CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

13-05-2023 -- Dries VAN GESTEL -- 1196,0 punten

Database gegevens:

Datum: 13-05-2023 Type proef: VV
Toestel: ASG 29 E 18m Immatriculatie: DKHUY
Handicapfactor: 121 Klasse: Motor
Piloot: Dries VAN GESTEL Club: KAC
Afstand: 361.8 km Score: 1196,0 pt
Vertrekpunt: EBWE Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Vlucht binnen een strak schema met de nodige onkunde en nog niet klaar met het aanpassen. De dag hing op binnen het kader van de trouw van een scoutsmaat. Dit betekende om 9u naar het veld om eerst zwever voor het grootste deel op te bouwen. Dan naar Vosselaar voor de trouw die starte om 11u om daarna terug naar Weelde voor de eigenlijke vlucht. Tijd voor water te vullen was er niet, wordt wel eens dringend tijd om wel eens met ballast te vliegen. Ergens daartussen ook nog de HAWK demo geinstalleerd en vario geluid aangepast. Ik was wel vergeten om de pitch level alignment te doen. Eerste start ergens stuk na 13u om te merken dat de piep vario en HAWK toch maar raar deed. Niet direct de bel gevonden en dan maar beslist om motor niet te trekken en gewoon terug te landen. Terug aangepast naar TEK vario en nieuwe start met wetenschap dat ik om 19u op het trouwfeest werd verwacht. Grote ambities had ik niet en idee was kempen en dan stukje richting Dinslaken. Iest voorbij Weert werd het donkerder en kreeg ik best wel wat regen. Het steeg wel maar vermits ik toch op tijd terug moest zijn, beslist daar al maar te keren. Eens in de Limburg zag het er in het zuiden ook donker uit. Gevlogen tot aan het luchtruim van Luik en daar opnieuw de nodige regen en natte vleugels. Richting het noorden zag het er beter uit. Blind weglide segment proberen te doen om dan bij Meer grens opnieuw regen en natte vleugels. De tijd begon echt wel op te geraken maar het zag er nog goed uit richitng zuiden. Bij Leopoldsbrug opnieuw naar 2000m om dan een laatste keer tot aan en in de regen bij Hasselt te vliegen. Dat was dus 4keer regen. Ondertussen hoofd maar breken waarom de batterijen zo snel leeg lijken te lopen. Geland na origineel plan en dus de laat op den trouw...

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Transponder 7000 in NL.

Blog/fotos:
Igc-file: 2023-05-13-LXV-AW0-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 13-05-2023
Weerkaart: Weerkaart van 13-05-2023



IGC File gegevens:

Scoring versie: 20.02

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   13/05/2023
Piloot:         DRIES VANGESTEL
Zweefvliegtuig: DKHUY
Toestel type:   ASG 29E 18M    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: aw0
Logger file:    2023-05-13-LXV-AW0-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 04:19:40
Duurvlucht     : 04:09:09
Vrije vlucht   :  361.8 km
Fasttrack      :  100.3 kmh
Driehoek       :  170.2 km
Hoogtewinst    : 1195.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBWE  Weelde        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°23.580'N   4°57.063'E
    tijd: 12:05:36 UTC
    alti: -39 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°23.787'N   4°57.938'E =  69° 1.1 km van vertrek
    tijd: 12:06:22 UTC
    alti: 583 m
Landingspunt 
    pos.: 51°23.519'N   4°56.934'E = 233° 0.2 km van vertrek
    tijd: 16:25:16 UTC
    alti: -30 m
Afstand take-off tot landing: 0.2
Totale vluchtduur: 04:19:40
Motorgebruik
    aantal keren: 1
    totale motortijd: 1.2 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  51°25.555'N   4°59.098'E  @ 12:18:06 UTC,   946 m
    punt 1:  51°00.679'N   5°19.114'E  @ 13:00:43 UTC,  1719 m
    punt 2:  51°14.854'N   5°51.539'E  @ 13:36:49 UTC,  1604 m
    punt 3:  50°52.956'N   5°35.721'E  @ 14:02:06 UTC,  1763 m
    punt 4:  51°29.163'N   4°41.721'E  @ 14:53:55 UTC,  1287 m
    punt 5:  51°00.507'N   5°19.938'E  @ 15:44:26 UTC,  1927 m
    Finish:  51°26.346'N   4°51.603'E  @ 16:19:25 UTC,   568 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   51.7 km 153° @  72.8 km/h
    been 2:   46.1 km  55° @  76.6 km/h
    been 3:   44.6 km 205° @ 105.9 km/h
    been 4:   92.0 km 317° @ 106.5 km/h
    been 5:   69.3 km 140° @  82.3 km/h
    been 6:   58.2 km 326° @  99.8 km/h
Afgelegde afstand:                   361.8 km
Duur:                                04:01:19
Gemiddelde snelheid:                 90.0 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 4.4 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 8.1 km
Starthoogte:                         884.0 m
Finishhoogte:                        568.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          316 m
Totale score afstand:                361.8 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    50°53.369'N   5°35.698'E = 141° 71.9 km van vertrek
    tijd:    14:02:31 UTC
    alti:    1697 m
Finishpunt
    pos.:    51°19.549'N   5°04.155'E = 132° 11.1 km van vertrek
    tijd:    16:02:32 UTC
    alti:    719 m
Grootste afstand in 2 uur: 200.5 km
Beste snelheid in 2 uur:   100.3 km/h
Hoogteverlies:             978 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 350.9 km  GELDIG
    vertrek:                   0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   WEELDE AERO      51°24.050'N   4°58.130'E
    punt 1:  ZONHOVEN         51°00.728'N   5°22.287'E    51.6 km 147°
    punt 2:  DINSLAKEN AERO   51°37.000'N   6°51.790'E   123.9 km  56°
    punt 3:  ZONHOVEN         51°00.728'N   5°22.287'E   123.9 km 238°
    finish:  WEELDE AERO      51°24.050'N   4°58.130'E    51.6 km 327°
    landing:                   0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   WEELDE AERO      @ 12:23:20 UTC,  1087 m
    punt 1:  ZONHOVEN         @ 13:02:08 UTC,  1539 m :   51.6 km   79.8 km/h
    punt 2:  DINSLAKEN AERO   niet gerond
    afbreekpunt: 51°14.821'N   5°51.582'E  @ 13:36:51 UTC, 1601 m : 42.9 km 74.1 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        94.4 km
Duur van de proef:        01:13:31
Gemiddelde snelheid:      77.1 km/h
Start hoogte:             884 m
Hoogte passeren start:    1087 m
Hoogte aan break-punt:    1601 m
Hoogteverlies over proef: -717 m
Totale score afstand:     94.4 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   48.6 km
Been 1:   48.8 km
Been 2:   72.7 km
Totaal:  170.2 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 12:16:07 UTC
    einde: 16:25:16 UTC
    duur:  04:09:09

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     884 m @ 12:17:06 UTC
    hoog punt:    2079 m @ 15:42:26 UTC
    hoogtewinst:  1195 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 14:02:05  bearing 91.1°
    Tweede punt: 14:53:58  bearing 12.6°
    Totale hoek: -78.5°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 3966

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2023 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs