22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef27-05-2023 -- Joris GERNAEY & MAXIM PAQUAY -- 841,5 puntenDatabase gegevens: Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik: KB App listening watch 134.480 with sq4231, Dutch TMZ sq 7000, Niederhein TMZ sq6101 and listening watch 119.110.
IGC File gegevens: Scoring versie: 20.02 LOGGER GEGEVENS Vlucht datum: 27/05/2023 Piloot: JORIS GERNAEY Zweefvliegtuig: PH-1615 Toestel type: NIMBUS 4DT Klasse: OPEN Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: ae5 Logger file: 2023-05-27-LXV-AE5-01.IGC Motor detectie: ENL ENL Threshold: 300 SAMENVATTING Vluchttijd : 04:08:24 Duurvlucht : 04:04:28 Vrije vlucht : 232.1 km Fasttrack : 82.1 kmh Driehoek : 139.0 km VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN Vliegveld van vertrek EBZH Hasselt BeNeLux: JA Vertrekpunt pos.: 50°58.229'N 5°22.110'E tijd: 11:45:23 UTC alti: -53 m Ontkoppelpunt pos.: 50°59.286'N 5°25.797'E = 65° 4.7 km van vertrek tijd: 11:49:19 UTC alti: 564 m Landingspunt pos.: 50°58.215'N 5°22.610'E = 93° 0.6 km van vertrek tijd: 15:53:47 UTC alti: -27 m Afstand take-off tot landing: 0.6 Totale vluchtduur: 04:08:24 Motorgebruik aantal keren: 0 VRIJE VLUCHT ANALYSE Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7 Start : 50°58.904'N 5°24.069'E @ 12:00:21 UTC, 969 m punt 1: 51°02.762'N 5°40.620'E @ 12:56:32 UTC, 759 m punt 2: 51°17.266'N 5°56.904'E @ 13:37:30 UTC, 684 m punt 3: 51°33.723'N 6°29.085'E @ 14:18:18 UTC, 586 m punt 4: 51°15.447'N 5°42.103'E @ 15:08:57 UTC, 789 m punt 5: 51°09.538'N 5°09.198'E @ 15:39:51 UTC, 983 m Finish: 50°58.692'N 5°23.739'E @ 15:51:16 UTC, 242 m Benen vrije vlucht optimalisatie been 1: 20.6 km 70° @ 22.0 km/h been 2: 32.9 km 35° @ 48.2 km/h been 3: 48.2 km 50° @ 70.9 km/h been 4: 64.2 km 238° @ 76.0 km/h been 5: 39.9 km 254° @ 77.4 km/h been 6: 26.3 km 140° @ 138.3 km/h Afgelegde afstand: 232.1 km Duur: 03:50:55 Gemiddelde snelheid: 60.3 km/h Afst. start - vliegveld van vertrek: 2.6 km Afst finish - vliegveld van vertrek: 2.1 km Starthoogte: 517.0 m Finishhoogte: 242.0 m Hoogteverlies vrije vlucht: 275 m Totale score afstand: 232.1 km BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE Duur van snelheidscompetitie: 2 uur Startpunt pos.: 51°21.782'N 6°07.517'E = 50° 68.6 km van vertrek tijd: 13:51:27 UTC alti: 944 m Finishpunt pos.: 50°58.645'N 5°23.417'E = 63° 1.7 km van vertrek tijd: 15:51:27 UTC alti: 196 m Grootste afstand in 2 uur: 164.1 km Beste snelheid in 2 uur: 82.1 km/h Hoogteverlies: 748 m OPGEGEVEN PROEF ANALYSE Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km Opgegeven proef: 230.0 km GELDIG vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E start: FORD GENK 50°55.410'N 5°30.380'E punt 1: ALPEN 51°33.900'N 6°29.400'E 99.1 km 43° punt 2: VENLO BRUG 51°23.830'N 6°09.340'E 29.8 km 231° punt 3: HOOLST 51°09.280'N 5°08.950'E 75.2 km 249° finish: HASSELT KIEWIT 50°58.200'N 5°22.500'E 25.9 km 142° landing: 0°00.000'N 0°00.000'E Keerpunten gerond en afgelegde afstand start: NIET GEROND Proef NIET GELUKT Afgelegde afstand: 0.0 km Duur van de proef: 00:00:00 Gemiddelde snelheid: 0.0 km/h Start hoogte: 0 m Hoogte passeren start: 564 m Hoogte aan break-punt: 0 m Hoogteverlies over proef: 0 m Totale score afstand: 0.0 km DRIEHOEK ANALYSE Been 0: 38.9 km Been 1: 61.2 km Been 2: 38.9 km Totaal: 139.0 km DUURVLUCHT ANALYSE Blok langste zweefvlucht begin: 11:49:19 UTC einde: 15:53:47 UTC duur: 04:04:28 HOOGTEWINST ANALYSE Blok grootste hoogtewinst laag punt: 379 m @ 13:19:32 UTC hoog punt: 1061 m @ 15:38:46 UTC hoogtewinst: 682 m CHARRONDE ANALYSE Eerste punt: 12:17:30 bearing 86.4° Tweede punt: 15:31:33 bearing 56.9° Totale hoek: -29.5° MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA Rekentijd 3976 Deze proef wissen uit de database Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen... | |||||||||||||||||||||