 m
Finishhoogte:                        295.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          225 m
Totale score afstand:                121.8 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°11.661'N   5°10.075'E = 287° 4.4 km van vertrek
    tijd:    11:23:05 UTC
    alti:    523 m
Finishpunt
    pos.:    51°11.103'N   5°12.466'E = 280° 1.4 km van vertrek
    tijd:    13:23:05 UTC
    alti:    126 m
Grootste afstand in 2 uur: 127.7 km
Beste snelheid in 2 uur:    63.8 km/h
Hoogteverlies:             397 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 305.5 km  GELDIG
    vertrek:                    0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   LOMMEL TESTBAAN   51°11.570'N   5°19.330'E
    punt 1:  HOOGSTRATEN       51°24.120'N   4°45.750'E    45.4 km 301°
    punt 2:  GELLIK BRUG       50°52.700'N   5°36.560'E    83.1 km 134°
    punt 3:  STRAMPROY         51°11.414'N   5°43.177'E    35.6 km  12°
    punt 4:  GELDEREN          51°30.830'N   6°19.120'E    55.1 km  49°
    punt 5:  WEERT BRUG        51°14.950'N   5°40.950'E    53.2 km 237°
    finish:  KEIHEUVEL         51°10.852'N   5°13.245'E    33.1 km 257°
    landing:                    0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   LOMMEL TESTBAAN   @ 12:21:07 UTC,  1150 m
    punt 1:  HOOGSTRATEN       @ 12:47:38 UTC,   712 m :   45.4 km  102.8 km/h
    punt 2:  GELLIK BRUG       niet gerond
    afbreekpunt: 51°08.909'N   5°13.540'E  @ 13:19:14 UTC, 299 m : 42.8 km 81.2 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        88.2 km
Duur van de proef:        00:58:07
Gemiddelde snelheid:      91.1 km/h
Start hoogte:             405 m
Hoogte passeren start:    1150 m
Hoogte aan break-punt:    299 m
Hoogteverlies over proef: 106 m
Totale score afstand:     88.2 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   26.3 km
Been 1:   17.6 km
Been 2:   17.1 km
Totaal:   61.0 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 11:23:05 UTC
    einde: 13:27:41 UTC
    duur:  02:04:36

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     405 m @ 11:24:38 UTC
    hoog punt:    1319 m @ 12:01:13 UTC
    hoogtewinst:   914 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 12:09:51  bearing 64.2°
    Tweede punt: 12:47:33  bearing 19.0°
    Totale hoek: -45.2°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 8276

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2023 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs