CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

29-05-2023 -- Dennis HUYBRECKX -- 543,9 punten

Database gegevens:

Datum: 29-05-2023 Type proef: VV
Toestel: Ventus 3T 18m Immatriculatie: DKDHX
Handicapfactor: 122 Klasse: Motor
Piloot: Dennis HUYBRECKX Club: KACK
Afstand: 165.9 km Score: 543,9 pt
Vertrekpunt: EBZH Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Geen gereglementeerd luchtruim gebruikt

Blog/fotos:
Igc-file: 2023-05-29-LXV-AOU-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 29-05-2023
Weerkaart: Weerkaart van 29-05-2023



IGC File gegevens:

Scoring versie: 20.02

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   29/05/2023
Piloot:         DENNIS HUYBRECKX
Zweefvliegtuig: D-KDHX
Toestel type:   VENTUS 3T    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: aou
Logger file:    2023-05-29-LXV-AOU-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 03:45:26
Duurvlucht     : 03:41:14
Vrije vlucht   :  165.9 km
Fasttrack      :   78.9 kmh
Driehoek       :  142.1 km

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBZH  Hasselt        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 50°58.235'N   5°22.171'E
    tijd: 11:29:29 UTC
    alti: -61 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 50°58.722'N   5°25.448'E =  77° 3.9 km van vertrek
    tijd: 11:33:41 UTC
    alti: 554 m
Landingspunt 
    pos.: 50°58.243'N   5°22.743'E =  89° 0.7 km van vertrek
    tijd: 15:14:55 UTC
    alti: -60 m
Afstand take-off tot landing: 0.7
Totale vluchtduur: 03:45:26
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 6
    Start :  50°54.184'N   5°30.636'E  @ 12:37:17 UTC,   889 m
    punt 1:  51°08.738'N   5°15.701'E  @ 13:31:02 UTC,   527 m
    punt 2:  51°23.644'N   4°55.514'E  @ 14:02:40 UTC,   705 m
    punt 3:  51°11.639'N   5°08.801'E  @ 14:25:57 UTC,   903 m
    punt 4:  51°15.199'N   5°37.209'E  @ 14:52:01 UTC,   436 m
    Finish:  50°58.202'N   5°21.154'E  @ 15:13:40 UTC,    48 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   32.1 km 327° @  35.9 km/h
    been 2:   36.3 km 320° @  68.8 km/h
    been 3:   27.1 km 145° @  69.8 km/h
    been 4:   33.7 km  79° @  77.6 km/h
    been 5:   36.7 km 211° @ 101.6 km/h
Afgelegde afstand:                   165.9 km
Duur:                                02:36:23
Gemiddelde snelheid:                 63.7 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 12.4 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 1.2 km
Starthoogte:                         361.0 m
Finishhoogte:                        48.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          313 m
Totale score afstand:                165.9 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    50°58.387'N   5°25.300'E =  86° 3.7 km van vertrek
    tijd:    13:16:53 UTC
    alti:    827 m
Finishpunt
    pos.:    50°58.243'N   5°22.743'E =  89° 0.7 km van vertrek
    tijd:    15:14:55 UTC
    alti:    -60 m
Grootste afstand in 2 uur: 157.9 km
Beste snelheid in 2 uur:    78.9 km/h
Hoogteverlies:             887 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 181.4 km  GELDIG
    vertrek:                   0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   FORD GENK        50°55.410'N   5°30.380'E
    punt 1:  ULICOTEN         51°27.294'N   4°51.232'E    74.7 km 323°
    punt 2:  DESSEL KNL       51°14.030'N   5°09.950'E    32.8 km 138°
    punt 3:  WEERT BRUG       51°14.950'N   5°40.950'E    36.1 km  87°
    finish:  HASSELT KIEWIT   50°58.200'N   5°22.500'E    37.8 km 215°
    landing:                   0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   FORD GENK        @ 13:08:09 UTC,   856 m
    punt 1:  ULICOTEN         niet gerond
    afbreekpunt: 51°23.644'N   4°55.514'E  @ 14:02:40 UTC, 705 m : 66.3 km 72.9 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        66.3 km
Duur van de proef:        00:54:31
Gemiddelde snelheid:      72.9 km/h
Start hoogte:             361 m
Hoogte passeren start:    856 m
Hoogte aan break-punt:    705 m
Hoogteverlies over proef: -344 m
Totale score afstand:     66.3 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   58.2 km
Been 1:   44.2 km
Been 2:   39.8 km
Totaal:  142.1 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 11:33:41 UTC
    einde: 15:14:55 UTC
    duur:  03:41:14

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     338 m @ 14:14:27 UTC
    hoog punt:     921 m @ 14:37:57 UTC
    hoogtewinst:   583 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 12:37:14  bearing 89.5°
    Tweede punt: 14:02:43  bearing 29.1°
    Totale hoek: -60.4°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 3546

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2023 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs