22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef18-05-2023 -- Jorik MICHIELS & LEEN LAMBERT -- 888,3 puntenDatabase gegevens:
Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik: Transponder SQ7000 in TMZ EH. Verder geen luchtruim beperkingen.
IGC File gegevens: 307 Te kort been: finish punt gecorrigeerd Scoring versie: 20.02 LOGGER GEGEVENS Vlucht datum: 18/05/2023 Piloot: JORIK MICHIELS Zweefvliegtuig: OO-KDB Toestel type: JANUS CT Klasse: NKN Logger type: Naviter d.o.o. s/n: d6a Logger file: 2023-05-18-NAV-D6A-01.IGC Motor detectie: ENL ENL Threshold: 338 SAMENVATTING Vluchttijd : 03:56:02 Duurvlucht : 03:53:38 Vrije vlucht : 208.5 km Fasttrack : 72.3 kmh Driehoek : 171.5 km VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN Vliegveld van vertrek EBWE Weelde BeNeLux: JA Vertrekpunt pos.: 51°23.587'N 4°57.058'E tijd: 10:51:32 UTC alti: -96 m Ontkoppelpunt pos.: 51°23.773'N 4°57.976'E = 72° 1.1 km van vertrek tijd: 10:52:21 UTC alti: 506 m Landingspunt pos.: 51°23.861'N 4°58.324'E = 71° 1.5 km van vertrek tijd: 14:47:34 UTC alti: -82 m Afstand take-off tot landing: 1.5 Totale vluchtduur: 03:56:02 Motorgebruik aantal keren: 1 totale motortijd: 1.2 min VRIJE VLUCHT ANALYSE Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7 Start : 51°23.622'N 4°55.922'E @ 11:17:58 UTC, 1010 m punt 1: 51°15.137'N 5°07.671'E @ 11:47:21 UTC, 1021 m punt 2: 51°06.485'N 5°26.896'E @ 12:17:55 UTC, 870 m punt 3: 51°18.159'N 5°49.583'E @ 12:48:11 UTC, 822 m punt 4: 51°22.525'N 6°09.945'E @ 13:12:38 UTC, 786 m punt 5: 51°12.954'N 5°16.973'E @ 14:05:51 UTC, 938 m Finish: 51°22.175'N 4°48.845'E @ 14:40:48 UTC, 722 m Benen vrije vlucht optimalisatie been 1: 20.8 km 139° @ 42.5 km/h been 2: 27.6 km 126° @ 54.1 km/h been 3: 34.2 km 50° @ 67.7 km/h been 4: 25.0 km 71° @ 61.3 km/h been 5: 64.1 km 254° @ 72.3 km/h been 6: 36.9 km 298° @ 63.3 km/h Afgelegde afstand: 208.5 km Duur: 03:22:50 Gemiddelde snelheid: 61.7 km/h Afst. start - vliegveld van vertrek: 1.3 km Afst finish - vliegveld van vertrek: 9.9 km Starthoogte: 466.0 m Finishhoogte: 722.0 m Hoogteverlies vrije vlucht: -256 m Totale score afstand: 208.5 km BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE Duur van snelheidscompetitie: 2 uur Startpunt pos.: 51°06.952'N 5°29.312'E = 129° 48.6 km van vertrek tijd: 12:19:37 UTC alti: 794 m Finishpunt pos.: 51°19.217'N 4°58.847'E = 166° 8.4 km van vertrek tijd: 14:19:37 UTC alti: 481 m Grootste afstand in 2 uur: 144.6 km Beste snelheid in 2 uur: 72.3 km/h Hoogteverlies: 313 m OPGEGEVEN PROEF ANALYSE Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km Opgegeven proef: 324.1 km GELDIG Te kort been: finish punt gecorrigeerd vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E start: RAVELS 51°21.550'N 4°59.350'E punt 1: MEEUWEN DORP 51°06.009'N 5°31.112'E 46.9 km 128° punt 2: WESEL BRUG 51°38.730'N 6°36.430'E 97.1 km 51° punt 3: MEEUWEN DORP 51°06.009'N 5°31.112'E 97.1 km 232° punt 4: LOENHOUT 51°24.200'N 4°40.950'E 67.4 km 300° finish: WEELDE 07 51°22.870'N 4°54.250'E 15.6 km 99° landing: WEELDE AERO 51°24.050'N 4°58.130'E Keerpunten gerond en afgelegde afstand start: RAVELS @ 11:26:59 UTC, 894 m punt 1: MEEUWEN DORP niet gerond afbreekpunt: 51°07.050'N 5°30.623'E @ 12:20:32 UTC, 721 m : 44.9 km 50.3 km/h Proef NIET GELUKT Afgelegde afstand: 44.9 km Duur van de proef: 00:53:33 Gemiddelde snelheid: 50.3 km/h Start hoogte: 466 m Hoogte passeren start: 894 m Hoogte aan break-punt: 721 m Hoogteverlies over proef: -255 m Totale score afstand: 44.9 km DRIEHOEK ANALYSE Been 0: 48.0 km Been 1: 48.1 km Been 2: 75.4 km Totaal: 171.5 km DUURVLUCHT ANALYSE Blok langste zweefvlucht begin: 10:53:56 UTC einde: 14:47:34 UTC duur: 03:53:38 HOOGTEWINST ANALYSE Blok grootste hoogtewinst laag punt: 423 m @ 12:10:00 UTC hoog punt: 1225 m @ 13:05:11 UTC hoogtewinst: 802 m CHARRONDE ANALYSE Eerste punt: 12:20:38 bearing 71.1° Tweede punt: 14:40:48 bearing 23.7° Totale hoek: -47.4° MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA Rekentijd 4446 Deze proef wissen uit de database Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen... | |||||||||||||||||||||