CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

21-05-2023 -- Benjamin HEYLEN -- 704,9 punten

Database gegevens:

Datum: 21-05-2023 Type proef: WW
Toestel: Ventus c 17.6m Immatriculatie: PH-1500
Handicapfactor: 115 Klasse: Open/Ren
Piloot: Benjamin HEYLEN Club: ALB
Afstand: 180.13 km Score: 704,9 pt
Vertrekpunt: EBWE Wedstrijd: JA
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Meest marginale weer waarmee ik ooit op afstand ben gegaan

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

geen gereglementeerd luchtruim gebruikt. Wedstrijd

Blog/fotos:
Igc-file: 2023-05-21-LXV-6FZ-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 21-05-2023
Weerkaart: Weerkaart van 21-05-2023



IGC File gegevens:

Scoring versie: 20.02

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   21/05/2023
Piloot:         BEN HEYLEN
Zweefvliegtuig: PH-1500
Toestel type:   VENTUSC/17M    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: 6fz
Logger file:    2023-05-21-LXV-6FZ-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 04:00:26
Duurvlucht     : 03:55:49
Vrije vlucht   :  171.1 km
Fasttrack      :   63.9 kmh
Opgegeven proef:  177.1 km
Driehoek       :  118.9 km

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBWE  Weelde        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°23.554'N   4°57.028'E
    tijd: 11:27:05 UTC
    alti: -7 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°22.414'N   4°57.431'E = 168° 2.2 km van vertrek
    tijd: 11:31:42 UTC
    alti: 603 m
Landingspunt 
    pos.: 51°23.916'N   4°58.490'E =  68° 1.8 km van vertrek
    tijd: 15:27:31 UTC
    alti: 6 m
Afstand take-off tot landing: 1.8
Totale vluchtduur: 04:00:26
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 6
    Start :  51°23.898'N   4°52.392'E  @ 12:28:15 UTC,   814 m
    punt 1:  51°18.125'N   5°07.345'E  @ 12:51:07 UTC,   662 m
    punt 2:  51°08.748'N   5°23.049'E  @ 13:14:35 UTC,   747 m
    punt 3:  50°55.024'N   5°31.210'E  @ 13:42:06 UTC,   742 m
    punt 4:  51°11.402'N   5°42.787'E  @ 14:14:54 UTC,   557 m
    Finish:  51°19.111'N   4°48.249'E  @ 15:19:59 UTC,   756 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   20.4 km 122° @  53.5 km/h
    been 2:   25.2 km 134° @  64.5 km/h
    been 3:   27.2 km 159° @  59.3 km/h
    been 4:   33.2 km  24° @  60.8 km/h
    been 5:   65.0 km 283° @  60.0 km/h
Afgelegde afstand:                   171.1 km
Duur:                                02:51:44
Gemiddelde snelheid:                 59.8 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 5.4 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 13.1 km
Starthoogte:                         525.0 m
Finishhoogte:                        756.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -231 m
Totale score afstand:                171.1 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°24.923'N   4°56.869'E = 356° 2.5 km van vertrek
    tijd:    12:42:05 UTC
    alti:    930 m
Finishpunt
    pos.:    51°13.232'N   5°21.769'E = 124° 34.5 km van vertrek
    tijd:    14:42:05 UTC
    alti:    677 m
Grootste afstand in 2 uur: 127.9 km
Beste snelheid in 2 uur:    63.9 km/h
Hoogteverlies:             253 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 180.1 km  GELDIG
    vertrek:                0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   WEELDE 07     51°22.870'N   4°54.250'E
    punt 1:  FORD GENK     50°55.410'N   5°30.380'E    66.1 km 140°
    punt 2:  STRAMPROY     51°11.414'N   5°43.177'E    33.2 km  27°
    punt 3:  BEERSE        51°19.150'N   4°47.917'E    65.9 km 283°
    finish:  WEELDE AERO   51°24.050'N   4°58.130'E    14.9 km  52°
    landing:                0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   WEELDE 07     @ 12:32:24 UTC,   833 m
    punt 1:  FORD GENK     @ 13:36:39 UTC,   643 m :   65.6 km   61.2 km/h
    punt 2:  STRAMPROY     @ 14:14:51 UTC,   561 m :   32.2 km   50.6 km/h
    punt 3:  BEERSE        @ 15:19:58 UTC,   758 m :   64.9 km   59.8 km/h
    finish:  WEELDE AERO   @ 15:26:01 UTC,    21 m :   14.4 km  143.2 km/h
Proef GELUKT
Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan
Afgelegde afstand:        177.1 km
Duur van de proef:        02:53:37
Gemiddelde snelheid:      61.2 km/h
Start hoogte:             525 m
Hoogte passeren start:    833 m
Hoogte passeren finish:   21 m
Hoogteverlies over proef: 504 m
Totale score afstand:     177.1 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   46.8 km
Been 1:   33.3 km
Been 2:   38.9 km
Totaal:  118.9 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 11:31:42 UTC
    einde: 15:27:31 UTC
    duur:  03:55:49

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     364 m @ 14:23:46 UTC
    hoog punt:    1090 m @ 15:11:48 UTC
    hoogtewinst:   726 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 13:42:06  bearing 88.2°
    Tweede punt: 15:20:00  bearing 25.6°
    Totale hoek: -62.7°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 3457

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2023 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs