22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef30-04-2023 -- Jo SCHOETERS & ANDY VAN HELDEN -- 1702,0 puntenDatabase gegevens: Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik: De Peel, Volkel en Deelen gesloten, TMZ Niederrhein SQ6101 Freq 119,110: conversatie ivm inkomende airliners
IGC File gegevens: Scoring versie: 20.02 LOGGER GEGEVENS Vlucht datum: 30/04/2023 Piloot: MONIKA OSWALD Zweefvliegtuig: D-KLWO Toestel type: ARCUS M Klasse: DOUBLESEATER Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: 7uo Logger file: 2023-04-30-LXV-7UO-01.IGC Motor detectie: ENL ENL Threshold: 300 SAMENVATTING Vluchttijd : 06:41:10 Duurvlucht : 06:35:18 Vrije vlucht : 510.6 km Fasttrack : 97.0 kmh Driehoek : 387.4 km Hoogtewinst : 1012.0 m VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN Vliegveld van vertrek EBKH Keiheuvel BeNeLux: JA Vertrekpunt pos.: 51°10.732'N 5°12.841'E tijd: 10:06:40 UTC alti: -55 m Ontkoppelpunt pos.: 51°10.942'N 5°14.143'E = 76° 1.6 km van vertrek tijd: 10:12:32 UTC alti: 586 m Landingspunt pos.: 51°10.799'N 5°13.053'E = 63° 0.3 km van vertrek tijd: 16:47:50 UTC alti: -25 m Afstand take-off tot landing: 0.3 Totale vluchtduur: 06:41:10 Motorgebruik aantal keren: 1 totale motortijd: 4.9 min VRIJE VLUCHT ANALYSE Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7 Start : 51°11.095'N 5°13.684'E @ 10:15:39 UTC, 870 m punt 1: 51°04.065'N 6°13.820'E @ 11:08:45 UTC, 873 m punt 2: 51°59.429'N 5°40.360'E @ 12:31:33 UTC, 1107 m punt 3: 52°13.225'N 5°54.557'E @ 12:51:25 UTC, 855 m punt 4: 52°18.126'N 7°16.709'E @ 14:00:37 UTC, 998 m punt 5: 51°20.667'N 6°11.378'E @ 15:18:09 UTC, 690 m Finish: 51°11.690'N 5°08.510'E @ 16:40:42 UTC, 494 m Benen vrije vlucht optimalisatie been 1: 71.4 km 100° @ 80.6 km/h been 2: 109.7 km 340° @ 79.5 km/h been 3: 30.3 km 32° @ 91.5 km/h been 4: 93.9 km 84° @ 81.4 km/h been 5: 130.3 km 216° @ 100.9 km/h been 6: 75.0 km 258° @ 54.5 km/h Afgelegde afstand: 510.6 km Duur: 06:25:03 Gemiddelde snelheid: 79.6 km/h Afst. start - vliegveld van vertrek: 1.2 km Afst finish - vliegveld van vertrek: 5.4 km Starthoogte: 584.0 m Finishhoogte: 494.0 m Hoogteverlies vrije vlucht: 90 m Totale score afstand: 510.6 km BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE Duur van snelheidscompetitie: 2 uur Startpunt pos.: 52°18.654'N 6°20.827'E = 31° 148.3 km van vertrek tijd: 13:18:13 UTC alti: 902 m Finishpunt pos.: 51°20.710'N 6°11.449'E = 74° 70.6 km van vertrek tijd: 15:18:13 UTC alti: 691 m Grootste afstand in 2 uur: 194.1 km Beste snelheid in 2 uur: 97.0 km/h Hoogteverlies: 211 m OPGEGEVEN PROEF ANALYSE Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km Opgegeven proef: 689.9 km GELDIG vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E start: BALEN 51°10.850'N 5°13.250'E punt 1: HAAMSTEDE 51°42.667'N 3°42.783'E 120.3 km 300° punt 2: VENLO 51°21.833'N 6°12.900'E 177.8 km 102° punt 3: BITBURG 49°56.720'N 6°33.900'E 159.7 km 171° punt 4: VENLO 51°21.833'N 6°12.900'E 159.7 km 351° finish: BALEN 51°10.850'N 5°13.250'E 72.3 km 254° landing: 0°00.000'N 0°00.000'E Keerpunten gerond en afgelegde afstand start: BALEN @ 16:37:10 UTC, 669 m punt 1: HAAMSTEDE niet gerond afbreekpunt: 51°11.762'N 5°08.520'E @ 16:40:46 UTC, 488 m : 5.6 km 93.5 km/h Proef NIET GELUKT Afgelegde afstand: 5.6 km Duur van de proef: 00:03:36 Gemiddelde snelheid: 93.5 km/h Start hoogte: 361 m Hoogte passeren start: 669 m Hoogte aan break-punt: 488 m Hoogteverlies over proef: -127 m Totale score afstand: 5.6 km DRIEHOEK ANALYSE Been 0: 115.5 km Been 1: 112.6 km Been 2: 159.3 km Totaal: 387.4 km DUURVLUCHT ANALYSE Blok langste zweefvlucht begin: 10:12:32 UTC einde: 16:47:50 UTC duur: 06:35:18 HOOGTEWINST ANALYSE Blok grootste hoogtewinst laag punt: 361 m @ 12:26:57 UTC hoog punt: 1373 m @ 14:52:57 UTC hoogtewinst: 1012 m CHARRONDE ANALYSE Eerste punt: 11:06:37 bearing 81.9° Tweede punt: 12:33:33 bearing 33.0° Totale hoek: -48.9° MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA Rekentijd 8879 Deze proef wissen uit de database Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen... | |||||||||||||||||||||