CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

14-09-2023 -- Martijn EERDEKENS -- 1401,9 punten

Database gegevens:

Datum: 14-09-2023 Type proef: VV
Toestel: LS 3 Immatriculatie: D-6651
Handicapfactor: 107 Klasse: Open/Ren
Piloot: Martijn EERDEKENS Club: KACK
Afstand: 375 km Score: 1401,9 pt
Vertrekpunt: EBKH Wedstrijd: NEE
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Tof einde van het seizoen :) Nog niet zovaak zolang met een lage basis gevlogen, dat gaat blijkbaar ook :D De oversteek naar Midden-Zeeland niet gedurft (geen vertrouwen in de wolken en blauwe gaten) maar het had toch gegaan blijkbaar. De terug weg naar keihuevel ging wat moeizamer door de uitspreiding, maar uiteindelijk boven zonhoven in een opening in een wolk kunnen klimmen tot 1400m. Hierdoor helemaal tot lanaken langs de wolk kunnen vliegen met maar 150m verloren te hebben, prachtig uitzicht! (zie weglide) Daarna wat geoptimaxed. Op het einde niet meer de lange steken tussen de wolken durven maken (vleugels vol muggen + laatste dag vant seizoen niet buiten willen staan :D ). Maar goed dat golf 1 actief was, anders hadden we niet veel speelruimte gehad door de vele grote notam's. Thanks to Eddy voor de sleep en David voor de LS3. Weglide geeft 392..

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

GOLF 1 actief + leopoldsburg parra/EBR42 niet actief + crossing woensdrecht CTR approved

Blog/fotos:
Igc-file: 2023-09-14-FLA-4XX-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 14-09-2023
Weerkaart: Weerkaart van 14-09-2023



IGC File gegevens:

127 Geen ENL signaal, scoring geforceerd

Scoring versie: 20.02

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   14/09/2023
Piloot:         DAVID JANSSEN
Zweefvliegtuig: D-6651
Toestel type:   LS 3    Klasse: STANDAARD
Logger type:    Flarm  s/n: 4xx
Logger file:    2023-09-14-FLA-4XX-01.IGC
Motor detectie: Geen
SAMENVATTING
Vluchttijd     : 05:44:26
Duurvlucht     : 05:40:54
Vrije vlucht   :  375.0 km
Fasttrack      :   81.9 kmh
Hoogtewinst    : 1022.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBKH  Keiheuvel        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°10.722'N   5°12.827'E
    tijd: 09:49:45 UTC
    alti: -39 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°10.722'N   5°12.827'E = -nan° 0.0 km van vertrek
    tijd: 09:49:45 UTC
    alti: -39 m
Landingspunt 
    pos.: 51°10.778'N   5°12.975'E =  59° 0.2 km van vertrek
    tijd: 15:34:11 UTC
    alti: -21 m
Afstand take-off tot landing: 0.2
Totale vluchtduur: 05:44:26

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  51°11.615'N   5°13.528'E  @ 09:54:13 UTC,   648 m
    punt 1:  51°36.379'N   4°06.346'E  @ 11:11:49 UTC,   674 m
    punt 2:  51°21.855'N   5°01.525'E  @ 12:03:37 UTC,   724 m
    punt 3:  50°52.872'N   5°37.109'E  @ 13:00:54 UTC,  1119 m
    punt 4:  51°20.115'N   4°55.314'E  @ 13:53:58 UTC,   920 m
    punt 5:  51°03.851'N   5°29.689'E  @ 14:41:46 UTC,   668 m
    Finish:  51°10.724'N   5°09.358'E  @ 15:10:15 UTC,   952 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   90.4 km 301° @  69.9 km/h
    been 2:   69.3 km 113° @  80.3 km/h
    been 3:   67.9 km 142° @  71.1 km/h
    been 4:   70.2 km 316° @  79.4 km/h
    been 5:   50.1 km 127° @  62.9 km/h
    been 6:   26.9 km 298° @  56.7 km/h
Afgelegde afstand:                   375.0 km
Duur:                                05:16:02
Gemiddelde snelheid:                 71.2 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 1.8 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 4.0 km
Starthoogte:                         600.0 m
Finishhoogte:                        952.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -352 m
Totale score afstand:                375.0 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°36.507'N   4°11.885'E = 305° 85.3 km van vertrek
    tijd:    11:18:49 UTC
    alti:    871 m
Finishpunt
    pos.:    51°06.167'N   5°19.164'E = 139° 11.2 km van vertrek
    tijd:    13:18:50 UTC
    alti:    791 m
Grootste afstand in 2 uur: 163.7 km
Beste snelheid in 2 uur:    81.9 km/h
Hoogteverlies:             80 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 286.8 km  GELDIG
    vertrek:               0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   KEIHEUVEL    51°10.852'N   5°13.245'E
    punt 1:  VENLO AER    51°21.750'N   6°12.950'E    72.3 km  73°
    punt 2:  ZONHOVEN     51°00.728'N   5°22.287'E    70.7 km 237°
    punt 3:  WEERTAFRIT   51°16.710'N   5°44.310'E    39.2 km  41°
    punt 4:  HOOLST       51°09.280'N   5°08.950'E    43.4 km 252°
    punt 5:  BUDEL        51°15.300'N   5°35.980'E    33.4 km  70°
    finish:  KEIHEUVEL    51°10.852'N   5°13.245'E    27.7 km 253°
    landing:               0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   KEIHEUVEL    @ 15:12:27 UTC,   951 m
    punt 1:  VENLO AER    niet gerond
    afbreekpunt: 51°13.282'N   5°25.240'E  @ 15:21:43 UTC, 795 m : 14.7 km 95.0 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        14.7 km
Duur van de proef:        00:09:16
Gemiddelde snelheid:      95.0 km/h
Start hoogte:             292 m
Hoogte passeren start:    951 m
Hoogte aan break-punt:    795 m
Hoogteverlies over proef: -503 m
Totale score afstand:     14.7 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   43.0 km
Been 1:   27.4 km
Been 2:   27.4 km
Totaal:   97.8 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 09:53:17 UTC
    einde: 15:34:11 UTC
    duur:  05:40:54

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     292 m @ 10:19:41 UTC
    hoog punt:    1314 m @ 12:48:58 UTC
    hoogtewinst:  1022 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 11:11:45  bearing 341.5°
    Tweede punt: 13:00:58  bearing 91.2°
    Totale hoek: 109.7°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Geen ENL signaal, scoring geforceerd
Rekentijd 7784

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2023 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs