22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef27-04-2023 -- Joris GERNAEY & DIEDERICK JOOSTEN -- 2022,8 puntenDatabase gegevens: Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik: Teuge Para 121.005, Hoogeveen Para 127.355, Langen Info 129.875 SQ7742, Damme Para 133.305EDR37A/B not active, Transponder on during entire flight.
IGC File gegevens: Scoring versie: 20.02 LOGGER GEGEVENS Vlucht datum: 27/04/2023 Piloot: JORIS GERNAEY Zweefvliegtuig: PH-1615 Toestel type: NIMBUS 4DT Klasse: OPEN Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: ae5 Logger file: 2023-04-27-LXV-AE5-01.IGC Motor detectie: ENL ENL Threshold: 300 SAMENVATTING Vluchttijd : 05:32:54 Duurvlucht : 05:29:06 Vrije vlucht : 508.5 km Fasttrack : 111.4 kmh Opgegeven proef: 497.6 km Driehoek : 300.3 km Hoogtewinst : 1237.0 m VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN Vliegveld van vertrek EHZZ Terlet BeNeLux: NEE Vertrekpunt pos.: 52°03.095'N 5°55.228'E tijd: 09:24:46 UTC alti: -11 m Ontkoppelpunt pos.: 52°02.728'N 5°55.915'E = 131° 1.0 km van vertrek tijd: 09:25:32 UTC alti: 402 m Landingspunt pos.: 52°03.092'N 5°55.340'E = 92° 0.1 km van vertrek tijd: 14:57:40 UTC alti: 11 m Afstand take-off tot landing: 0.1 Totale vluchtduur: 05:32:54 Motorgebruik aantal keren: 1 totale motortijd: 2.5 min VRIJE VLUCHT ANALYSE Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7 Start : 52°03.774'N 5°54.777'E @ 09:39:13 UTC, 887 m punt 1: 52°20.966'N 6°23.539'E @ 10:11:58 UTC, 429 m punt 2: 52°42.304'N 6°27.611'E @ 10:48:49 UTC, 1110 m punt 3: 52°45.881'N 6°58.600'E @ 11:10:42 UTC, 820 m punt 4: 52°40.887'N 7°24.453'E @ 11:34:08 UTC, 1390 m punt 5: 52°48.617'N 9°09.632'E @ 12:41:29 UTC, 1247 m Finish: 52°03.025'N 5°53.734'E @ 14:51:47 UTC, 693 m Benen vrije vlucht optimalisatie been 1: 45.7 km 46° @ 83.8 km/h been 2: 39.8 km 7° @ 64.9 km/h been 3: 35.5 km 79° @ 97.4 km/h been 4: 30.6 km 108° @ 78.2 km/h been 5: 119.2 km 82° @ 106.2 km/h been 6: 237.6 km 250° @ 109.4 km/h Afgelegde afstand: 508.5 km Duur: 05:12:34 Gemiddelde snelheid: 97.6 km/h Afst. start - vliegveld van vertrek: 1.4 km Afst finish - vliegveld van vertrek: 1.7 km Starthoogte: 500.0 m Finishhoogte: 693.0 m Hoogteverlies vrije vlucht: -193 m Totale score afstand: 508.5 km BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE Duur van snelheidscompetitie: 2 uur Startpunt pos.: 52°45.129'N 8°54.638'E = 68° 217.9 km van vertrek tijd: 12:53:47 UTC alti: 1097 m Finishpunt pos.: 52°02.027'N 5°56.025'E = 155° 2.2 km van vertrek tijd: 14:53:47 UTC alti: 522 m Grootste afstand in 2 uur: 222.8 km Beste snelheid in 2 uur: 111.4 km/h Hoogteverlies: 575 m OPGEGEVEN PROEF ANALYSE Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km Opgegeven proef: 499.6 km GELDIG vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E start: TERLET GLD 52°03.717'N 5°55.183'E punt 1: HOOGEVEEN A20 AB 52°42.467'N 6°27.483'E 80.7 km 27° punt 2: HOYA 52°48.717'N 9°09.833'E 183.0 km 85° finish: TERLET GLD 52°03.717'N 5°55.183'E 235.9 km 251° landing: 0°00.000'N 0°00.000'E Keerpunten gerond en afgelegde afstand start: TERLET GLD @ 09:39:21 UTC, 869 m punt 1: HOOGEVEEN A20 AB @ 10:48:51 UTC, 1116 m : 80.2 km 69.2 km/h punt 2: HOYA @ 12:41:29 UTC, 1247 m : 182.0 km 97.0 km/h finish: TERLET GLD @ 14:50:44 UTC, 670 m : 235.4 km 109.3 km/h Proef GELUKT Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan Afgelegde afstand: 497.6 km Duur van de proef: 05:11:23 Gemiddelde snelheid: 95.9 km/h Start hoogte: 500 m Hoogte passeren start: 869 m Hoogte passeren finish: 670 m Hoogteverlies over proef: -170 m Totale score afstand: 497.6 km DRIEHOEK ANALYSE Been 0: 84.1 km Been 1: 84.1 km Been 2: 132.1 km Totaal: 300.3 km DUURVLUCHT ANALYSE Blok langste zweefvlucht begin: 09:28:34 UTC einde: 14:57:40 UTC duur: 05:29:06 HOOGTEWINST ANALYSE Blok grootste hoogtewinst laag punt: 427 m @ 10:11:24 UTC hoog punt: 1664 m @ 14:13:35 UTC hoogtewinst: 1237 m MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA Rekentijd 5953 Deze proef wissen uit de database Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen... | |||||||||||||||||||||