22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef16-05-2023 -- Wim AKKERMANS -- 2208,2 puntenDatabase gegevens: Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik: Telefonisch contact met KB voor vertrek. Toestemming tijdens vlucht om in hun tma richting het NO te vliegen. Flight info DM, uitluisteren lange, TMZ sq en freq. Paradropzones opgeroepen. Te veel uitspreiding, batterij 30% over bij Venlo.
IGC File gegevens: Scoring versie: 20.02 LOGGER GEGEVENS Vlucht datum: 16/05/2023 Piloot: WIM AKKERMANS Zweefvliegtuig: D-KVLC Toestel type: VENTUS 3FES Klasse: 18-METER Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: ais Logger file: 2023-05-16-LXV-AIS-01.IGC Motor detectie: RPM SAMENVATTING Vluchttijd : 08:39:52 Duurvlucht : 07:46:27 Vrije vlucht : 673.5 km Fasttrack : 110.8 kmh Opgegeven proef: 391.1 km Driehoek : 144.8 km Hoogtewinst : 1491.0 m VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN Vliegveld van vertrek EBKH Keiheuvel BeNeLux: JA Vertrekpunt pos.: 51°10.712'N 5°12.861'E tijd: 07:21:57 UTC alti: -47 m Ontkoppelpunt pos.: 51°12.018'N 5°13.384'E = 14° 2.5 km van vertrek tijd: 07:24:51 UTC alti: 473 m Landingspunt pos.: 51°21.760'N 6°13.149'E = 73° 72.8 km van vertrek tijd: 16:01:49 UTC alti: -36 m Afstand take-off tot landing: 72.8 Totale vluchtduur: 08:39:52 Motorgebruik aantal keren: 2 totale motortijd: 29.0 min VRIJE VLUCHT ANALYSE Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7 Start : 51°11.054'N 5°12.971'E @ 07:32:03 UTC, 716 m punt 1: 52°13.378'N 10°37.698'E @ 11:42:47 UTC, 1105 m punt 2: 52°04.464'N 9°51.373'E @ 12:29:31 UTC, 1636 m punt 3: 52°11.533'N 8°47.131'E @ 13:15:02 UTC, 822 m punt 4: 51°59.128'N 8°43.613'E @ 13:37:16 UTC, 887 m punt 5: 51°59.429'N 8°10.256'E @ 14:08:09 UTC, 1428 m Finish: 51°39.300'N 6°58.384'E @ 15:11:18 UTC, 218 m Benen vrije vlucht optimalisatie been 1: 391.5 km 71° @ 93.7 km/h been 2: 55.4 km 253° @ 71.1 km/h been 3: 74.5 km 281° @ 98.2 km/h been 4: 23.4 km 190° @ 63.0 km/h been 5: 38.2 km 271° @ 74.2 km/h been 6: 90.6 km 246° @ 86.1 km/h Afgelegde afstand: 673.5 km Duur: 07:39:15 Gemiddelde snelheid: 88.0 km/h Afst. start - vliegveld van vertrek: 0.6 km Afst finish - vliegveld van vertrek: 133.3 km Starthoogte: 386.0 m Finishhoogte: 218.0 m Hoogteverlies vrije vlucht: 168 m Totale score afstand: 673.5 km BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE Duur van snelheidscompetitie: 2 uur Startpunt pos.: 51°42.304'N 7°29.714'E = 69° 169.1 km van vertrek tijd: 09:41:14 UTC alti: 1028 m Finishpunt pos.: 52°13.310'N 10°36.598'E = 71° 390.6 km van vertrek tijd: 11:41:14 UTC alti: 938 m Grootste afstand in 2 uur: 221.7 km Beste snelheid in 2 uur: 110.8 km/h Hoogteverlies: 90 m OPGEGEVEN PROEF ANALYSE Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km Opgegeven proef: 1023.1 km GELDIG vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E start: KEI FIN KEIHEUVE 51°10.851'N 5°13.213'E punt 1: CALVOERDE S STRX 52°22.901'N 11°18.450'E 440.7 km 70° punt 2: TURNPOINT 1 50°23.455'N 8°24.521'E 299.6 km 223° punt 3: TURNPOINT 2 51°08.981'N 7°59.001'E 89.6 km 341° finish: KEI FIN KEIHEUVE 51°10.851'N 5°13.213'E 193.3 km 272° landing: 0°00.000'N 0°00.000'E Keerpunten gerond en afgelegde afstand start: KEI FIN KEIHEUVE @ 07:32:09 UTC, 713 m punt 1: CALVOERDE S STRX niet gerond afbreekpunt: 52°13.378'N 10°37.698'E @ 11:42:47 UTC, 1105 m : 391.1 km 93.6 km/h Proef NIET GELUKT Afgelegde afstand: 391.1 km Duur van de proef: 04:10:38 Gemiddelde snelheid: 93.6 km/h Start hoogte: 386 m Hoogte passeren start: 713 m Hoogte aan break-punt: 1105 m Hoogteverlies over proef: -719 m Totale score afstand: 391.1 km DRIEHOEK ANALYSE Been 0: 63.7 km Been 1: 40.5 km Been 2: 40.5 km Totaal: 144.8 km DUURVLUCHT ANALYSE Blok langste zweefvlucht begin: 07:24:51 UTC einde: 15:11:18 UTC duur: 07:46:27 HOOGTEWINST ANALYSE Blok grootste hoogtewinst laag punt: 279 m @ 08:41:25 UTC hoog punt: 1770 m @ 14:32:52 UTC hoogtewinst: 1491 m MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA Rekentijd 12086 Deze proef wissen uit de database Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen... | |||||||||||||||||||||