CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

28-10-2022 -- Joris GERNAEY -- 770,1 punten

Database gegevens:

Datum: 28-10-2022 Type proef: VV
Toestel: Nimbus 4DT Immatriculatie: PH-1615
Handicapfactor: 123 Klasse: Motor
Piloot: Joris GERNAEY Club: LV
Afstand: 236.8 km Score: 770,1 pt
Vertrekpunt: LKKR (buitenland) Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie Bad
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Alle Wave luchtruim hele dag vrijgegeven.

Blog/fotos:
Igc-file: 2022-10-28-LXV-MAA-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Reden voor niet-validatie van IGC: De IGC-file werd uitgelezen via de acterste LX. Deze is de slave van de voorste LX waardoor er geen geldige file uitgelezen werd.

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 28-10-2022
Weerkaart: Weerkaart van 28-10-2022



IGC File gegevens:

Scoring versie: 20.02

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   28/10/2022
Piloot:         JORIS GERNAEY
Zweefvliegtuig: PH-1615
Toestel type:   NIMBUS 4DT    Klasse: OPEN
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: maa
Logger file:    2022-10-28-LXV-MAA-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 04:33:12
Duurvlucht     : 04:11:32
Vrije vlucht   :  236.8 km
Fasttrack      :   95.3 kmh
Hoogtewinst    : 1254.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    LKKR  Krnov        BeNeLux: NEE
Vertrekpunt 
    pos.: 50°04.366'N  17°42.034'E
    tijd: 09:13:40 UTC
    alti: 260 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 50°03.888'N  17°16.627'E = 268° 30.2 km van vertrek
    tijd: 09:35:20 UTC
    alti: 2270 m
Landingspunt 
    pos.: 50°04.484'N  17°41.668'E = 297° 0.5 km van vertrek
    tijd: 13:46:52 UTC
    alti: 267 m
Afstand take-off tot landing: 0.5
Totale vluchtduur: 04:33:12
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  50°00.873'N  17°15.486'E  @ 10:27:31 UTC,  3481 m
    punt 1:  50°15.140'N  17°05.823'E  @ 11:00:37 UTC,  2919 m
    punt 2:  50°01.631'N  17°18.336'E  @ 11:38:57 UTC,  3029 m
    punt 3:  50°24.181'N  16°59.309'E  @ 12:13:38 UTC,  2844 m
    punt 4:  49°54.787'N  17°32.274'E  @ 13:05:34 UTC,  2625 m
    punt 5:  50°04.422'N  17°17.688'E  @ 13:22:23 UTC,  2508 m
    Finish:  50°05.681'N  17°50.450'E  @ 13:35:06 UTC,  1392 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   28.8 km 337° @  52.3 km/h
    been 2:   29.1 km 149° @  45.6 km/h
    been 3:   47.5 km 332° @  82.2 km/h
    been 4:   67.2 km 144° @  77.6 km/h
    been 5:   25.0 km 316° @  89.0 km/h
    been 6:   39.1 km  86° @ 184.7 km/h
Afgelegde afstand:                   236.8 km
Duur:                                03:07:35
Gemiddelde snelheid:                 75.7 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 32.3 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 10.3 km
Starthoogte:                         2270.0 m
Finishhoogte:                        1392.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          878 m
Totale score afstand:                236.8 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    50°01.841'N  17°18.513'E = 261° 28.5 km van vertrek
    tijd:    11:42:45 UTC
    alti:    3057 m
Finishpunt
    pos.:    50°04.568'N  17°40.530'E = 282° 1.8 km van vertrek
    tijd:    13:42:45 UTC
    alti:    947 m
Grootste afstand in 2 uur: 190.6 km
Beste snelheid in 2 uur:    95.3 km/h
Hoogteverlies:             2110 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 733.1 km  GELDIG
    vertrek:                           0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   MALA MORAVKA FL235       50°02.000'N  17°18.817'E
    punt 1:  WITOSZOW FL225           50°49.383'N  16°24.550'E   108.8 km 324°
    punt 2:  LESKOVECNMOR FL195       49°54.683'N  17°32.867'E   129.8 km 141°
    punt 3:  WITOSZOW FL225           50°49.383'N  16°24.550'E   129.8 km 322°
    punt 4:  LESKOVECNMOR FL195       49°54.683'N  17°32.867'E   129.8 km 141°
    punt 5:  WITOSZOW FL225           50°49.383'N  16°24.550'E   129.8 km 322°
    finish:  KARLOVA STUDANKA FL235   50°04.233'N  17°18.250'E   105.1 km 143°
    landing:                           0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   MALA MORAVKA FL235       @ 13:17:41 UTC,  2580 m
    punt 1:  WITOSZOW FL225           niet gerond
    afbreekpunt: 50°04.666'N  17°17.974'E  @ 13:22:35 UTC, 2491 m : 4.6 km 56.0 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        4.6 km
Duur van de proef:        00:04:54
Gemiddelde snelheid:      56.0 km/h
Start hoogte:             2270 m
Hoogte passeren start:    2580 m
Hoogte aan break-punt:    2491 m
Hoogteverlies over proef: -221 m
Totale score afstand:     4.6 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 09:35:20 UTC
    einde: 13:46:52 UTC
    duur:  04:11:32

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:    2270 m @ 09:35:20 UTC
    hoog punt:    3524 m @ 10:21:08 UTC
    hoogtewinst:  1254 m

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 1464

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2023 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs