22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef19-05-2023 -- Koen VANDERPUTTEN -- 2083,3 puntenDatabase gegevens:
Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik: Overboelare sector 1 - 3500 ft actief bij vertrek, gesloten bij terugkeer. Elsenborn zones niet actief. TMA Florennes uitgeluisterd 126.900 bij crossing terugkeer.
IGC File gegevens: Scoring versie: 20.02 LOGGER GEGEVENS Vlucht datum: 19/05/2023 Piloot: KOEN VANDERPUTTEN Zweefvliegtuig: OO-ZVE Toestel type: VENTUS 2CT 18M Klasse: 18-METER Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: err Logger file: 2023-05-19-LXV-ERR-01.IGC Motor detectie: ENL ENL Threshold: 300 SAMENVATTING Vluchttijd : 07:14:54 Duurvlucht : 07:08:02 Vrije vlucht : 625.0 km Fasttrack : 110.8 kmh Driehoek : 500.5 km Hoogtewinst : 1645.0 m VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN Vliegveld van vertrek EBGG Geraardsbergen BeNeLux: JA Vertrekpunt pos.: 50°45.070'N 3°51.600'E tijd: 10:22:14 UTC alti: -95 m Ontkoppelpunt pos.: 50°45.462'N 3°51.976'E = 31° 0.8 km van vertrek tijd: 10:22:44 UTC alti: 204 m Landingspunt pos.: 50°45.118'N 3°51.666'E = 41° 0.1 km van vertrek tijd: 17:37:08 UTC alti: -74 m Afstand take-off tot landing: 0.1 Totale vluchtduur: 07:14:54 Motorgebruik aantal keren: 1 totale motortijd: 1.3 min VRIJE VLUCHT ANALYSE Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7 Start : 50°46.691'N 3°52.923'E @ 10:29:24 UTC, 360 m punt 1: 50°37.340'N 3°38.273'E @ 10:49:41 UTC, 963 m punt 2: 49°45.509'N 4°53.936'E @ 12:18:06 UTC, 1535 m punt 3: 50°37.302'N 6°51.026'E @ 14:04:08 UTC, 1673 m punt 4: 49°58.738'N 4°41.265'E @ 15:48:29 UTC, 1198 m punt 5: 50°39.470'N 3°35.813'E @ 17:20:22 UTC, 585 m Finish: 50°45.118'N 3°51.666'E @ 17:37:08 UTC, -74 m Benen vrije vlucht optimalisatie been 1: 24.5 km 225° @ 72.3 km/h been 2: 131.7 km 136° @ 89.4 km/h been 3: 169.2 km 55° @ 95.8 km/h been 4: 169.9 km 246° @ 97.7 km/h been 5: 108.3 km 315° @ 70.7 km/h been 6: 21.4 km 61° @ 76.6 km/h Afgelegde afstand: 625.0 km Duur: 07:07:44 Gemiddelde snelheid: 87.7 km/h Afst. start - vliegveld van vertrek: 3.4 km Afst finish - vliegveld van vertrek: 0.1 km Starthoogte: 342.0 m Finishhoogte: -74.0 m Hoogteverlies vrije vlucht: 416 m Totale score afstand: 625.0 km BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE Duur van snelheidscompetitie: 2 uur Startpunt pos.: 50°12.320'N 5°48.131'E = 113° 150.6 km van vertrek tijd: 13:04:10 UTC alti: 1771 m Finishpunt pos.: 50°03.803'N 5°11.140'E = 129° 121.4 km van vertrek tijd: 15:04:10 UTC alti: 1352 m Grootste afstand in 2 uur: 221.5 km Beste snelheid in 2 uur: 110.8 km/h Hoogteverlies: 419 m OPGEGEVEN PROEF ANALYSE Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km Opgegeven proef: 184.4 km GELDIG vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E start: GERAARDSBERGEN 50°45.150'N 3°51.950'E punt 1: MAUBRAY-TOURNAI 50°31.780'N 3°29.700'E 36.1 km 227° punt 2: RUIEN 50°47.020'N 3°29.430'E 28.3 km 359° punt 3: MAUBEUGE 50°16.330'N 3°58.000'E 66.2 km 149° finish: GERAARDSBERGEN 50°45.150'N 3°51.950'E 53.9 km 352° landing: 0°00.000'N 0°00.000'E Keerpunten gerond en afgelegde afstand start: GERAARDSBERGEN @ 10:35:52 UTC, 696 m punt 1: MAUBRAY-TOURNAI niet gerond afbreekpunt: 50°33.569'N 3°36.394'E @ 17:11:46 UTC, 886 m : 27.5 km 4.2 km/h Proef NIET GELUKT Afgelegde afstand: 27.5 km Duur van de proef: 06:35:54 Gemiddelde snelheid: 4.2 km/h Start hoogte: 342 m Hoogte passeren start: 696 m Hoogte aan break-punt: 886 m Hoogteverlies over proef: -544 m Totale score afstand: 27.5 km DRIEHOEK ANALYSE Been 0: 140.2 km Been 1: 220.1 km Been 2: 140.1 km Totaal: 500.5 km DUURVLUCHT ANALYSE Blok langste zweefvlucht begin: 10:29:06 UTC einde: 17:37:08 UTC duur: 07:08:02 HOOGTEWINST ANALYSE Blok grootste hoogtewinst laag punt: 342 m @ 10:29:09 UTC hoog punt: 1987 m @ 14:49:32 UTC hoogtewinst: 1645 m CHARRONDE ANALYSE Eerste punt: 10:30:08 bearing 252.5° Tweede punt: 14:04:05 bearing 99.7° Totale hoek: -152.9° MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA Rekentijd 9782 Deze proef wissen uit de database Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen... | |||||||||||||||||||||