CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

24-05-2023 -- Tom CONINGS -- 571,5 punten

Database gegevens:

Datum: 24-05-2023 Type proef: WW
Toestel: LS 8 Immatriculatie: D-7940
Handicapfactor: 108 Klasse: Standaard
Piloot: Tom CONINGS Club: ALB
Afstand: 137.16 km Score: 571,5 pt
Vertrekpunt: EHZZ (buitenland) Wedstrijd: JA
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
NK dag 6. Het glijgetal van de LS8 testen. Hele lange steken, hele vreemde (dode) lucht. Toch knap dat zelfs met dit weer zoveel volk rondvliegt.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Luchtruim volgens briefing NK

Blog/fotos:
Igc-file: 2023-05-24-LXV-8I2-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 24-05-2023
Weerkaart: Weerkaart van 24-05-2023



IGC File gegevens:

Scoring versie: 20.02

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   24/05/2023
Piloot:         TOM CONINGS
Zweefvliegtuig: D-7940
Toestel type:   LS 8    Klasse: STANDARD
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: 8i2
Logger file:    2023-05-24-LXV-8I2-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 02:27:21
Duurvlucht     : 02:24:11
Vrije vlucht   :  144.8 km
Fasttrack      :   71.4 kmh
Opgegeven proef:  138.3 km

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EHZZ  Terlet        BeNeLux: NEE
Vertrekpunt 
    pos.: 52°03.440'N   5°54.876'E
    tijd: 11:49:11 UTC
    alti: -24 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 52°03.109'N   5°56.700'E = 106° 2.2 km van vertrek
    tijd: 11:52:21 UTC
    alti: 549 m
Landingspunt 
    pos.: 52°03.599'N   5°55.068'E =  37° 0.4 km van vertrek
    tijd: 14:16:32 UTC
    alti: -20 m
Afstand take-off tot landing: 0.4
Totale vluchtduur: 02:27:21
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 6
    Start :  52°02.755'N   5°56.325'E  @ 11:55:39 UTC,   768 m
    punt 1:  52°23.106'N   6°25.469'E  @ 13:02:08 UTC,   653 m
    punt 2:  52°33.155'N   6°31.942'E  @ 13:20:08 UTC,   753 m
    punt 3:  52°24.804'N   6°19.083'E  @ 13:40:48 UTC,   753 m
    punt 4:  52°11.815'N   6°15.782'E  @ 13:59:22 UTC,   801 m
    Finish:  52°03.215'N   5°54.735'E  @ 14:15:58 UTC,    44 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   50.3 km  41° @  45.4 km/h
    been 2:   20.0 km  21° @  66.8 km/h
    been 3:   21.3 km 223° @  61.7 km/h
    been 4:   24.4 km 189° @  78.8 km/h
    been 5:   28.8 km 236° @ 104.2 km/h
Afgelegde afstand:                   144.8 km
Duur:                                02:20:19
Gemiddelde snelheid:                 61.9 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 2.1 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 0.4 km
Starthoogte:                         545.0 m
Finishhoogte:                        44.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          501 m
Totale score afstand:                144.8 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    52°02.246'N   6°01.266'E = 107° 7.6 km van vertrek
    tijd:    12:18:23 UTC
    alti:    1035 m
Finishpunt
    pos.:    52°03.599'N   5°55.068'E =  37° 0.4 km van vertrek
    tijd:    14:16:32 UTC
    alti:    -20 m
Grootste afstand in 2 uur: 142.8 km
Beste snelheid in 2 uur:    71.4 km/h
Hoogteverlies:             1055 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 204.2 km  GELDIG
    vertrek:                0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   TLSP-K        52°04.000'N   6°03.000'E
    punt 1:  WITTE PAAL    52°33.300'N   6°32.200'E    63.7 km  31°
    punt 2:  SALLAND AF2   52°29.883'N   6°17.400'E    17.9 km 249°
    punt 3:  ZUTPHEN       52°08.600'N   6°11.300'E    40.1 km 190°
    punt 4:  WIJCHEN       51°48.900'N   5°40.800'E    50.5 km 224°
    finish:  TERLET GLD    52°03.717'N   5°55.183'E    32.0 km  31°
    landing:                0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   TLSP-K        @ 12:20:12 UTC,   908 m
    punt 1:  WITTE PAAL    @ 13:20:07 UTC,   754 m :   63.2 km   63.3 km/h
    punt 2:  SALLAND AF2   @ 13:33:14 UTC,   737 m :   16.9 km   77.3 km/h
    punt 3:  ZUTPHEN       @ 14:02:54 UTC,   610 m :   39.1 km   79.0 km/h
    punt 4:  WIJCHEN       niet gerond
    afbreekpunt: 52°03.111'N   5°54.907'E  @ 14:15:49 UTC, 74 m : 19.1 km 88.8 km/h
Proef NIET GELUKT
Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan
Afgelegde afstand:        138.3 km
Duur van de proef:        01:55:37
Gemiddelde snelheid:      71.8 km/h
Start hoogte:             545 m
Hoogte passeren start:    908 m
Hoogte aan break-punt:    74 m
Hoogteverlies over proef: 471 m
Totale score afstand:     138.3 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   27.2 km
Been 1:   17.5 km
Been 2:   17.8 km
Totaal:   62.5 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 11:52:21 UTC
    einde: 14:16:32 UTC
    duur:  02:24:11

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     421 m @ 13:05:50 UTC
    hoog punt:    1096 m @ 13:13:48 UTC
    hoogtewinst:   675 m

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 3090

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2023 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs