CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

20-08-2023 -- Tom CONINGS -- 1009,5 punten

Database gegevens:

Datum: 20-08-2023 Type proef: WW
Toestel: LS 8 Immatriculatie: D-7940
Handicapfactor: 108 Klasse: Standaard
Piloot: Tom CONINGS Club: ALB
Afstand: 242.29 km Score: 1009,5 pt
Vertrekpunt: EBKH Wedstrijd: JA
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Laatste wedstrijd van het jaar eindigen met een buitenlanding...

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Luchtruim volgens briefing Keiheuvelcup

Blog/fotos:
Igc-file: 2023-08-20-LXV-8I2-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 20-08-2023
Weerkaart: Weerkaart van 20-08-2023



IGC File gegevens:

Scoring versie: 20.02

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   20/08/2023
Piloot:         TOM CONINGS
Zweefvliegtuig: D-7940
Toestel type:   LS 8    Klasse: STANDARD
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: 8i2
Logger file:    2023-08-20-LXV-8I2-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 03:42:47
Duurvlucht     : 03:39:13
Vrije vlucht   :  251.1 km
Fasttrack      :   92.1 kmh
Opgegeven proef:  242.3 km

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBKH  Keiheuvel        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°10.970'N   5°13.686'E
    tijd: 11:40:26 UTC
    alti: -51 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°11.513'N   5°12.045'E = 298° 2.2 km van vertrek
    tijd: 11:44:00 UTC
    alti: 496 m
Landingspunt 
    pos.: 51°24.216'N   5°58.225'E =  64° 57.2 km van vertrek
    tijd: 15:23:13 UTC
    alti: -49 m
Afstand take-off tot landing: 57.2
Totale vluchtduur: 03:42:47
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  51°10.323'N   5°22.226'E  @ 12:20:21 UTC,  1150 m
    punt 1:  51°14.930'N   4°58.227'E  @ 12:50:15 UTC,   968 m
    punt 2:  51°24.044'N   4°46.114'E  @ 13:01:36 UTC,   661 m
    punt 3:  50°52.947'N   5°36.564'E  @ 14:05:15 UTC,   728 m
    punt 4:  51°03.909'N   5°36.333'E  @ 14:18:20 UTC,   614 m
    punt 5:  51°30.685'N   6°18.844'E  @ 15:02:57 UTC,   966 m
    Finish:  51°24.261'N   5°57.821'E  @ 15:22:05 UTC,    77 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   29.2 km 287° @  58.6 km/h
    been 2:   22.0 km 320° @ 116.3 km/h
    been 3:   82.4 km 134° @  77.7 km/h
    been 4:   20.3 km 359° @  93.2 km/h
    been 5:   70.1 km  45° @  94.2 km/h
    been 6:   27.1 km 244° @  85.0 km/h
Afgelegde afstand:                   251.1 km
Duur:                                03:01:44
Gemiddelde snelheid:                 82.9 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 10.0 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 56.9 km
Starthoogte:                         496.0 m
Finishhoogte:                        77.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          419 m
Totale score afstand:                251.1 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°19.448'N   4°57.255'E = 310° 24.8 km van vertrek
    tijd:    13:18:56 UTC
    alti:    1014 m
Finishpunt
    pos.:    51°23.737'N   5°58.817'E =  65° 57.6 km van vertrek
    tijd:    15:18:56 UTC
    alti:    226 m
Grootste afstand in 2 uur: 184.2 km
Beste snelheid in 2 uur:    92.1 km/h
Hoogteverlies:             788 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 305.5 km  GELDIG
    vertrek:                    0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   LOMMEL TESTBAAN   51°11.570'N   5°19.330'E
    punt 1:  HOOGSTRATEN       51°24.120'N   4°45.750'E    45.4 km 301°
    punt 2:  GELLIK BRUG       50°52.700'N   5°36.560'E    83.1 km 134°
    punt 3:  STRAMPROY         51°11.414'N   5°43.177'E    35.6 km  12°
    punt 4:  GELDEREN          51°30.830'N   6°19.120'E    55.1 km  49°
    punt 5:  WEERT BRUG        51°14.950'N   5°40.950'E    53.2 km 237°
    finish:  KEIHEUVEL         51°10.852'N   5°13.245'E    33.1 km 257°
    landing:                    0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   LOMMEL TESTBAAN   @ 12:38:23 UTC,  1391 m
    punt 1:  HOOGSTRATEN       @ 13:01:34 UTC,   668 m :   44.9 km  116.3 km/h
    punt 2:  GELLIK BRUG       @ 14:05:16 UTC,   725 m :   82.1 km   77.3 km/h
    punt 3:  STRAMPROY         @ 14:29:32 UTC,   854 m :   34.6 km   85.4 km/h
    punt 4:  GELDEREN          @ 15:02:57 UTC,   966 m :   54.1 km   97.2 km/h
    punt 5:  WEERT BRUG        niet gerond
    afbreekpunt: 51°24.247'N   5°57.835'E  @ 15:22:06 UTC, 75 m : 26.6 km 83.2 km/h
Proef NIET GELUKT
Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan
Afgelegde afstand:        242.3 km
Duur van de proef:        02:43:43
Gemiddelde snelheid:      88.8 km/h
Start hoogte:             496 m
Hoogte passeren start:    1391 m
Hoogte aan break-punt:    75 m
Hoogteverlies over proef: 421 m
Totale score afstand:     242.3 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 11:44:00 UTC
    einde: 15:23:13 UTC
    duur:  03:39:13

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     437 m @ 13:13:00 UTC
    hoog punt:    1421 m @ 14:55:33 UTC
    hoogtewinst:   984 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 13:01:34  bearing 19.5°
    Tweede punt: 14:05:16  bearing 91.1°
    Totale hoek: 71.6°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 5699

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2023 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs