22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef21-05-2023 -- Wim AKKERMANS -- 663,9 puntenDatabase gegevens: Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik: Kempencup day 4
IGC File gegevens: Scoring versie: 20.02 LOGGER GEGEVENS Vlucht datum: 21/05/2023 Piloot: WIM AKKERMANS Zweefvliegtuig: D-KVLC Toestel type: VENTUS 3FES Klasse: 18-METER Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: ais Logger file: 2023-05-21-LXV-AIS-01.IGC Motor detectie: RPM SAMENVATTING Vluchttijd : 03:37:04 Duurvlucht : 03:33:36 Vrije vlucht : 167.5 km Fasttrack : 66.6 kmh Opgegeven proef: 177.1 km Driehoek : 121.6 km VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN Vliegveld van vertrek EBWE Weelde BeNeLux: JA Vertrekpunt pos.: 51°23.560'N 4°57.054'E tijd: 11:10:09 UTC alti: -3 m Ontkoppelpunt pos.: 51°23.020'N 4°57.675'E = 144° 1.2 km van vertrek tijd: 11:13:37 UTC alti: 607 m Landingspunt pos.: 51°23.927'N 4°58.533'E = 68° 1.8 km van vertrek tijd: 14:47:13 UTC alti: 12 m Afstand take-off tot landing: 1.8 Totale vluchtduur: 03:37:04 Motorgebruik aantal keren: 0 VRIJE VLUCHT ANALYSE Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 6 Start : 51°26.219'N 5°01.224'E @ 11:30:24 UTC, 491 m punt 1: 51°13.793'N 5°04.287'E @ 12:27:13 UTC, 652 m punt 2: 50°55.547'N 5°30.042'E @ 13:03:27 UTC, 846 m punt 3: 51°11.762'N 5°42.974'E @ 13:34:42 UTC, 303 m punt 4: 51°14.308'N 5°17.084'E @ 14:14:17 UTC, 876 m Finish: 51°19.182'N 4°48.262'E @ 14:39:06 UTC, 827 m Benen vrije vlucht optimalisatie been 1: 23.3 km 171° @ 24.6 km/h been 2: 45.3 km 138° @ 75.0 km/h been 3: 33.6 km 27° @ 64.6 km/h been 4: 30.5 km 279° @ 46.3 km/h been 5: 34.7 km 285° @ 83.9 km/h Afgelegde afstand: 167.5 km Duur: 03:08:42 Gemiddelde snelheid: 53.2 km/h Afst. start - vliegveld van vertrek: 6.9 km Afst finish - vliegveld van vertrek: 13.0 km Starthoogte: 467.0 m Finishhoogte: 827.0 m Hoogteverlies vrije vlucht: -360 m Totale score afstand: 167.5 km BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE Duur van snelheidscompetitie: 2 uur Startpunt pos.: 51°19.832'N 4°56.608'E = 184° 6.9 km van vertrek tijd: 12:20:48 UTC alti: 887 m Finishpunt pos.: 51°15.906'N 5°09.324'E = 135° 20.1 km van vertrek tijd: 14:20:48 UTC alti: 762 m Grootste afstand in 2 uur: 133.2 km Beste snelheid in 2 uur: 66.6 km/h Hoogteverlies: 125 m OPGEGEVEN PROEF ANALYSE Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km Opgegeven proef: 180.1 km GELDIG vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E start: WEELDE 07 51°22.870'N 4°54.250'E punt 1: FORD GENK 50°55.410'N 5°30.380'E 66.1 km 140° punt 2: STRAMPROY 51°11.414'N 5°43.177'E 33.2 km 27° punt 3: BEERSE 51°19.150'N 4°47.917'E 65.9 km 283° finish: WEELDE AERO 51°24.050'N 4°58.130'E 14.9 km 52° landing: 0°00.000'N 0°00.000'E Keerpunten gerond en afgelegde afstand start: WEELDE 07 @ 11:54:51 UTC, 638 m punt 1: FORD GENK @ 13:03:32 UTC, 827 m : 65.6 km 57.3 km/h punt 2: STRAMPROY @ 13:34:32 UTC, 333 m : 32.2 km 62.4 km/h punt 3: BEERSE @ 14:39:05 UTC, 830 m : 64.9 km 60.3 km/h finish: WEELDE AERO @ 14:45:15 UTC, 37 m : 14.4 km 140.5 km/h Proef GELUKT Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan Afgelegde afstand: 177.1 km Duur van de proef: 02:50:24 Gemiddelde snelheid: 62.4 km/h Start hoogte: 420 m Hoogte passeren start: 638 m Hoogte passeren finish: 37 m Hoogteverlies over proef: 383 m Totale score afstand: 177.1 km DRIEHOEK ANALYSE Been 0: 43.2 km Been 1: 34.0 km Been 2: 44.3 km Totaal: 121.6 km DUURVLUCHT ANALYSE Blok langste zweefvlucht begin: 11:13:37 UTC einde: 14:47:13 UTC duur: 03:33:36 HOOGTEWINST ANALYSE Blok grootste hoogtewinst laag punt: 211 m @ 13:36:47 UTC hoog punt: 1132 m @ 14:31:50 UTC hoogtewinst: 921 m CHARRONDE ANALYSE Eerste punt: 13:03:22 bearing 87.4° Tweede punt: 14:39:07 bearing 25.5° Totale hoek: -61.9° MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA Rekentijd 3597 Deze proef wissen uit de database Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen... | |||||||||||||||||||||