CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

11-03-2023 -- Dries VAN GESTEL -- 245,6 punten

Database gegevens:

Datum: 11-03-2023 Type proef: VV
Toestel: ASG 29 E 18m Immatriculatie: DKHUY
Handicapfactor: 121 Klasse: Motor
Piloot: Dries VAN GESTEL Club: KAC
Afstand: 74.3 km Score: 245,6 pt
Vertrekpunt: EBWE Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Na meer dan een jaar wachten (na het tekenen van het voorverkoopcontract) dan eindelijk de eerste vlucht met de 29 van op weelde, de tweede vlucht in totaal (de eerste was de testvlucht in Fayence). s morgens nog de laatste hand leggen aan het terug inbouwen van enkele instrumenten toen de CU al mooi aan de hemel stonden. Voor het inbouwen van de TV is het nog even wachten. Deze vlucht dus #NotPoweredByLXNAV, door vertraging in de levering is was het vandaag dus ook zonder electronische/acoutische vario. Even twijfel welke startmethode te gebruiken en toch maar voor sleep gegaan. Eens in de lucht was het best nog goed. De 29 vliegt fijn, je merkt wel een klein beetje de 3m extra, en de kg meer tov van de LS6. De juiste snelheden en flapstanden is even nog wat zoeken. De Cu lijnde mooi op en dus toch maar even richting Brasschaat. Eens terug en nog wat rond gedobbeerd op hoogte de motor toch ook maar eens uit zijn winterslaap gehaald. De tweede keer werkte de batterij/het uitkomen wel niet goed mee. Daar moet ik dus nog eens extra naar kijken. Al bij al fijne vlucht, smaakt naar meer.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Brussels info opgeroepen voor een transponder check, tranponder 7000 hele vlucht

Blog/fotos:
Igc-file: 2023-03-11-LXV-2P3-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 11-03-2023
Weerkaart: Weerkaart van 11-03-2023



IGC File gegevens:

300 Geen declaratie van opgegeven proef

Scoring versie: 20.02

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   11/03/2023
Piloot:         DRIES VAN GESTEL
Zweefvliegtuig: DKHUY
Toestel type:   ASG29E    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: 2p3
Logger file:    2023-03-11-LXV-2P3-01.IGC
Motor detectie: ENL + MOP
MOP sensor:     
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 02:04:19
Duurvlucht     : 01:49:11
Vrije vlucht   :   74.3 km
Fasttrack      :   42.4 kmh

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBWE  Weelde        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°23.854'N   4°58.256'E
    tijd: 14:21:19 UTC
    alti: 34 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°21.320'N   4°56.576'E = 202° 5.1 km van vertrek
    tijd: 14:24:52 UTC
    alti: 664 m
Landingspunt 
    pos.: 51°23.906'N   4°58.430'E =  64° 0.2 km van vertrek
    tijd: 16:25:38 UTC
    alti: 39 m
Afstand take-off tot landing: 0.2
Totale vluchtduur: 02:04:19
Motorgebruik
    aantal keren: 1
    totale motortijd: 2.1 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 4
    Start :  51°21.122'N   4°57.153'E  @ 14:33:09 UTC,   804 m
    punt 1:  51°24.905'N   4°32.374'E  @ 15:06:31 UTC,  1448 m
    punt 2:  51°26.379'N   4°53.512'E  @ 15:20:35 UTC,  1140 m
    Finish:  51°17.800'N   5°04.009'E  @ 16:09:34 UTC,  1025 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   29.6 km 284° @  53.2 km/h
    been 2:   24.7 km  83° @ 105.2 km/h
    been 3:   20.0 km 143° @  24.5 km/h
Afgelegde afstand:                   74.3 km
Duur:                                01:36:25
Gemiddelde snelheid:                 46.2 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 5.2 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 13.1 km
Starthoogte:                         655.0 m
Finishhoogte:                        1025.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -370 m
Totale score afstand:                74.3 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°21.225'N   4°56.117'E = 207° 5.5 km van vertrek
    tijd:    14:25:53 UTC
    alti:    706 m
Finishpunt
    pos.:    51°21.452'N   4°58.590'E = 175° 4.5 km van vertrek
    tijd:    16:14:03 UTC
    alti:    739 m
Grootste afstand in 2 uur: 84.7 km
Beste snelheid in 2 uur:    42.4 km/h
Hoogteverlies:             -33 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Geen proef opgegeven

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 14:24:52 UTC
    einde: 16:14:03 UTC
    duur:  01:49:11

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     655 m @ 14:25:00 UTC
    hoog punt:    1486 m @ 15:05:46 UTC
    hoogtewinst:   831 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 15:06:31  bearing 3.8°
    Tweede punt: 16:09:35  bearing 42.6°
    Totale hoek: 38.7°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 1686

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2023 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs