22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef20-08-2023 -- Kristiaan VAN DAM & MARTIN PIQUEUR -- 544,6 puntenDatabase gegevens: Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik: Geen gereglementeerd luchtruim gebruikt.
IGC File gegevens: Scoring versie: 20.02 LOGGER GEGEVENS Vlucht datum: 20/08/2023 Piloot: KRIS VAN DAM Zweefvliegtuig: OO-KDB Toestel type: JANUS CT Klasse: DOUBLESEATER Logger type: Naviter d.o.o. s/n: 4mq Logger file: 2023-08-20-NAV-4MQ-01.IGC Motor detectie: ENL ENL Threshold: 500 SAMENVATTING Vluchttijd : 03:01:01 Duurvlucht : 02:25:33 Vrije vlucht : 146.2 km Fasttrack : 67.7 kmh Opgegeven proef: 130.7 km VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN Vliegveld van vertrek EBBT Brasschaat BeNeLux: JA Vertrekpunt pos.: 51°20.222'N 4°30.329'E tijd: 12:22:26 UTC alti: -61 m Ontkoppelpunt pos.: 51°20.852'N 4°29.992'E = 342° 1.2 km van vertrek tijd: 12:23:11 UTC alti: 319 m Landingspunt pos.: 51°20.322'N 4°30.154'E = 312° 0.3 km van vertrek tijd: 15:23:27 UTC alti: -56 m Afstand take-off tot landing: 0.3 Totale vluchtduur: 03:01:01 Motorgebruik aantal keren: 2 totale motortijd: 23.7 min VRIJE VLUCHT ANALYSE Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 6 Start : 51°20.886'N 4°29.592'E @ 12:39:35 UTC, 911 m punt 1: 51°24.620'N 4°49.893'E @ 12:56:57 UTC, 683 m punt 2: 51°18.967'N 5°05.572'E @ 13:17:33 UTC, 1132 m punt 3: 51°02.676'N 5°17.957'E @ 13:42:22 UTC, 637 m punt 4: 50°55.052'N 5°30.112'E @ 14:04:23 UTC, 680 m Finish: 51°14.583'N 5°04.318'E @ 14:51:31 UTC, 357 m Benen vrije vlucht optimalisatie been 1: 24.6 km 73° @ 84.8 km/h been 2: 21.0 km 120° @ 61.2 km/h been 3: 33.5 km 154° @ 80.9 km/h been 4: 20.1 km 135° @ 54.7 km/h been 5: 47.1 km 320° @ 60.0 km/h Afgelegde afstand: 146.2 km Duur: 02:11:56 Gemiddelde snelheid: 66.5 km/h Afst. start - vliegveld van vertrek: 1.5 km Afst finish - vliegveld van vertrek: 40.9 km Starthoogte: 372.0 m Finishhoogte: 357.0 m Hoogteverlies vrije vlucht: 15 m Totale score afstand: 146.2 km BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE Duur van snelheidscompetitie: 2 uur Startpunt pos.: 51°23.397'N 4°37.785'E = 56° 10.5 km van vertrek tijd: 12:49:32 UTC alti: 991 m Finishpunt pos.: 51°14.218'N 5°04.200'E = 106° 40.9 km van vertrek tijd: 14:49:32 UTC alti: 424 m Grootste afstand in 2 uur: 135.4 km Beste snelheid in 2 uur: 67.7 km/h Hoogteverlies: 567 m OPGEGEVEN PROEF ANALYSE Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km Opgegeven proef: 296.5 km GELDIG vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E start: BRASSCHAAT 51°20.450'N 4°30.250'E punt 1: FORD GENK 50°55.410'N 5°30.380'E 84.1 km 123° punt 2: HOOGSTRATEN 51°24.120'N 4°45.750'E 74.4 km 316° punt 3: HASSELT KIEWIT 50°58.200'N 5°22.500'E 64.4 km 138° finish: BRASSCHAAT 51°20.450'N 4°30.250'E 73.6 km 305° landing: 0°00.000'N 0°00.000'E Keerpunten gerond en afgelegde afstand start: BRASSCHAAT @ 12:39:52 UTC, 858 m punt 1: FORD GENK @ 14:04:07 UTC, 709 m : 84.1 km 59.9 km/h punt 2: HOOGSTRATEN niet gerond afbreekpunt: 51°14.583'N 5°04.318'E @ 14:51:31 UTC, 357 m : 46.5 km 58.9 km/h Proef NIET GELUKT Afgelegde afstand: 130.7 km Duur van de proef: 02:11:39 Gemiddelde snelheid: 59.6 km/h Start hoogte: 372 m Hoogte passeren start: 858 m Hoogte aan break-punt: 357 m Hoogteverlies over proef: 15 m Totale score afstand: 130.7 km DUURVLUCHT ANALYSE Blok langste zweefvlucht begin: 12:25:58 UTC einde: 14:51:31 UTC duur: 02:25:33 HOOGTEWINST ANALYSE Blok grootste hoogtewinst laag punt: 372 m @ 12:26:04 UTC hoog punt: 1272 m @ 13:15:59 UTC hoogtewinst: 900 m CHARRONDE ANALYSE Eerste punt: 12:39:33 bearing 0.7° Tweede punt: 14:04:30 bearing 88.2° Totale hoek: 87.6° MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA Rekentijd 11566 Deze proef wissen uit de database Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen... | |||||||||||||||||||||