CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

21-05-2023 -- Dries VAN GESTEL -- 669,9 punten

Database gegevens:

Datum: 21-05-2023 Type proef: WW
Toestel: ASG 29 E 18m Immatriculatie: DKHUY
Handicapfactor: 121 Klasse: Motor
Piloot: Dries VAN GESTEL Club: KAC
Afstand: 180.13 km Score: 669,9 pt
Vertrekpunt: EBWE Wedstrijd: JA
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Kempencup 2023 dag4. Zou het vandaag dan de dag worden waarbij de proef effectief te groot ging zijn? De condities waren duidelijk de mindere van alle vorige dagen. De keuze om te wachten op beter weer, maar dat moet dan wel komen, of toch maar snel vertrekken. Niet te lang gewacht en eerste stuk ging al bij al nog cava tot iets voor Ford Genk. Zat er naar mijn gevoel te laag om het keerpunt te gaan ronden en nog hoogte over te houden om boven een veld eventueel de motor te kunnen starten. Dan maar terug gevlogen richting Zwartberg en daar op ~300m bij de nimbus de bel in. Eerste save van de dag. Gevolg was wel dat ik opnieuw 15km naar keerpunt moest en dus hoop tijd verloren had. Ondertussen twee de later gestarte pulk voorbij en daar kunnen aanhaken al was het wel als laatste. Het thermiereken met de 29 voelt nog niet zo naturel aan als met de LS6, dus mezelf naar boven werken lukte niet echt in de thermiek. Ook bij het steken had ik niet direct het gevoel dat ondanks de theoretische hoger L/D ik veel meter goedmaakte. Na het 2de keerpunt op 338m saved bij de bel doordat de pulk de bel aanwees. Wel straf dat sommige het niet sympatiek vinden als je ondanks je relatief onderaan de pulk zit toch niet als eerste vertrekt omdat je een beter toestel hebt. 100m-150m lager vertrekken op ~600m met eender welke pak niet ideaal. Bij Lommel een andere pad gekozen dan een deel en dat bleek de betere optie. Ondertussen drinkzak helemaal leeg en de trui maakt het ook veel te warm. Moeilijk dag maar toch bij dat er dan toch 1 lowpass af kon.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Transponder 7000 aan de grens. Volgens wedstrijd gegeven

Blog/fotos:
Igc-file: 2023-05-21-LXV-AW0-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 21-05-2023
Weerkaart: Weerkaart van 21-05-2023



IGC File gegevens:

Scoring versie: 20.02

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   21/05/2023
Piloot:         DRIES VANGESTEL
Zweefvliegtuig: DKHUY
Toestel type:   ASG 29E 18M    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: aw0
Logger file:    2023-05-21-LXV-AW0-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 03:49:42
Duurvlucht     : 03:43:31
Vrije vlucht   :  169.4 km
Fasttrack      :   63.4 kmh
Opgegeven proef:  177.1 km
Driehoek       :  119.4 km

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBWE  Weelde        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°23.548'N   4°57.021'E
    tijd: 11:29:33 UTC
    alti: -7 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°22.117'N   5°00.403'E = 124° 4.7 km van vertrek
    tijd: 11:34:45 UTC
    alti: 664 m
Landingspunt 
    pos.: 51°23.904'N   4°58.495'E =  69° 1.8 km van vertrek
    tijd: 15:19:15 UTC
    alti: 6 m
Afstand take-off tot landing: 1.8
Totale vluchtduur: 03:49:42
Motorgebruik
    aantal keren: 1
    totale motortijd: 0.7 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 6
    Start :  51°19.663'N   4°48.469'E  @ 11:53:15 UTC,   873 m
    punt 1:  51°13.788'N   5°09.324'E  @ 12:40:11 UTC,   544 m
    punt 2:  50°55.003'N   5°31.160'E  @ 13:42:16 UTC,   632 m
    punt 3:  51°11.314'N   5°42.913'E  @ 14:15:02 UTC,   518 m
    punt 4:  51°11.839'N   5°14.661'E  @ 14:48:19 UTC,   920 m
    Finish:  51°19.080'N   4°48.271'E  @ 15:09:03 UTC,   626 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   26.6 km 114° @  34.0 km/h
    been 2:   43.2 km 144° @  41.7 km/h
    been 3:   33.2 km  24° @  60.8 km/h
    been 4:   32.9 km 272° @  59.4 km/h
    been 5:   33.5 km 294° @  97.0 km/h
Afgelegde afstand:                   169.4 km
Duur:                                03:15:48
Gemiddelde snelheid:                 51.9 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 12.3 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 13.1 km
Starthoogte:                         568.0 m
Finishhoogte:                        626.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -58 m
Totale score afstand:                169.4 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°01.518'N   5°32.504'E = 135° 58.1 km van vertrek
    tijd:    13:19:20 UTC
    alti:    422 m
Finishpunt
    pos.:    51°23.904'N   4°58.495'E =  69° 1.8 km van vertrek
    tijd:    15:19:15 UTC
    alti:    6 m
Grootste afstand in 2 uur: 126.7 km
Beste snelheid in 2 uur:    63.4 km/h
Hoogteverlies:             416 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 180.1 km  GELDIG
    vertrek:                0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   WEELDE 07     51°22.870'N   4°54.250'E
    punt 1:  FORD GENK     50°55.410'N   5°30.380'E    66.1 km 140°
    punt 2:  STRAMPROY     51°11.414'N   5°43.177'E    33.2 km  27°
    punt 3:  BEERSE        51°19.150'N   4°47.917'E    65.9 km 283°
    finish:  WEELDE AERO   51°24.050'N   4°58.130'E    14.9 km  52°
    landing:                0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   WEELDE 07     @ 12:23:36 UTC,   779 m
    punt 1:  FORD GENK     @ 13:40:07 UTC,   591 m :   65.6 km   51.4 km/h
    punt 2:  STRAMPROY     @ 14:15:01 UTC,   518 m :   32.2 km   55.4 km/h
    punt 3:  BEERSE        @ 15:09:02 UTC,   628 m :   64.9 km   72.1 km/h
    finish:  WEELDE AERO   @ 15:16:59 UTC,    30 m :   14.4 km  109.0 km/h
Proef GELUKT
Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan
Afgelegde afstand:        177.1 km
Duur van de proef:        02:53:23
Gemiddelde snelheid:      61.3 km/h
Start hoogte:             343 m
Hoogte passeren start:    779 m
Hoogte passeren finish:   30 m
Hoogteverlies over proef: 313 m
Totale score afstand:     177.1 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   47.5 km
Been 1:   33.4 km
Been 2:   38.4 km
Totaal:  119.4 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 11:35:44 UTC
    einde: 15:19:15 UTC
    duur:  03:43:31

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     328 m @ 14:23:44 UTC
    hoog punt:    1044 m @ 14:44:30 UTC
    hoogtewinst:   716 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 11:53:15  bearing 25.3°
    Tweede punt: 13:42:16  bearing 88.3°
    Totale hoek: 62.9°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 3517

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2023 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs