22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef29-05-2023 -- Joris GERNAEY & ERIC PAUWELS -- 649,8 puntenDatabase gegevens: Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik: KB App listening watch 134.480 with sq4231, Dutch TMZ sq 7000
IGC File gegevens: Scoring versie: 20.02 LOGGER GEGEVENS Vlucht datum: 29/05/2023 Piloot: JORIS GERNAEY Zweefvliegtuig: PH-1615 Toestel type: NIMBUS 4DT Klasse: OPEN Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: ae5 Logger file: 2023-05-29-LXV-AE5-01.IGC Motor detectie: ENL ENL Threshold: 300 SAMENVATTING Vluchttijd : 03:32:51 Duurvlucht : 03:27:24 Vrije vlucht : 180.6 km Fasttrack : 84.0 kmh Driehoek : 136.8 km VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN Vliegveld van vertrek EBZH Hasselt BeNeLux: JA Vertrekpunt pos.: 50°58.233'N 5°22.142'E tijd: 11:39:34 UTC alti: -51 m Ontkoppelpunt pos.: 50°58.511'N 5°24.798'E = 81° 3.1 km van vertrek tijd: 11:43:58 UTC alti: 551 m Landingspunt pos.: 50°58.214'N 5°22.576'E = 94° 0.5 km van vertrek tijd: 15:12:25 UTC alti: -46 m Afstand take-off tot landing: 0.5 Totale vluchtduur: 03:32:51 Motorgebruik aantal keren: 1 totale motortijd: 0.6 min VRIJE VLUCHT ANALYSE Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 6 Start : 50°54.280'N 5°30.724'E @ 12:37:09 UTC, 657 m punt 1: 51°23.976'N 4°56.966'E @ 13:52:41 UTC, 478 m punt 2: 51°10.584'N 5°12.642'E @ 14:22:29 UTC, 1022 m punt 3: 51°16.233'N 5°44.670'E @ 14:47:30 UTC, 636 m punt 4: 51°09.010'N 5°31.865'E @ 15:01:59 UTC, 658 m Finish: 50°58.229'N 5°21.544'E @ 15:11:34 UTC, 39 m Benen vrije vlucht optimalisatie been 1: 67.7 km 325° @ 53.8 km/h been 2: 30.8 km 144° @ 62.0 km/h been 3: 38.7 km 74° @ 92.9 km/h been 4: 20.0 km 228° @ 83.0 km/h been 5: 23.3 km 211° @ 146.2 km/h Afgelegde afstand: 180.6 km Duur: 02:34:25 Gemiddelde snelheid: 70.2 km/h Afst. start - vliegveld van vertrek: 12.4 km Afst finish - vliegveld van vertrek: 0.7 km Starthoogte: 380.0 m Finishhoogte: 39.0 m Hoogteverlies vrije vlucht: 341 m Totale score afstand: 180.6 km BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE Duur van snelheidscompetitie: 2 uur Startpunt pos.: 50°59.486'N 5°26.112'E = 63° 5.2 km van vertrek tijd: 13:10:23 UTC alti: 768 m Finishpunt pos.: 50°58.807'N 5°22.954'E = 42° 1.4 km van vertrek tijd: 15:10:23 UTC alti: 210 m Grootste afstand in 2 uur: 167.9 km Beste snelheid in 2 uur: 84.0 km/h Hoogteverlies: 558 m OPGEGEVEN PROEF ANALYSE Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km Opgegeven proef: 181.4 km GELDIG vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E start: FORD GENK 50°55.410'N 5°30.380'E punt 1: ULICOTEN 51°27.294'N 4°51.232'E 74.7 km 323° punt 2: DESSEL KNL 51°14.030'N 5°09.950'E 32.8 km 138° punt 3: WEERT BRUG 51°14.950'N 5°40.950'E 36.1 km 87° finish: HASSELT KIEWIT 50°58.200'N 5°22.500'E 37.8 km 215° landing: 0°00.000'N 0°00.000'E Keerpunten gerond en afgelegde afstand start: FORD GENK @ 13:01:47 UTC, 922 m punt 1: ULICOTEN niet gerond afbreekpunt: 51°23.968'N 4°56.949'E @ 13:52:40 UTC, 481 m : 65.6 km 77.4 km/h Proef NIET GELUKT Afgelegde afstand: 65.6 km Duur van de proef: 00:50:53 Gemiddelde snelheid: 77.4 km/h Start hoogte: 380 m Hoogte passeren start: 922 m Hoogte aan break-punt: 481 m Hoogteverlies over proef: -101 m Totale score afstand: 65.6 km DRIEHOEK ANALYSE Been 0: 51.7 km Been 1: 38.3 km Been 2: 46.8 km Totaal: 136.8 km DUURVLUCHT ANALYSE Blok langste zweefvlucht begin: 11:45:01 UTC einde: 15:12:25 UTC duur: 03:27:24 HOOGTEWINST ANALYSE Blok grootste hoogtewinst laag punt: 373 m @ 13:54:58 UTC hoog punt: 1046 m @ 14:22:48 UTC hoogtewinst: 673 m CHARRONDE ANALYSE Eerste punt: 12:37:05 bearing 89.3° Tweede punt: 13:52:39 bearing 30.2° Totale hoek: -59.2° MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA Rekentijd 3399 Deze proef wissen uit de database Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen... | |||||||||||||||||||||