22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef21-08-2023 -- Marcel GERITS -- 1320,2 puntenDatabase gegevens: Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik: Toestemming KB bij vertrek. Voor Nederland transponder 7000. Niederheim transponder 6101 en uitgeluisterd op 119.110. Bij terugkeer KB gesloten.
IGC File gegevens: Scoring versie: 20.02 LOGGER GEGEVENS Vlucht datum: 21/08/2023 Piloot: GERITS MARCEL Zweefvliegtuig: D-KOBE Toestel type: DG400/17M Klasse: 18-METER Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: pxh Logger file: 2023-08-21-LXV-PXH-01.IGC Motor detectie: ENL ENL Threshold: 300 SAMENVATTING Vluchttijd : 05:11:12 Duurvlucht : 05:06:40 Vrije vlucht : 298.6 km Fasttrack : 66.1 kmh Opgegeven proef: 287.8 km VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN Vliegveld van vertrek EBZW Zwartberg BeNeLux: JA Vertrekpunt pos.: 51°00.718'N 5°31.398'E tijd: 11:03:58 UTC alti: -6 m Ontkoppelpunt pos.: 51°00.714'N 5°32.211'E = 90° 0.9 km van vertrek tijd: 11:08:30 UTC alti: 456 m Landingspunt pos.: 51°00.955'N 5°31.645'E = 33° 0.5 km van vertrek tijd: 16:15:10 UTC alti: 0 m Afstand take-off tot landing: 0.5 Totale vluchtduur: 05:11:12 Motorgebruik aantal keren: 1 totale motortijd: 4.5 min VRIJE VLUCHT ANALYSE Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7 Start : 51°00.064'N 5°31.863'E @ 11:22:29 UTC, 896 m punt 1: 51°13.451'N 5°47.455'E @ 11:48:18 UTC, 668 m punt 2: 51°37.040'N 6°52.223'E @ 13:22:17 UTC, 746 m punt 3: 51°21.792'N 6°12.628'E @ 14:18:55 UTC, 1121 m punt 4: 51°32.467'N 6°33.855'E @ 14:37:32 UTC, 677 m punt 5: 51°12.594'N 5°45.676'E @ 15:49:55 UTC, 522 m Finish: 51°00.201'N 5°31.127'E @ 16:14:02 UTC, 109 m Benen vrije vlucht optimalisatie been 1: 30.8 km 36° @ 71.5 km/h been 2: 86.9 km 59° @ 55.5 km/h been 3: 53.9 km 239° @ 57.1 km/h been 4: 31.6 km 51° @ 101.7 km/h been 5: 67.0 km 237° @ 55.5 km/h been 6: 28.6 km 216° @ 71.1 km/h Afgelegde afstand: 298.6 km Duur: 04:51:33 Gemiddelde snelheid: 61.5 km/h Afst. start - vliegveld van vertrek: 1.3 km Afst finish - vliegveld van vertrek: 1.0 km Starthoogte: 454.0 m Finishhoogte: 109.0 m Hoogteverlies vrije vlucht: 345 m Totale score afstand: 298.6 km BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE Duur van snelheidscompetitie: 2 uur Startpunt pos.: 51°26.930'N 6°25.063'E = 52° 79.2 km van vertrek tijd: 14:04:41 UTC alti: 1097 m Finishpunt pos.: 51°04.768'N 5°38.997'E = 50° 11.6 km van vertrek tijd: 16:04:42 UTC alti: 458 m Grootste afstand in 2 uur: 132.3 km Beste snelheid in 2 uur: 66.1 km/h Hoogteverlies: 639 m OPGEGEVEN PROEF ANALYSE Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km Opgegeven proef: 287.8 km GELDIG vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E start: GENK 51°00.900'N 5°31.567'E punt 1: DINSLAKEN 51°36.983'N 6°51.933'E 114.9 km 54° punt 2: VENLO 51°21.833'N 6°12.900'E 53.2 km 238° punt 3: KAMP-LINTFORT 51°31.740'N 6°32.170'E 28.9 km 50° finish: GENK 51°00.900'N 5°31.567'E 90.8 km 231° landing: 0°00.000'N 0°00.000'E Keerpunten gerond en afgelegde afstand start: GENK @ 11:23:27 UTC, 884 m punt 1: DINSLAKEN @ 13:22:20 UTC, 745 m : 114.9 km 58.0 km/h punt 2: VENLO @ 14:18:52 UTC, 1112 m : 53.2 km 56.5 km/h punt 3: KAMP-LINTFORT @ 14:37:24 UTC, 668 m : 28.9 km 93.6 km/h finish: GENK @ 16:11:24 UTC, 236 m : 90.8 km 57.9 km/h Proef GELUKT Afgelegde afstand: 287.8 km Duur van de proef: 04:47:57 Gemiddelde snelheid: 60.0 km/h Start hoogte: 454 m Hoogte passeren start: 884 m Hoogte passeren finish: 236 m Hoogteverlies over proef: 218 m Totale score afstand: 287.8 km DUURVLUCHT ANALYSE Blok langste zweefvlucht begin: 11:08:30 UTC einde: 16:15:10 UTC duur: 05:06:40 HOOGTEWINST ANALYSE Blok grootste hoogtewinst laag punt: 385 m @ 13:43:13 UTC hoog punt: 1208 m @ 14:21:37 UTC hoogtewinst: 823 m CHARRONDE ANALYSE Eerste punt: 11:20:49 bearing 82.4° Tweede punt: 14:45:40 bearing 63.0° Totale hoek: -19.4° MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA Rekentijd 12019 Deze proef wissen uit de database Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen... | |||||||||||||||||||||