CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

20-05-2023 -- Benjamin HEYLEN -- 1174,0 punten

Database gegevens:

Datum: 20-05-2023 Type proef: WW
Toestel: Ventus c 17.6m Immatriculatie: PH-1500
Handicapfactor: 115 Klasse: Open/Ren
Piloot: Benjamin HEYLEN Club: ALB
Afstand: 300.03 km Score: 1174,0 pt
Vertrekpunt: EBWE Wedstrijd: JA
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Geen gereglementeerd luchtruim gebruikt. Wedstrijd

Blog/fotos:
Igc-file: 2023-05-20-LXV-6FZ-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 20-05-2023
Weerkaart: Weerkaart van 20-05-2023



IGC File gegevens:

Scoring versie: 20.02

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   20/05/2023
Piloot:         BEN HEYLEN
Zweefvliegtuig: PH-1500
Toestel type:   VENTUSC/17M    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: 6fz
Logger file:    2023-05-20-LXV-6FZ-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 04:03:51
Duurvlucht     : 03:59:51
Vrije vlucht   :  293.5 km
Fasttrack      :   90.8 kmh
Opgegeven proef:  295.0 km
Driehoek       :  233.1 km

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBWE  Weelde        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°23.546'N   4°56.990'E
    tijd: 10:24:31 UTC
    alti: -50 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°23.881'N   5°01.313'E =  83° 5.0 km van vertrek
    tijd: 10:28:31 UTC
    alti: 571 m
Landingspunt 
    pos.: 51°23.908'N   4°58.443'E =  68° 1.8 km van vertrek
    tijd: 14:28:22 UTC
    alti: -30 m
Afstand take-off tot landing: 1.8
Totale vluchtduur: 04:03:51
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  51°23.535'N   4°51.634'E  @ 11:02:21 UTC,  1221 m
    punt 1:  51°11.718'N   5°14.687'E  @ 11:27:39 UTC,  1147 m
    punt 2:  51°35.862'N   4°41.954'E  @ 12:11:11 UTC,  1200 m
    punt 3:  52°01.666'N   5°40.094'E  @ 13:11:33 UTC,   916 m
    punt 4:  51°46.496'N   4°51.466'E  @ 13:51:23 UTC,  1254 m
    punt 5:  51°30.288'N   4°41.253'E  @ 14:09:21 UTC,  1026 m
    Finish:  51°23.948'N   4°58.521'E  @ 14:26:44 UTC,    70 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   34.6 km 129° @  82.1 km/h
    been 2:   58.7 km 320° @  80.9 km/h
    been 3:   82.2 km  54° @  81.7 km/h
    been 4:   62.5 km 243° @  94.1 km/h
    been 5:   32.3 km 201° @ 107.8 km/h
    been 6:   23.2 km 120° @  80.1 km/h
Afgelegde afstand:                   293.5 km
Duur:                                03:24:23
Gemiddelde snelheid:                 86.2 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 6.2 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 1.9 km
Starthoogte:                         420.0 m
Finishhoogte:                        70.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          350 m
Totale score afstand:                293.5 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°38.189'N   4°44.640'E = 332° 30.7 km van vertrek
    tijd:    12:13:57 UTC
    alti:    984 m
Finishpunt
    pos.:    51°25.322'N   4°43.783'E = 282° 15.7 km van vertrek
    tijd:    14:13:57 UTC
    alti:    744 m
Grootste afstand in 2 uur: 181.6 km
Beste snelheid in 2 uur:    90.8 km/h
Hoogteverlies:             240 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 300.0 km  GELDIG
    vertrek:                0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   WEELDE 07     51°22.870'N   4°54.250'E
    punt 1:  LOMMEL WIND   51°11.903'N   5°14.976'E    31.5 km 130°
    punt 2:  PRINSENBEEK   51°36.003'N   4°42.321'E    58.6 km 320°
    punt 3:  EDE           52°01.700'N   5°40.340'E    82.0 km  54°
    punt 4:  ZONZEEL       51°38.250'N   4°41.710'E    80.2 km 237°
    punt 5:  RIJKEVORSEL   51°21.030'N   4°45.650'E    32.3 km 172°
    finish:  WEELDE AERO   51°24.050'N   4°58.130'E    15.5 km  69°
    landing:                0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   WEELDE 07     @ 11:03:05 UTC,  1168 m
    punt 1:  LOMMEL WIND   @ 11:27:44 UTC,  1158 m :   31.0 km   75.5 km/h
    punt 2:  PRINSENBEEK   @ 12:10:31 UTC,  1130 m :   57.6 km   80.8 km/h
    punt 3:  EDE           @ 13:11:30 UTC,   920 m :   81.0 km   79.7 km/h
    punt 4:  ZONZEEL       @ 14:00:48 UTC,  1178 m :   79.2 km   96.4 km/h
    punt 5:  RIJKEVORSEL   @ 14:20:12 UTC,   765 m :   31.3 km   96.7 km/h
    finish:  WEELDE AERO   @ 14:26:37 UTC,    69 m :   15.0 km  140.5 km/h
Proef GELUKT
Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan
Afgelegde afstand:        295.0 km
Duur van de proef:        03:23:32
Gemiddelde snelheid:      87.0 km/h
Start hoogte:             420 m
Hoogte passeren start:    1168 m
Hoogte passeren finish:   69 m
Hoogteverlies over proef: 351 m
Totale score afstand:     295.0 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   98.6 km
Been 1:   69.2 km
Been 2:   65.3 km
Totaal:  233.1 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 10:28:31 UTC
    einde: 14:28:22 UTC
    duur:  03:59:51

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     420 m @ 10:33:35 UTC
    hoog punt:    1375 m @ 13:24:13 UTC
    hoogtewinst:   955 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 11:27:38  bearing 58.1°
    Tweede punt: 14:00:47  bearing 9.7°
    Totale hoek: -48.4°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 3770

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2023 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs