CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

20-05-2023 -- Siger ZEISCHKA -- 874,0 punten

Database gegevens:

Datum: 20-05-2023 Type proef: VV
Toestel: Discus 2cT 18m Immatriculatie: D-KVFF
Handicapfactor: 114 Klasse: Motor
Piloot: Siger ZEISCHKA Club: DAC
Afstand: 249.1 km Score: 874,0 pt
Vertrekpunt: EBDT Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

climb out Tessenderlo actief

Blog/fotos:
Igc-file: 2023-05-20-LXV-67F-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 20-05-2023
Weerkaart: Weerkaart van 20-05-2023



IGC File gegevens:

300 Geen declaratie van opgegeven proef

Scoring versie: 20.02

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   20/05/2023
Piloot:         SIGER ZEISCHKA
Zweefvliegtuig: D-KVFF
Toestel type:   DISCUS 2C    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: 67f
Logger file:    2023-05-20-LXV-67F-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 06:30:51
Duurvlucht     : 06:24:57
Vrije vlucht   :  249.1 km
Fasttrack      :   72.3 kmh
Driehoek       :  119.4 km

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBDT  Diest        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°00.080'N   5°03.378'E
    tijd: 11:12:28 UTC
    alti: -24 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°00.339'N   5°03.979'E =  56° 0.8 km van vertrek
    tijd: 11:13:10 UTC
    alti: 358 m
Landingspunt 
    pos.: 51°00.187'N   5°03.740'E =  65° 0.5 km van vertrek
    tijd: 17:43:19 UTC
    alti: -18 m
Afstand take-off tot landing: 0.5
Totale vluchtduur: 06:30:51
Motorgebruik
    aantal keren: 1
    totale motortijd: 4.4 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  51°02.971'N   5°02.403'E  @ 11:24:57 UTC,   639 m
    punt 1:  51°13.043'N   5°21.649'E  @ 12:39:56 UTC,  1000 m
    punt 2:  51°24.066'N   4°43.895'E  @ 13:24:08 UTC,  1190 m
    punt 3:  50°59.129'N   5°25.421'E  @ 14:19:47 UTC,   931 m
    punt 4:  51°05.120'N   5°00.626'E  @ 14:47:19 UTC,  1215 m
    punt 5:  51°14.843'N   5°24.785'E  @ 15:27:39 UTC,   918 m
    Finish:  50°59.030'N   5°01.342'E  @ 17:26:59 UTC,   739 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   29.2 km  50° @  23.4 km/h
    been 2:   48.4 km 295° @  65.7 km/h
    been 3:   66.9 km 134° @  72.2 km/h
    been 4:   31.0 km 291° @  67.6 km/h
    been 5:   33.4 km  57° @  49.7 km/h
    been 6:   40.1 km 223° @  20.2 km/h
Afgelegde afstand:                   249.1 km
Duur:                                06:02:02
Gemiddelde snelheid:                 41.3 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 5.5 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 3.1 km
Starthoogte:                         494.0 m
Finishhoogte:                        739.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -245 m
Totale score afstand:                249.1 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°10.498'N   5°11.078'E =  25° 21.3 km van vertrek
    tijd:    12:51:29 UTC
    alti:    1279 m
Finishpunt
    pos.:    51°08.010'N   5°03.243'E = 359° 14.7 km van vertrek
    tijd:    14:51:29 UTC
    alti:    1132 m
Grootste afstand in 2 uur: 144.5 km
Beste snelheid in 2 uur:    72.3 km/h
Hoogteverlies:             147 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Geen proef opgegeven

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   38.9 km
Been 1:   33.4 km
Been 2:   47.1 km
Totaal:  119.4 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 11:18:22 UTC
    einde: 17:43:19 UTC
    duur:  06:24:57

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     435 m @ 11:27:51 UTC
    hoog punt:    1309 m @ 13:19:24 UTC
    hoogtewinst:   874 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 13:24:06  bearing 17.1°
    Tweede punt: 14:22:40  bearing 83.4°
    Totale hoek: 66.3°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 3831

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2023 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs