CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

29-05-2023 -- Nick FREMAU -- 608,3 punten

Database gegevens:

Datum: 29-05-2023 Type proef: WW
Toestel: LS 8 Immatriculatie: PH-1080
Handicapfactor: 108 Klasse: Standaard
Piloot: Nick FREMAU Club: BZC
Afstand: 146 km Score: 608,3 pt
Vertrekpunt: EBZH Wedstrijd: JA
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Luchtruim door wedstrijdleiding

Blog/fotos:
Igc-file: 2023-05-29-NAV-4FW-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 29-05-2023
Weerkaart: Weerkaart van 29-05-2023



IGC File gegevens:

Scoring versie: 20.02

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   29/05/2023
Piloot:         FREMAU NICK
Zweefvliegtuig: PH-1080
Toestel type:   LS 8    Klasse: 15-METER
Logger type:    Naviter d.o.o.  s/n: 4fw
Logger file:    2023-05-29-NAV-4FW-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 03:47:31
Duurvlucht     : 03:43:51
Vrije vlucht   :  149.8 km
Fasttrack      :   62.8 kmh
Driehoek       :  117.1 km

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBZH  Hasselt        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 50°58.239'N   5°22.105'E
    tijd: 11:57:10 UTC
    alti: -50 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 50°58.581'N   5°25.594'E =  81° 4.1 km van vertrek
    tijd: 12:00:50 UTC
    alti: 600 m
Landingspunt 
    pos.: 50°58.245'N   5°22.699'E =  89° 0.7 km van vertrek
    tijd: 15:44:41 UTC
    alti: -46 m
Afstand take-off tot landing: 0.7
Totale vluchtduur: 03:47:31
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 6
    Start :  50°54.120'N   5°30.621'E  @ 12:37:34 UTC,   827 m
    punt 1:  51°10.916'N   5°14.318'E  @ 13:53:45 UTC,   513 m
    punt 2:  51°20.466'N   4°58.077'E  @ 14:20:56 UTC,   875 m
    punt 3:  51°11.174'N   5°13.253'E  @ 14:43:44 UTC,   896 m
    punt 4:  51°14.083'N   5°37.065'E  @ 15:21:18 UTC,   670 m
    Finish:  50°58.255'N   5°21.642'E  @ 15:43:54 UTC,    54 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   36.5 km 329° @  28.8 km/h
    been 2:   25.9 km 313° @  57.2 km/h
    been 3:   24.7 km 134° @  64.9 km/h
    been 4:   28.3 km  79° @  45.1 km/h
    been 5:   34.4 km 212° @  91.4 km/h
Afgelegde afstand:                   149.8 km
Duur:                                03:06:20
Gemiddelde snelheid:                 48.2 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 12.6 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 0.5 km
Starthoogte:                         566.0 m
Finishhoogte:                        54.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          512 m
Totale score afstand:                149.8 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°04.446'N   5°17.019'E = 333° 13.0 km van vertrek
    tijd:    13:43:44 UTC
    alti:    753 m
Finishpunt
    pos.:    50°58.400'N   5°21.487'E = 292° 0.8 km van vertrek
    tijd:    15:43:44 UTC
    alti:    108 m
Grootste afstand in 2 uur: 125.5 km
Beste snelheid in 2 uur:    62.8 km/h
Hoogteverlies:             645 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 181.4 km  GELDIG
    vertrek:                   0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   FORD GENK        50°55.410'N   5°30.380'E
    punt 1:  ULICOTEN         51°27.294'N   4°51.232'E    74.7 km 323°
    punt 2:  DESSEL KNL       51°14.030'N   5°09.950'E    32.8 km 138°
    punt 3:  WEERT BRUG       51°14.950'N   5°40.950'E    36.1 km  87°
    finish:  HASSELT KIEWIT   50°58.200'N   5°22.500'E    37.8 km 215°
    landing:                   0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   FORD GENK        @ 13:08:36 UTC,   781 m
    punt 1:  ULICOTEN         niet gerond
    afbreekpunt: 51°20.479'N   4°58.101'E  @ 14:20:55 UTC, 875 m : 59.7 km 49.6 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        59.7 km
Duur van de proef:        01:12:19
Gemiddelde snelheid:      49.6 km/h
Start hoogte:             522 m
Hoogte passeren start:    781 m
Hoogte aan break-punt:    875 m
Hoogteverlies over proef: -353 m
Totale score afstand:     59.7 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   40.1 km
Been 1:   32.8 km
Been 2:   44.2 km
Totaal:  117.1 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 12:00:50 UTC
    einde: 15:44:41 UTC
    duur:  03:43:51

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     246 m @ 13:34:59 UTC
    hoog punt:    1071 m @ 14:02:42 UTC
    hoogtewinst:   825 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 12:37:31  bearing 89.6°
    Tweede punt: 14:20:57  bearing 34.4°
    Totale hoek: -55.1°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 3932

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2023 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs