22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef26-04-2023 -- Jo SCHOETERS & BIELEN CHRIS -- 1517,3 puntenDatabase gegevens:
Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik: KB: one time climb approved, Gilze&Volkel&Niederrhein&Beek: crossing approved, TSA28A not active (St-Hubert Radio), LFA G1 active 17:15 loc (Brussels Info)
IGC File gegevens: Scoring versie: 20.02 LOGGER GEGEVENS Vlucht datum: 26/04/2023 Piloot: JO SCHOETERS Zweefvliegtuig: D-KLWO Toestel type: ARCUS M Klasse: DOUBLESEATER Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: 7uo Logger file: 2023-04-26-LXV-7UO-01.IGC Motor detectie: ENL ENL Threshold: 330 SAMENVATTING Vluchttijd : 07:07:19 Duurvlucht : 06:10:41 Vrije vlucht : 455.2 km Fasttrack : 84.8 kmh Driehoek : 310.6 km VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN Vliegveld van vertrek EBKH Keiheuvel BeNeLux: JA Vertrekpunt pos.: 51°10.967'N 5°13.712'E tijd: 09:59:24 UTC alti: -29 m Ontkoppelpunt pos.: 51°11.179'N 5°11.904'E = 281° 2.1 km van vertrek tijd: 10:06:03 UTC alti: 602 m Landingspunt pos.: 51°10.816'N 5°13.096'E = 249° 0.8 km van vertrek tijd: 17:06:43 UTC alti: -19 m Afstand take-off tot landing: 0.8 Totale vluchtduur: 07:07:19 Motorgebruik aantal keren: 2 totale motortijd: 13.3 min VRIJE VLUCHT ANALYSE Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7 Start : 51°27.298'N 4°38.510'E @ 10:56:02 UTC, 779 m punt 1: 51°17.585'N 4°57.271'E @ 11:25:27 UTC, 1130 m punt 2: 51°42.684'N 5°49.009'E @ 12:18:26 UTC, 958 m punt 3: 50°38.247'N 6°25.556'E @ 13:57:24 UTC, 1182 m punt 4: 51°17.766'N 4°54.600'E @ 15:46:08 UTC, 770 m punt 5: 50°53.431'N 5°26.689'E @ 16:43:08 UTC, 1364 m Finish: 51°11.006'N 5°12.866'E @ 17:00:53 UTC, 462 m Benen vrije vlucht optimalisatie been 1: 28.3 km 130° @ 57.6 km/h been 2: 75.8 km 52° @ 85.9 km/h been 3: 126.8 km 160° @ 76.9 km/h been 4: 129.3 km 305° @ 71.3 km/h been 5: 58.6 km 140° @ 61.7 km/h been 6: 36.4 km 334° @ 123.0 km/h Afgelegde afstand: 455.2 km Duur: 06:04:51 Gemiddelde snelheid: 74.9 km/h Afst. start - vliegveld van vertrek: 50.9 km Afst finish - vliegveld van vertrek: 1.0 km Starthoogte: 779.0 m Finishhoogte: 462.0 m Hoogteverlies vrije vlucht: 317 m Totale score afstand: 455.2 km BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE Duur van snelheidscompetitie: 2 uur Startpunt pos.: 51°29.512'N 5°02.608'E = 340° 36.7 km van vertrek tijd: 11:38:02 UTC alti: 989 m Finishpunt pos.: 50°48.189'N 6°27.780'E = 116° 96.4 km van vertrek tijd: 13:38:02 UTC alti: 797 m Grootste afstand in 2 uur: 169.6 km Beste snelheid in 2 uur: 84.8 km/h Hoogteverlies: 192 m OPGEGEVEN PROEF ANALYSE Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km Opgegeven proef: 689.9 km GELDIG vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E start: BALEN 51°10.850'N 5°13.250'E punt 1: HAAMSTEDE 51°42.667'N 3°42.783'E 120.3 km 300° punt 2: VENLO 51°21.833'N 6°12.900'E 177.8 km 102° punt 3: BITBURG 49°56.720'N 6°33.900'E 159.7 km 171° punt 4: VENLO 51°21.833'N 6°12.900'E 159.7 km 351° finish: BALEN 51°10.850'N 5°13.250'E 72.3 km 254° landing: 0°00.000'N 0°00.000'E Keerpunten gerond en afgelegde afstand start: BALEN @ 10:16:50 UTC, 1095 m punt 1: HAAMSTEDE niet gerond afbreekpunt: 51°28.598'N 4°33.828'E @ 10:49:23 UTC, 234 m : 55.8 km 102.9 km/h Proef NIET GELUKT Afgelegde afstand: 55.8 km Duur van de proef: 00:32:33 Gemiddelde snelheid: 102.9 km/h Start hoogte: 532 m Hoogte passeren start: 1095 m Hoogte aan break-punt: 234 m Hoogteverlies over proef: 298 m Totale score afstand: 55.8 km DRIEHOEK ANALYSE Been 0: 92.3 km Been 1: 128.9 km Been 2: 89.4 km Totaal: 310.6 km DUURVLUCHT ANALYSE Blok langste zweefvlucht begin: 10:56:02 UTC einde: 17:06:43 UTC duur: 06:10:41 HOOGTEWINST ANALYSE Blok grootste hoogtewinst laag punt: 500 m @ 11:05:32 UTC hoog punt: 1475 m @ 14:39:53 UTC hoogtewinst: 975 m CHARRONDE ANALYSE Eerste punt: 10:58:40 bearing 9.4° Tweede punt: 14:17:16 bearing 103.9° Totale hoek: 94.4° MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA Rekentijd 6334 Deze proef wissen uit de database Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen... | |||||||||||||||||||||