22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef09-09-2023 -- Bert Jr. SCHMELZER -- 3160,7 puntenDatabase gegevens: Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik: DABS - NOTAMS gecontroleerd, Emmen uitgeluisterd (niet actief), crossing Les Eplatures met radiocontact, crossing T-sectoren Basel met radiocontact en xpdr (3450)
IGC File gegevens: Scoring versie: 20.02 LOGGER GEGEVENS Vlucht datum: 09/09/2023 Piloot: BERT SCHMELZER Zweefvliegtuig: D-KSBT Toestel type: VENTUS 3T Klasse: 18-METER Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: agj Logger file: 2023-09-09-LXV-AGJ-01.IGC Motor detectie: ENL ENL Threshold: 300 SAMENVATTING Vluchttijd : 08:29:43 Duurvlucht : 08:17:26 Vrije vlucht : 964.0 km Fasttrack : 146.1 kmh Opgegeven proef: 112.8 km Driehoek : 321.8 km Hoogtewinst : 1200.0 m VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN Vliegveld van vertrek LSZN Hausen Am Albis BeNeLux: NEE Vertrekpunt pos.: 47°14.312'N 8°31.202'E tijd: 08:38:20 UTC alti: 522 m Ontkoppelpunt pos.: 47°14.007'N 8°13.249'E = 269° 22.6 km van vertrek tijd: 08:50:37 UTC alti: 1967 m Landingspunt pos.: 47°14.315'N 8°30.878'E = 271° 0.4 km van vertrek tijd: 17:08:03 UTC alti: 530 m Afstand take-off tot landing: 0.4 Totale vluchtduur: 08:29:43 Motorgebruik aantal keren: 0 VRIJE VLUCHT ANALYSE Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7 Start : 47°14.587'N 8°13.068'E @ 08:51:01 UTC, 1885 m punt 1: 46°10.921'N 5°41.330'E @ 10:42:31 UTC, 1894 m punt 2: 48°29.361'N 10°01.142'E @ 14:01:52 UTC, 1675 m punt 3: 47°47.698'N 7°59.778'E @ 15:33:15 UTC, 2006 m punt 4: 48°02.385'N 8°20.496'E @ 15:51:17 UTC, 1900 m punt 5: 47°21.115'N 7°58.520'E @ 16:39:52 UTC, 1034 m Finish: 47°14.553'N 8°31.540'E @ 17:05:52 UTC, 730 m Benen vrije vlucht optimalisatie been 1: 226.5 km 239° @ 121.9 km/h been 2: 415.7 km 50° @ 125.1 km/h been 3: 169.2 km 244° @ 111.1 km/h been 4: 37.5 km 43° @ 124.8 km/h been 5: 81.3 km 200° @ 100.4 km/h been 6: 43.4 km 106° @ 100.1 km/h Afgelegde afstand: 973.5 km Duur: 08:14:51 Gemiddelde snelheid: 118.0 km/h Afst. start - vliegveld van vertrek: 22.9 km Afst finish - vliegveld van vertrek: 0.6 km Starthoogte: 1897.0 m Finishhoogte: 730.0 m Hoogteverlies vrije vlucht: 1167 m Totale score afstand: 964.0 km BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE Duur van snelheidscompetitie: 2 uur Startpunt pos.: 47°14.280'N 7°10.017'E = 270° 102.4 km van vertrek tijd: 09:39:32 UTC alti: 1829 m Finishpunt pos.: 47°02.740'N 6°49.089'E = 261° 130.9 km van vertrek tijd: 11:39:32 UTC alti: 1781 m Grootste afstand in 2 uur: 292.2 km Beste snelheid in 2 uur: 146.1 km/h Hoogteverlies: 48 m OPGEGEVEN PROEF ANALYSE Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km Opgegeven proef: 1003.5 km GELDIG vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E start: GUBER STEINBRUCH 46°55.783'N 8°13.983'E punt 1: AIGUINES CHATEAU 43°46.433'N 6°14.450'E 383.9 km 205° punt 2: FREISSINICRE EGL 44°45.233'N 6°32.267'E 111.4 km 12° punt 3: PUI 2 DEPART PUI 43°54.333'N 6°14.383'E 97.2 km 194° finish: HAU 27ZL HAUSEN 47°14.333'N 8°31.183'E 411.0 km 25° landing: 0°00.000'N 0°00.000'E Keerpunten gerond en afgelegde afstand start: GUBER STEINBRUCH @ 08:58:27 UTC, 1601 m punt 1: AIGUINES CHATEAU niet gerond afbreekpunt: 46°10.879'N 5°41.470'E @ 10:42:26 UTC, 1871 m : 112.8 km 65.1 km/h Proef NIET GELUKT Afgelegde afstand: 112.8 km Duur van de proef: 01:43:59 Gemiddelde snelheid: 65.1 km/h Start hoogte: 1601 m Hoogte passeren start: 1601 m Hoogte aan break-punt: 1871 m Hoogteverlies over proef: -270 m Totale score afstand: 112.8 km DRIEHOEK ANALYSE Been 0: 92.4 km Been 1: 139.3 km Been 2: 90.1 km Totaal: 321.8 km DUURVLUCHT ANALYSE Blok langste zweefvlucht begin: 08:50:37 UTC einde: 17:08:03 UTC duur: 08:17:26 HOOGTEWINST ANALYSE Blok grootste hoogtewinst laag punt: 1117 m @ 14:24:05 UTC hoog punt: 2317 m @ 15:39:13 UTC hoogtewinst: 1200 m MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA Rekentijd 42756 Deze proef wissen uit de database Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen... | |||||||||||||||||||||